Koreografinja, plesalka, performerka, pedagoginja
Urša Sekirnik (1986, Kranj) je leta 2011 diplomirala na SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance), leta 2014 pa iz Kulturologije na Fakulteti za družbene vede. Trenutno deluje kot performerka, plesalka in plesna pedagoginja. V svojem delu vedno išče skupno točko z občinstvom, naj si bo na čustveni ravni (kot v delih Vidne iluzije zamrznjenega telesa, 2011/2012 in Druga praznina, 2013) ali pa skozi (iz)rabo kanalov, kot so blogi (Arriving.Soon. / Prihajajoč.Kmalu., 2011) in spletne trgovine (À la Cart Performance Webshop, 2014).
V projektu Radio Hit, 2018, je raziskovala odnos med pop glasbo in plesom, osebne izkušnje občinstva v povezavi z glasbenimi hiti in načine, kako občinstvo vključiti tako v ustvarjalni proces kot v izvedbo predstave. Leta 2020 je začela z novim projektom Fent Cua / Medtem ko smo čakali, v katerem v sodelovanju z Jou Serra raziskuje pojem čakanja, natančneje čakanja v vrsti, in v fokus postavlja izkušnjo publike, koreografijo občinstva v prostoru in interaktivnost predstave. Zanimanje za vključevanje publike se nadaljuje tudi v projektih Bestiari Dixit (2022) in (P)ogled (2023).
Leta 2010 je skupaj z Nino Jan ustanovila Kulturno umetniško društvo NUM (KUD NUM), ki ponuja kreativni prostor za umetniško produkcijo, organizacijo umetniških dogodkov v lokalnem okolju in promocijo lokalne umetnosti doma in v tujini.
Leta 2019 je postala del ekipe La Visiva v Barceloni, kjer skupaj z Ano Rubirola in Mireio de Querol pripravlja in izvaja različne dejavnosti v povezavi z gibom in plesnim ustvarjanjem.
Kot plesalka že več let tesno sodeluje s kolektivom Big Bouncers v predstavah O.V.N.I., Jungla in Plancton. Sodeluje tudi v projektih koreografinje Emmo Villavecchia, kot so Ritmia, NeoPicnic in raziskovalni laboratorij Sabores i saberes. Kot dramaturginja je sodelovala je tudi v predstavi Aje Zupanec Liter of Glitter. V preteklosti je bila del predstave Jeroma Bela The Show Must Go On in je med drugim sodelovala z Nino Jan, Jou Serra, kolektivom Collectif PoPs, Phoebe Osborne, Jordijem Ferreirom, Carolino Alejos in Silvio Elgarrista.
Za razvoj svojega dela je bila povabljena na več rezidenc (Graner – Centre de creació del cos i moviment, Barcelona; Can Grau, Mataró; CC Can Felipa, Barcelona; NDA, New York; tragantDansa, Barcelona; Muelle3, Bilbao; CUK Kino Šiška, Ljubljana; CC Albareda, Barcelona; CC Barceloneta, Barcelona; Dance Theatre Ljubljana; Moveo, Barcelona; Estruch Sabadell, Espanya; nunArt, Barcelona, Castellbell i Vilar) in je sodelovala z mnogimi narodnimi in mednarodnimi partnerji (Emanat, Aksioma – Inštitut za sodobne umetnosti, Ljubljana; CUK Kino Šiška, Ljubljana; Zavod Bunker, Ljubljana; Eye Amsterdam; Drugo More, Rijeka; Antic Teatre, Barcelona…)
Povezave: Spletna stran / FB / Instagram / TeatreBarcelona / Emanat
Kontakt: ursa.sekirnik@gmail.com
AVTORSKE PREDSTAVE IN SODELOVANJA
2024 | RADIO HIT: 20 METROV V DOLŽINO, plesna intervencija, avtorica: Urša Sekirnik v sodelovanju s Kajo Janjić, Aljo Branc in Žiganom Krajnčanom, prod. KUD NUM – Mednarodni dan plesa, DSPS, Kongresni trg, Ljubljana; Festival Performa (v sodelovanju z Urško Centa in April Veselko) – Glavni trg, Maribor INTERLÚDIC, delo v nastajanju, avtorici in izvajalki: Mireia de Querol in Urša Sekirnik – La Lleialtat Santsenca, Barcelona, Španija |
