plesalka, koreografinja, gledališka ustvarjalka, performerka, pedagoginja
Jana Menger (1973, Novo mesto) obiskuje osnovno ter glasbeno in baletno šolo v Novem mestu, kjer sedem let tekmuje tudi v športni gimnastiki. Kmalu zatem se začne samoizobraževati na področju sodobnega plesa in gledališča pod vodstvom domačih in tujih pedagogov. Leta 1993 postane članica Plesnega Teatra Ljubljana in se s tem poda na profesionalno pot gledališko-plesnega ustvarjanja. Leta 2013 diplomira na Akademiji za ples v Ljubljani in se še istega leta vpiše na podiplomski študij na AGRFT (akademija za gledališče, radio, film in televizijo), kjer leta 2015 zaključi magistrski študij s plesno-gledališko raziskavo Banana Split. Njen opus obsega preko sedemdeset plesnih kot tudi dramskih predstav. Od leta 1994 sodeluje s številnimi režiserji in koreografi tako v poklicnih gledališčih kot v neodvisnih produkcijah (Branko Potočan, Sinja Ožbolt, Fatou Traore, Matjaž Farič, Ksenja Hribar, Ivan Peternelj, Tanja Zgonc, Matej Kejžar, Jordi Cortes Molina, Ann Popoulis, Goran Bogdanovski, Matjaž Zupančič, Rosana Hribar, Gregor Luštek, Meta Hočevar, Matjaž Berger, Diego De Brea, Sebastjan Horvat, Mare Bulc, Eduard Miler, Boris Kobal, Lindy Davies…). Kot mentorica, koreografinja in režiserka več let sodeluje s skupino performerjev Bitnamuun (KUD Ponor), od leta 2016 pa je redna predavateljica na Akademiji za ples v Ljubljani.
Povezave: Wikipedia / Sigledal (Repertoar)
AVTORSKE PREDSTAVE (koreografija, režija)
2023 | Pena dni (B. Vian), gledališka predstava, rež. Jana Menger, prod. APT – Anton Podbevšek Teater |
2021 | Le en smaragd (J. Smerkolj Simoneti), monodrama Jožice Avbelj, rež.: Jana Menger, prod. MGL – Mala scena MGL |
2020 | Kraljice, spletni performans, Igor Sviderski, Danijel Petković, Sandi Jesenik; r: Jana Menger, prod. Društvo VRU Turandot (J. Ivanc, L. Polič Zdravič), pravljični mjuzikel, rež: Jana Menger – MGL |
2019 | Merilci bremen, plesna predstava, kor.: Jana Menger, prod.: Zavod Flota – SMEEL, Ljubljana |
2018 | Demian, dramska predstava, rež.: Jana Menger, prod APT – APT Novo mesto |
2016 | Plovemo, dramska predstava, rež.: Jana Menger, prod APT – APT Novo mesto Posvetitev pomladi (Pomladno obredje), kor.: Jana Menger, Rosana Hribar, Maša Kagao Knez, prod: Zavod Flota – Plesni Teater Ljubljana |
2015 | Plesišče, plesni solo, kor.: Jana Menger, Maša Kagao Knez, prod.: Zavod Flota – Plesni Teater Ljubljana Banana split, plesno-gledališka študija (soavtorstvo: Rok Vevar), zavod Flota in AGRFT – AGRFT Ljubljana |
2011 | V postopku, dramska predstava, rež.: Jana Menger – APT Novo mesto |
2010 | Gledališče, plesna predstava, kor. Jana Menger, zavod Vitkar – Španski borci, Ljubljana Miza za štiri, fizično gledališče, Bitnamuun – Španski borci, Ljubljana |
2006 | Igrišče, gibalno-gledališka predstava, Bitnamuun – Plesni Teater Ljubljana Klet, gibalno-gledališka predstava, Bitnamuun |
2005 | Poroka, plesna predstava (soavtorstvo: Dušan Teropšič) – Mediapark Cvetličarna |
2004 | Igra (soavtorstvo: Rambo Amadeus), Fičo balet Zmerno hitro (soavtorstvo: Gregor Luštek in Rosana Hribar), zavod Flota |
2003 | Istokopakaj (soavtorstvo: Rosana Hribar), zavod Vitkar |
2001 | Throwing stones, plesna predstava (soavtorstvo: Beth Cassani) – Ljubljana; Leeds, Velika Britanija |
1998 | Peš na Pluton, plesna predstava – Plesni Teater Ljubljana |
SODELOVANJA PRI PLESNIH PREDSTAVAH IN PERFORMANSIH
2023 | Predtem, performans, avtorska ekipa: Jana Menger, Tina Ščavničar, Niko Novak, Sandi Jesenik, Daniel Petković, prod. Društvo VLU – Galerija ŠKUC, Ljubljana Na stežaj zaprta vrata, gibalna predstava, avtor: Branko Potočan, prod. Vitkar zavod – Cankarjev dom, Ljubljana Zadruga, za druga, plesna predstava, Branko Potočan, Vitkar zavod – Vitkar studio, Parmova, Ljubljana |