2023 | (P)OGLED, plesno-arhitekturni sprehod po Škofji Loki (v soavtorstvu z Ajo Zupanec), prod. KUD NUM – ulice Škofje Loke |
2022 | BESTIARI DIXIT, plesno-gibalna predstava, avtorici in izvajalki: Mireia de Querol in Urša Sekirnik, prod. Balla’m un llibre – APdC in Biblioteques de Catalunya – različna prizorišča, Španija (video) |
2021- | FENT CUA / MEDTEM KO SMO ČAKALI, participatorna predstava, ideja in izvedba: Urša Sekirnik in Jou Serra, prod. Emanat – Ljubljana; Antic Teatre, Barcelona; SMEEL, Ljubljana (video) |
2020 | PREŽIVETVENI PAKET ZA ČAKANJE V VRSTI, knjižica, avdio materiali, Urša Sekirnik in Jou Serra, prod. Emanat – Ljubljana |
2018 | RADIO HIT: Your Private Dancer (krajša verzija predstave), prod. KUD NUM, koprod. Antic Teatre – Festival CIM, Antic Teatre, Barcelona RADIO HIT, ideja in izvedba: Urša Sekirnik, prod. KUD NUM, koprod. Antic Teatre – Antic Teatre Barcelona |
2014 | À LA CART PERFORMANCE WEBSHOP, ideja in izvedba: Nina Jan in Urša Sekirnik, prod. Aksioma, koprod: KUD NUM – Kino Šiška, Ljubljana |
2013 | UN ALTRE BUIT / ANOTHER VOID / DRUGA PRAZNINA, ideja in izvedba: Urša Sekirnik, prod. KUD NUM – CC Barceloneta, Barcelona; Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka |
2012 | VISIBLE ILLUSIONS OF A FROZEN BODY / VIDNE ILUZIJE ZAMRZNJENEGA TELESA, ideja in izvedba: Joana Serra in Urša Sekirnik, prod. KUD NUM – TragantDansa, Barcelona; Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka HOWL, ideja: Phoebe Osborne, soavtorstvo: Phoebe Osborne, Joana Serra, Urša Sekirnik, Carola Ortiz, Andrea Vicente – Antic Teatre, Barcelona; Motion at the Mill, Santa Cruz; Henry Miller Library, Big Sur; Space4Art, San Diego; Lobot Art Gallery, Oakland (ZDA) |
2011 | ARRIVING.SOON. / PRIHAJAJOČ.KMALU., ideja in izvedba: Nina Jan in Urša Sekirnik, prod. KUD NUM – PTL Ljubljana, FESTIVAL 100°, Berlin; NFTA, Amsterdam; Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka TO TWO, soavtorstvo: Urša Sekirnik and Ma'ayan Choresh – SEAD, Salzburg |
2009 | A REMINDER, soavtorstvo: Anat Amrani in Urša Sekirnik – SEAD, Salzburg THROUGH THE WINDOWS, soavtorstvo: Urša Sekirnik in Ma'ayan Choresh – SEAD, Salzburg |
2007 | PEOPLE.NOT.MOVING., koreografija: Urša Sekirnik in Nina Jan, soavtorstvo: Nina Jan, Urša Sekirnik, Katja Bernik, Kaja Teržan – prod. »Ples ENTER«, Javni sklad Republike Slovenije za kulturne dejavnosti in PTL – Plesni Teater Ljubljana (video) KONEC ZGODOVINE … ALI SKAKANJE S ČEŠNJE NA ČEŠNJO, koreografija: Nina Jan in Urša Sekirnik, soavtorstvo: Ajda Tomazin, Nina Trebec, Nina Jan, Urša Sekirnik, prod. ARWA – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka ALWAYS GETTING STUCK, soavtorstvo: Nina Jan, Urša Sekirnik, Katja Bernik, Kaja Teržan, prod. ARWA – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka |
2006 | SURA, SURA, soavtorstvo: Nina Jan, Urša Sekirnik, Katja Bernik, Kaja Teržan, prod. ARWA – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka |
2005 | WHAT'S HAPPENING IN MY HEAD?/Kaj se dogaja v moji glavi? soavtorstvo: Nina Jan, Urša Sekirnik, Katja Bernik, Kaja Teržan, prod. ARWA – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka |
2004 | SANJE, soavtorstvo: Nina Jan, Katja Bernik, Urša Sekirnik, Zala Hodnik, Svetlana Ponorac, Simona Kovač, prod. ARWA – Printemps des Lyceéns et des Apprentis, Martigues, Francija |
PLES / PERFORMANS
2023 | PLATA, ulična predstava, Big Bouncers, koprodukcija: FiraTàrrega – Plaça del Carme, Tàrrega, Katalonija in druga prizorišča, Španija / soustvarjalka in izvajalka (video) PLÀNCTON, plesna predstava, kolektiv Big Bouncers, kor. Anna Rubirola – Mercat de les Flors, Barcelona (video) |
2022 | NEOpicnic, avtorica Emma Villavecchia – Santa & Cole, Barcelona OLOR DE MENTA, kolektiv LaSúbita (Laura Alcalà in Emma Riba) – Knjižnica Biblioteca Calonge, 1, Španija ALTA CONDUCTIVAT, laboratorij, kolektiv Big Bouncers – Festival Boomberta, La Marina, Barcelona RITMIA, plesno-glasbena predstava, kor.: Emma Vilavecchia – premiera: Mercat de les Flors, Barcelona, Španija #4 ART IMPROVISAT, plesno-glasbena improvizacija, Free Impro Barcelona – La Visiva, Barcelona |
2021 | BIG BOUNCE, kolektiv Big Bouncers – CCCB Barcelona; Teatre Municipal, Balaguer, Španija LA NIT AL PALAU, kolektiv Big Bouncers – Festival Barcelona Poesia, Palau de la Musica, Barcelona |
2018-2021 | JUNGLA, režija: kolektiv Big Bouncers, ustvarjalni proces: Anna Rubirola, Cecilia Colacrai, Mireia de Querol, Urša Sekirnik, prod. Anna Bohigas, koprod.: Mercat de les Flors – Festival El Més Petit de Tots, Mercat de les Flors, Barcelona, Španija (video) |
2017/18 | O.V.N.I., ideja in režija: kolektiv Big Bouncers, prod. Anna Bohigas, koprod.: Festival Simògraf (Olot), El Graner (Barcelona), Antic Teatre (Barcelona) – Festival Sismograf, Olot, Španija |
2017 | WHEN MUSEUM CLOSES ITS DOORS, režija: Jordi Ferreiro – Centre d'Art La Panera, Lleida, Španija |
2015 | THE SHOW MUST GO ON, koreografija: Jerome Bel – Mercat de les flors, Barcelona, Španija |
2013 | UNITS., koreografija: Col.lectif PoPs – Fira Mediterrània de Manresa, Manresa, Španija ESPAIS SECS, koreografija: Carolina Alejos in Silvia Elgarrista – CaixaForum Barcelona, Španija |
2011 | EXPANDING ENERGY, režija: Davis Freeman/Random Scream – Sommerszene Festival, Salzburg, Avstrija AN INVITATION TO BE SEEN: NOUS TERRITORIS, koreografija: Phoebe Osborne – Antic Teatre, Barcelona OUTSIDE FORCES, koreografija: Nelle Hens – SEAD, Salzburg, Avstrija (video) WAKE, koreografija: Erin Foreman-Murray – SEAD, Salzburg, Avstrija |
2010 | OUTDOORS, koreografija: Diego Gil – Sommerszene Festival, Salzburg, Avstrija THE SEE-THROUGH PEOPLE, koreografija: Shiran Eliaserov – SEAD, Salzburg, Avstrija |
2009 | SOMEONE TO SING WITH, koreografija: Simone Sandroni – Sommerszene Festival, Salzburg, Avstrija A~ BALANCE, koreografija: Ma'ayan Choresh – SEAD, Salzburg, Avstrija EYELAND, koreografija: Shiran Eliaserov – SEAD, Salzburg, Avstrija METAMORPHOSIS, koreografija: Harald Pretschner – SEAD, Salzburg, Avstrija |
KOREOGRAFIJA
2008 | V SAMOTI BOMBAŽNIH POLJ (B. M. Koltes), režija: Miha Kalan – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka |
SPLETNI PROJEKTI
2013-2015 | A la Cart Performance Webshop (spletna stran) |
2010-2011 | Arriving.Soon./Prihajajoč.Kmalu. (spletna stran) |