2021 | Medtem ko, performans (avtor: Sandi Jesenik), prod. Društvo VLU – Galerija ŠKUC, Ljubljana Zasedanje, plesna predstava (Branko Potočan & Fourklor), zavod Vitkar – SMEEL, Ljubljana Nima fantič kapice …, plesna predstava (Branko Potočan & Fourklor), zavod Vitkar – Cankarjev dom, Ljubljana Zarjavele trobente 2021, priredba plesne predstave (Branko Potočan & Fourklor), zavod Vitkar – Festival Klovnbuf, SMEEL |
2019 | Po sledeh spomina (kor. Branko Potočan), zavod Vitkar – Plesni Teater Ljubljana in SMEEL Temna večerja (kor. Veronika Valdés), PTL – Plesni Teater Ljubljana |
2015 | Nič več solo (kor. Matjaž Farič), Flota – Plesni Teater Ljubljana Momentum, Avenija ujetih trenutkov, plesna predstava, kor. Maša Kagao Knez, prod. Studio XXV, PTL – Cankarjev dom (asistenca koreografije) |
2013 | Sijaj (kor. Branko Potočan), Vitkar Zavod – Cankarjev dom |
2012 | Korak v dvoje po Pii in Pinu (kor. Rosana Hribar in Gregor Luštek), APT, Flota – Anton Podbevšek Teater, Novo mesto Danes zadnjikrat (kor. Sinja Ožbolt), PTL – Plesni Teater Ljubljana |
2011 | Pustite otroke k meni (kor. Matjaž Farič), Flota – Cankarjev dom Nameščeni (kor. Maša Kagao Knez), KUD Baobab – CK Španski borci |
2010 | Skozi oči dotika (kor. Branko Potočan), zavod Vitkar in CD – Cankarjev dom |
2009 | Na drugi strani nagajivega pogleda (kor. Branko Potočan), zavod Vitkar – Stara elektrarna, Ljubljana |
2008 | O Solo Trio (kor. Branko Potočan), zavod Vitkar – Stara elektrarna, Ljubljana (foto) Nemotelonemepesmi, vskok (kor. Matjaž Farič), Flota in CD – Cankarjev dom |
2007 | Oblivijon (režija: Ivan Peternelj), Maska – Stara elektrarna, Ljubljana Ljubezni moje babice (režija: Matjaž Zupančič), PTL – Plesni Teater Ljubljana Glej ga zlomka, Fourklor (avtor: Branko Potočan), zavod Vitkar – Stara elektrarna, Ljubljana Anno Domini (kor. Branko Potočan), prod. SAKUD Pula – Pula, Hrvaška |
2006 | Zakajbimekdoustavil (kor. Matjaž Farič), Flota – Stara elektrarna, Ljubljana Rekel ni nič, a odšel je kot da bi vse povedal (kor. Branko Potočan), Vitkar in CD – Cankarjev dom Nekakšen sindrom (kor. Sinja Ožbolt), PTL – Plesni Teater Ljubljana |
2005 | Kratke zgodbe, Fourklor (kor. Branko Potočan), zavod Vitkar – Stara elektrarna, Ljubljana Intimnost (kor. Sinja Ožbolt), PTL – Plesni Teater Ljubljana Zarjavele trobente (režija: Branko Potočan), zavod Vitkar in CD – Cankarjev dom, Ljubljana |
2004 | Zmerno hitro (kor. Rosana Hribar, Gregor Luštek in Jana Menger), Flota – Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana |
2003 | Nekje vmes, Fourklor (režija: Branko Potočan), zavod Vitkar in CD – Cankarjev dom Emofad (kor. Goran Bogdanovski), Maska in CD – Cankarjev dom |
2002 | Ukradena pesem, Fourklor (kor. Branko Potočan), zavod Vitkar – Cankarjev dom Q & A (režija: Emil Hrvatin, kor. Ann Popoulis), Maska – Cankarjev dom Pohujšanje (kor. Matjaž Farič) – Opera in balet, SNG Maribor (vskok) |
2001 | Simultan (režija: Maruša Oblak) – Slovensko mladinsko gledališče |
2000 | Vrata, Fourklor (kor. Branko Potočan), zavod Vitkar – Cankarjev dom Življenje klateža, work-in-progress (kor. Jordi Cortés Molina) – Festival Mladi Levi, Stara elektrarna |
1999 | Terminal (kor. Matjaž Farič), Flota in CD – Grajska dvorana, Murska Sobota; Cekinov grad, Ljubljana PiPeF (kor. Matej Kejžar) – Plesni Teater Ljubljana Otok (kor. Matjaž Farič), PTL in CD – Cankarjev dom, Ljubljana |
1998 | Skriti vrtovi pogleda (kor. Sinja Ožbolt), PTL – Plesni Teater Ljubljana Distanca (kor. Matej Kejžar) – Plesni Teater Ljubljana 100% (kor. UršulaTržan), PTL – Plesni Teater Ljubljana |
1997 | Trilogija, zadnje dejanje (kor. Matjaž Farič), CD – Cankarjev dom, Ljubljana Hiša (kor. Tanja Zgonc), PTL – Plesni Teater Ljubljana |