RAZSTAVE
2022 | Arhiv donacij, razstava, Nina Jan in Urša Sekirnik, KUD NUM – Cankarjev dom, Vrhnika; MKC pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka |
2019 | Mur de creacions, sodelovanje na razstavi, organizacija: ApDc. – CCCB, Barcelona, Španija Največji hiti, instalacija – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka |
2016 | Private Peep Machine and Donation Archive Installation (À la Cart Performance Webshop) – Festival Pisana Loka, Škofja Loka |
2015 | À la Cart Performance Webshop – THE EYE, Amsterdam, Nizozemska Private Peep Machine, The Making of and Donation Archive Installation (À la Cart Performance Webshop) – Drugo more, Reka, Hrvaška |
2014 | À la Cart Performance Webshop, otvoritev, Škofja Loka |
PLESNI FILMI
2020 | DAN V DŽUNGLI / UN DIA A LA JUNGLA, režija: Laura Rubirola, koreografija: Big Bouncers – Festival El Més Petit de tots, Barcelona, Španija (načrtovana video premiera: november 2020) |
2011 | DREAM.THE.TOWN., kratki plesni film, koncept: Urša Sekirnik in Nina Jan, kamera: Ajda Tomazin, montaža: Marko Pirc, glasba: Iztok Drabik, produkcija: KUD NUM – Festival Cinedans, Amsterdam, Nizozemska (video) |
2010 | TURNING.EYE., kratki plesni film, koncept: Urša Sekirnik in Nina Jan, montaža: Marko Pirc, glasba: Iztok Drabik, produkcija: KUD NUM – Pri Rdeči Ostrigi, Škofja Loka |
KOSTUMOGRAFIJA
2023 | PLÀNCTON, koreografija Ana Rubirola (kolektiv Big Bouncers) PLATA, kolektiv Big Bouncers, v sodelovanju z Ano Rubirola LOT 5/6. PEDRA, gledališka predstava, režija Carlota Grau, produkcija Lo Nostro teatre RUGE, plesna predstava, avtorica Cecilia Colacrai (P)OGLED, plesno arhitekturni sprehod, avtorici Urša Sekirnik in Aja Zupanec |
2022 | VALKIRIAS, kolektiv LaSúbita BESTIARI DIXIT, avtorici Mireia de Querol in Urša Sekirnik, produkcija APdC in KUD NUM |
2021 | FENT CUA / MEDTEM KO SMO ČAKALI, avtorici Jou Serra in Urša Sekirnik, produkcija Emanat |
DRAMATURGIJA
2018 | KRIČEČE BLEŠČEČE / LITTER OF GLITTER, avtorica: Aja Zupanec, koprod.: Plesni forum Celje, Srednja vzgojiteljska šola, gimnazija in umetniška gimnazija Ljubljana – Plesni Forum Celje |
PEDAGOŠKO DELO
2023 | Delavnica Vešče telo, Praktikum na SVŠGUGL, Ljubljana PlanctON i dansa, festival Festa de la ciencia, Barcelona Cos versatil, intenzivni poletni tečaj, La Visiva, Barcelona Redni plesni klasi La Visiva, Barcelona Delavnica Plankton, Nau Ivanow, Barcelona Delavnica Plankton na Noč oceanov v sodelovanju z inštitutom ICM, Barcelona |
2022 | Delavnica Desplegant la Jungla, razne šole v Gironi, v sodelovanju z Big Bouncers in fundacijo A Tempo in Temporada Alta Intenzivni tečaj sodobnega plesa, julij 2022, La Visiva, Barcelona Delavnica Desplegant la Jungla, šla Muntanyeta, Barcelona Redni plesni klasi La Visiva, Barcelona Redni plesni klasi traganDansa, Barcelona Delavnica Push to move, Praktikum na SVŠGUGL, Ljubljana Dan v džungli, delavnica za družine, Espai La Brossa, Barcelona Dan v džungli, delavnica za otroke, Knjižnica Ivana Tavčarja, Škofja Loka Obisk na Francoski šoli, delavnica za otroke, Francoska šola v Ljubljani Intervencija na festivalu Red EDN, Mercat de les flors, Barcelona |
2021 | Delavnica Desplegant la Jungla, razne šole v Gironi, v sodelovanju z Big Bouncers in fundacijo A Tempo in Temporada Alta Delavnica Jugant amb el temps i l’univers dels possibles, Culturnautes 2021, CCCB Barcelona Redni plesni klasi, tragantDansa, Barcelona |
2020 | Delavnica Plesni hiti kot motor za gibanje – Fem Dansa, St. Pere de Riudebitlles, Španija Delavnica Culturnautes z Big Bouncers, tedenska delavnica za otroke od 8. do 10. leta – CCCB, Barcelona, Španija |
2019 | Delavnica Jungla, za družine – Roca Umbert, Granollers, Španija Delavnica Ples v šolah – Jungla, Sant Joan de les Abadesses, Španija |
2018 | Laboratorij Plesati glasbo – festival CIM, La Caldera, Barcelona, Španija Delavnica LUPA: Plesni hiti kot motor za gibanje – La Visiva, Barcelona, Španija Delavnica Cos Versàtil – dialog med glasbo in plesom – Roca Umbert, Granollers, Španija |
2017 | Redni plesni klasi s kolektivom Big Bouncers – La Visiva, Barcelona, Španija |
2016 | Delavnica Dansa personalitzada – tragantDansa, Barcelona, Španija |
2016-2020 | Redna profesorica v centru tragantDansa, Barcelona, Španija |
DRUGO
od 2019 | So-vodja centra za plesno ustvarjanje LA VISIVA, Barcelona, Španija |
od 2010 | Ustanovna članica KUD NUM |
2004-2010 | Ustanovna članica skupine za eksperimentalni gib ARWA |
VEČ O PREDSTAVAH
FENT CUA / MED TEM KO SMO ČAKALI (2020)
Fent cua / Medtem ko smo čakali je projekt Urše Sekirnik in Jou Serra, participatorna predstava, ki navdih črpa iz različnih vidikov čakanja v vrsti in v središče raziskave postavlja izkušnjo občinstva.
Čakanje v vrsti – prisilna pavza v našem vsakdanu. Vmesni čas, ne-čas, na prvi pogled banalno dejanje, ki naše telo postavi v posebno stanje, nas prisili, da se ustavimo in čakamo, in nas postavlja v razmerja moči ali ranljivosti, odvisno od konteksta in namena čakanja v vrsti.
Na prvi pogled se čakanje v vrsti zdi kot nadležno vsakodnevno dejanje, vendar pa se že po kratkem razmisleku kmalu začne razkrivati njegova kompleksnost. Čakanje v vrsti se zdi precej nepomembno – vsi v določenem trenutku, celo večkrat na dan, čakamo. Običajno na nekaj banalnega, ko čakamo pri blagajni, v prometnem zamašku, na pošti, in se redko ustavimo in relativiziramo to čakanje, ki za mnogo ljudi ni prav nič banalno, saj čakamo lahko tudi na pomembno operacijo, vizum, prečkanje meje… Več kot očitno je torej, da to vsakodnevno dejanje odpira številne pomembne teme, kot so družbeni status, ksenofobija, birokracija, spol, izvor in različne vrste diskriminacije, ki jih želi projekt nasloviti.
V naših (pre)zaposlenih življenjih je čakanje v vrsti ovira. Ni v skladu z ritmom naše družbe, v kateri želimo vedno biti postreženi prvi, čim hitreje priti do cilja, vse doseči kar najhitreje. Čakanje ustvarja tesnobo in poruši naš individualistični pristop do življenja. Prisili nas, da se ustavimo. Vendar, bi lahko namesto, da ta prisilni premor doživljamo kot nevšečnost, gledali nanj drugače? Bi ga lahko smatrali ne kot izgubljen čas, zapravljen v pričakovanju nečesa, kar želimo doseči, dobiti, kupiti, ampak kot pridobljen čas, čas, ki nam je podarjen?
Z izpostavljanjem omenjenih tem torej projekt Fent Cua / Medtem ko smo čakali odpira prostor in daje čas za razmislek o različnih vidikih čakanja in čakanja v vrsti.
SODELAVCI:
Koncept in izvedba: Jou Serra Forasté in Urša Sekirnik
Avtorstvo: Jou Serra Forasté, Urša Sekirnik, Carlota Grau Bagès
Dramaturgija: Carlota Grau Bagès
Oblikovanje prostora: Mercè Lucchetti
Glasba: Joan Cot Ros
Tehnično vodstvo: Sergio Roca Saiz
Tehnična podpora: Janko Oven
Kostumografija: Urša Sekirnik
Promo fotografija in video: Nora Baylach
Foto dokumentacija: Nada Žgank
Grafično oblikovanje: Špela Drašlar
Izvršna produkcija: Sabrina Železnik
Produkcija: Emanat
Koprodukcija: Antic Teatre, Espai de creació, Barcelona
l’Estruch – Espai de creació de les arts en viu, Sabadell
Festival Escena Poblenou, Barcelona
Partnerji: KUD NUM; Bunker / Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana; Srednja vzgojiteljska šola, gimnazija in umetniška gimnazija Ljubljana; Associació cultural La Visiva, Barcelona; La Poderosa, Barcelona; JSKD – Javni sklad za kulturne dejavnosti
Finančna podpora: Mestna občina Ljubljana in Ministrstvo za kulturo RS
Slovenska premiera: 14. december 2020 – Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana, SI
Katalonska premiera: 21. januar 2021 – Festival Escena Poblenou, Barcelona
Ponovitve:
21.12.2023, Trg prekomorskih brigad 1, Ljubljana, SI
21.12.2023, Trg prekomorskih brigad 1, Ljubljana, SI
22.01.2023, Antic Teatre, Barcelona, ES
21.01.2023, Antic Teatre, Barcelona, ES
21.01.2023, Antic Teatre, Barcelona, ES
20.01.2023, Antic Teatre, Barcelona, ES
17.09.2021, Gibanica, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana, SI
17.09.2021, Gibanica, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana, SI
08.05.2021, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana, SI
08.05.2021, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana, SI
07.05.2021, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana, SI
07.05.2021, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana, SI
24.01.2021, Antic Teatre, Barcelona, ES
24.01.2021, Antic Teatre, Barcelona, ES
23.01.2021, Antic Teatre, Barcelona, ES
23.01.2021, Antic Teatre, Barcelona, ES
22.01.2021, Antic Teatre, Barcelona, ES
22.01.2021, Antic Teatre, Barcelona, ES
21.01.2021, Antic Teatre, Barcelona, ES
21.01.2021, Antic Teatre, Barcelona, ES
14.12.2020, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana, SI
13.12.2020, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana, SI
22.10.2020, Festival Escena Poblenou, Barcelona, ES – predpremiera
MEDIJSKI ODZIVI:
Preživetveni paket ni zasnovan zgolj kot kontemplacija o možnih načinih ‘(u)porabe’ časa v čakalnih vrstah, temveč pričakuje neke vrste izmenjavo izkušenj s čakanjem. Gre za intimni, neslišni dialog med ustvarjalkami in uporabnikom paketa, ki morebiti ostaja javnosti neviden in skrit, a vsekakor prisoten ob rokovanju in uporabi paketa…
…Pa kljub vsemu, če se vrnem k Preživetvenemu paketu, velja ponovno izpostaviti, da je uspelo ustvarjalkam dokazati, da koreografom in koreografinjam ter drugim avtorjem in avtoricam ni treba za vsako ceno posegati po prenosu svojih izvedb na spletu. Ni jim treba prikazati mediatizirane podobe, ki izkušnje splošči. Posredovanje prepostih ali bolj kompleksnih koreografskih ali izvedbenih nalog v obliki zapisa in nalog zainteresiranim, je še kako priročno. Urša Sekirnik in Joana Serra Forasté se jih uspešno poslužita in s svojim prispevkom poskrbita, da se morda še na kak nov način zamotimo v čakanju.
3.2.2021, Neodvisni, Ustvarjalno zabijanje časa, Jasmina Založnik
Če se vrnemo k uvodoma zarisanima nivojema predstave – konceptualno-referenčnemu ter plesno-izkustvenemu – lahko opazimo, da je na prvem predstava zasnovana kot koherentna celota, ki gledalcu omogoča, da na postavljeni okvir naniza svoje poljubne asociacije na vsakodnevno čakanje, na socialno koreografijo in tako naprej. Prav tako je domišljena dramaturgija poti gledalcev skozi dogodek, iz začetne pasivnosti in brezciljnega čakanja smo gledalci namreč aktivirani skozi odgovarjanje na anketo in imamo na koncu možnost sodelovanja v skupnem gibalnem prizoru. Kot je konceptualni nivo predstave hitro berljiv, pa je tudi hitro prebavljiv in s tem neobvezen. S tem, ko si lahko mislimo karkoli in pogosto tudi lahko počnemo karkoli, smo pravzaprav ostali v vsakodnevnem režimu obnašanja.
14.5.2021, Radio Študent, Samo Oleami
Proces ustvarjanja je zelo očitno poganjala osebna izkušnja ustvarjalk s preprostimi vprašanji o situacijah in izkušnjah čakanja. Omenjene izsledke sta avtorici pregnetli v igriv format, ki kljub neobremenjenosti ponudi obiskovalcu neposredno izkušnjo. Na ta način uspešno povzema načelo in prizadevanje avtoric, da bi se naučili čas čakanja zapolniti na raznorodnejše načine, ga sprejeli in se mu morebiti celo poklonili. Propaganda napredka, učinkovitosti in hitrosti v pospešeni realnosti, v kateri živimo, se še kako učinkovito zajeda v »podarjeni čas« čakanja. Najobičajnejši način zapolnitve tega časa je tako postal zaslon, kjer hitro odgovarjamo na prispelo pošto, beremo novice ali pa poskušamo uloviti artificielne drobce življenja prijateljev in znancev na družbenih omrežjih. Kako pogosto v takšnih situacijah zgolj smo, ali bolje, kako pogosto smo nekaj drugega od telesne lupine, spojene s pametnimi telefoni? S svojim angažmajem smo v predstavi dokazali, da znamo obstajati tudi drugače, četudi samo kot prisotni opazovalci drugih in sebe v prostoru in času.
2.7.2021, Neodvisni, Premisliti »podarjeni čas« čakanja, Jasmina Založnik
FOTOGRAFIJE
VIDEO
RADIO HIT (2018)
Projekt Radio Hit izvira iz avtoričine fascinacije nad dejstvom, da hite takoj prepoznamo in velikokrat poznamo njihove tekste in melodije, ne da bi jih prej namerno poslušali. V projektu avtorica na hite pogleda z različnih vidikov, predvsem pa jo zanima osebni vidik, spomini in zgodbe, povezane z našimi najljubšimi hiti. Imajo ljudje posebne koreografije in načine plesanja za svoje najljubše hite? Na kakšen način bi lahko navodila za ustvarjanje glasbenih hitov aplicirali na ples? Ali je mogoče ustvariti gibalni material, preko katerega bi občinstvo prepoznalo hit, na katerega je bil ustvarjen, ne da bi slišali glasbo? Hiti imajo moč, da nas transportirajo v prostoru in času in privedejo do spominov, na katere smo morda že pozabili. Če ima več članov občinstva osebne spomine, vezane na isti hit, se krog izkustva sklene – od osebnega se preko skupnega vrne v zasebno.
Del projekta Radio Hit je tudi Arhiv plesov na osebne hite, kjer avtorica zbira prav to: intervjuje in posnetke različnih ljudi, ki plešejo na svoj najljubši osebni hit.
SODELAVCI:
Koreografija in izvedba: Urša Sekirnik
Oblikovanje svetlobe: Joana Serra Forasté
Scenografija in kostumografija: Maria Bartrons i Pou
Produkcija: Kulturno umetniško društvo NUM (KUD NUM)
Koprodukcija: Antic Teatre – Espai de Creació, Barcelona
S podporo: Občina Škofja Loka, tragantDansa, L’Estruch – fabrica de creació de les arts en viu, G.R.U.A., La Poderosa, LiftOff – New Dance Alliance New York, NunArt
Premiera:
5. maj 2018, Antic Teatre, Barcelona
Ponovitve:
- Antic Teatre, Barcelona, 6. maj 2018,
- Radio Hit: Your Private Dancer, krajša verzija predstave, festival CIM, 3. edicija, Antic Teatre, Barcelona, 23. september 2018
- Casa Elizalde, Barcelona, 24. oktober 2018
- Festival Gibanica, Ljubljana, 28. februar 2019
- Centre Civic Guinardo, Barcelona, 5. April 2018
- festival Chantiers d’Europe, Théâtre de la Ville Paris, 21. may 2019
- cikel Fem Dansa, Sant Pere de Riudebitlles, Španija, 4. julij 2020
MEDIJSKI ODZIVI:
“Predstava je zabavna, interaktivna in iskrena, saj glede na tematiko, ki jo obravnava sama, sebe ne jemlje preveč resno. Poustvari prav lahkotnost, smeh in zabavo, občutke, ki so podobni plesanju na naše najljubše hite.” (Maša Radi Buh: Plesati ali ne – to sploh ni vprašanje!, Delo, 5. 3. 2019)
FOTOGRAFIJE: Urša Sekirnik: Radio Hit (foto: Nora Baylach)
VIDEO
Kratka reportaža s festivala Chantiers d’Europe, Théâtre de la Ville, Pariz:
À LA CART PERFORMANCE WEBSHOP (2014)
Leta 2014 sta Nina Jan in Urša Sekirnik odprli pravo spletno trgovino (www.a-la-cart.com), kjer vas vabita, da postanete pravi potrošnik – umetnosti. Na spletni strani lahko naročite njuno predstavo in jo prilagodite lastnim potrebam in/ali naročite umetniško poglavje po vaši želji ter na ta način sestavite predstavo, ki jo avtorici izvedeta v živo kjerkoli si zaželite.
Kako absurdna ideja, si morda mislite.
Pa je res tako? Ali nas Jan in Sekirnik dejansko spodbujata k ponovnemu premisleku o pogojih, v katerih delujejo umetniški ustvarjalci in nas sprašujeta, če resnično verjamemo, da je umetnost, ko se prodaja, kaj drugega kot potrošniško blago? In da morda umetnici s tem projektom v resnici iščeta načine, da svoji umetniški praksi utreta pot do večje kreativne avtonomije.
SODELAVCI:
Ideja, koncept in izvedba: Nina Jan and Urša Sekirnik
Oblikovanje spletne trgovine: Maarten Janssen and Fabian Valkenberg (Janssen & Valkenberg)
Programiranje spletne trgovine: Quentin Drouet
Kamera in editing: Momchil Alexiev
Produkcija: Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana
Umetniški direktor: Janez Janša
Producentka: Marcela Okretič
Ko-produkcija: KUD NUM and CUK Kino Šiška
S podporo: Ministrstvo za kulturo RS Slovenije, Občina Škofja Loka, Muelle3, Centre Cultural Albareda, NFTA, Turistična kmetija Žgajnar
Posebne zahvale: Toni Mlakar, Momchil Alexiev, Bram Loogman, Maarten Janssen, Sergio González Cuervo, Polona Reya, Etienne Van Hezewijk, Ida Jan, Žan Kalan, Jana in Matej Demšar, Marjan Sekirnik, Fabian Valkenberg, Kaja Teržan, Nina Djekić, Tomaž Furlan, Kobe Geboers, Dragan Kalinović
Premiera:
Kino Šiška, Ljubljana, 19. september 2014
Ponovitve:
- festival Mladi Levi 2015, Ljubljana, 28. avgust 2015
- Filodrammatica, Reka, 10. oktober 2015
- Espai Salamina, Hospitalet de Llobregat, Španija; 28. november 2015
- Estruch Fabrica de Creacio, Sabadell, Španija, 14. november 2015
- festival Come together #3, Frascati, Amsterdam, 20. januar 2017
MEDIJSKI ODZIVI:
“Avtorici namenoma ustvarjata vtis, da se podajata na spolzek teren, kjer umetnost po prepričanju mnogih nima kaj iskati: agresivno trženje, kostumizacija izdelkov, komercializacija ponudbe. A za njunim konceptom leži temeljit premislek okoliščin, v katerih danes nastaja umetnost.” (Mojca Pišek: Ulično, kritično, bučno, Dnevnik, 19. 9. 2014)
“À la Cart Performance računa na že nekoliko kulturno osveščenega in izobraženega potrošnika. Gre namreč za konceptualno umetniško delo, ki v ponujenih materialih tematizira pogoje umetniške produkcije danes. V ironičnem pristopu k prodajanju lastne umetnosti težko spregledamo kritično politično ost, uperjeno proti – splošno rečeno – kapitalističnemu ustroju. /…/ Metoda projekta À la Cart Performance je preverjena: s postopkom delovanja samega trga gre nad te iste mehanizme, da bi izluščili in pokazali absurde in nonsense, ki jih proizvajajo. Zelo natančen in duhovit projekt pa morda razkriva predvsem to, da sodobno potrošništvo z nenehnimi inovacijami, ponujanjem in novih možnosti nakupov in objektov-fetišev, z razvijanjem novih in novih metod zapeljevanja kupcev, tudi samo vsaj delno posnema in se sklicuje na kreativne strategije umetnikov.” (Jela Krečič: Kaj je dobrega na umetniškem meniju, Delo, 20. 9. 2014)
FOTOGRAFIJE: Nina Jan in Urša Sekirnik: À la Cart Performance Webshop
VIDEO