1996 | Sanjam spomin, a se spominjam sanj (kor. Branko Potočan) Posvetitev pomladi (kor. Matjaž Farič) – Cankarjev dom, Ljubljana Križev kralj (kor. Ivan Peternelj), PTL – Plesni Teater Ljubljana |
1995 | Rose & Marguerite (kor. Fatou Traore, Belgija), PTL – Galerija Kapelica, Kersnikova 4, Ljubljana Komemoracija – Posušene solze (kor. Ksenja Hribar), PTL – Plesni Teater Ljubljana Romeo in Julija (kor. Matjaž Farič) – Cankarjev dom, Ljubljana |
1994 | Kdo je narisal Stanku skakalnico, Fourklor (kor. Branko Potočan), zavod Vitkar – Delavski dom Hratnik Plesni kulturni dan, predstava za šole (avtorica: Sinja Ožbolt) – Cankarjev dom |
1993 | Rdeči čeveljčki (kor. Sinja Ožbolt), PTL – Galerija Kapelica, Kersnikova 4, Ljubljana |
SODELOVANJA PRI DRAMSKIH UPRIZORITVAH (koreografija/ples/igra)
2023 | Zamaknjenost Lol V. Stein (M. Duras), gledališka predstava, r. Matjaž Berger, prod. APT – Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki (igra) |
2022 | Levitan. Primer Vitomil Zupan, gledališka predstava, r. Matjaž Berger, prod. APT – Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki (igra) Razparač (P. Ridley), gledališka prestava, r. Nataša Barbara Gračner – Gledališče Koper; SNG Nova Gorica (koreografija) |
2019 | Kralj na Betajnovi (rež.: Tomaž Gorkič), prod.: SSG Trst – Slovensko stalno gledališče Trst (koreografija) |
2018 | Mercadet ali Poslovni človek (rež: Janez Pipan), prod. MGL – Mestno gledališče ljubljansko (koreografija) Kons:o:vel (rež: Matjaž Berger), prod. ATP – Anton Podbevšek Teater, Novo mesto (koreografija in igra) |
2017 | Pošasti (rež.: Vito Taufer), prod. SMG – Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana (koreografija) Trojno življenje Antigone (rež. Matjaž Berger), prod. APT – APT Novo mesto (koreografija) |
2016 | Človek, ki ne zna reči ne (rež.: Martin Kočovski), prod.: NETA- Mali dramski teater Bitola; Teater Vojdan Černodrinski, Prilep – Festival komornega gledališča Risto Šiškov, Strumica, Makedonija (koreografija) Tako je govoril Zaratustra (rež.: Matjaž Berger), prod: APT – APT Novo mesto (koreografija) |
2015 | Prevzetnost in pristranost (rež.: Matjaž Berger), prod.: APT – APT Novo mesto (koreografija) Readymade (rež.: Mare Bulc), prod.: APT, GLEJ – Gledališče Glej, APT Novo mesto (koreografija) |
2014 | Mož je Mož (rež.: Martin Kočovski), prod: NETA – Mali dramski teater Bitola, Makedonija (koreografija) Mulc vas gleda (režija: Jaša Jamnik) – SiTi Teater BTC, Ljubljana (koreografija) |
2013 | Hamlet (režija: Eduard Miler) – SNG Drama, Ljubljana (koreografija) |
2012 | Padec Evrope (režija: Matjaž Zupančič) – SNG Drama, Ljubljana (koreografija) |
2011 | Dom za igralce (režija: Matjaž Farič) – Anton Podbevšek Teater, Novo mesto (igra in ples) Beneški trgovec (režija: Eduard Miler) – SNG Drama, Ljubljana (koreografija) Dekameron (režija: Boris Kobal) – Mestno gledališče ljubljansko, SNG Nova Gorica (koreografija) |
2010 | Kralj Lear (režija: Matjaž Berger) – Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana; APT, Novo mesto (igra) Hlapci / komentirana izdaja (režija: Matjaž Berger) – Prešernovo gledališče Kranj, Anton Podbevšek Teater, Novo mesto (igra) |
2009 | Utopija 1 (režija: Sebastijan Horvat), prod. E.P.I. Center – CK Španski borci, Ljubljana (ples, igra) Utopija 2 (režija: Sebastjan Horvat), prod. PTL – Plesni teater Ljubljana (ples, igra) Pomladno prebujenje (režija: Sebastijan Horvat) -Mestno gledališče ljubljansko (koreografija) Zgodovina večnosti (režija: Matjaž Berger) – Anton Podbevšek Teater, Novo mesto (igra) Premenjave (režija: Lindy Davies) – SNG Drama, Ljubljana (koreografija) Potovanje v Rim (režija: Sebastijan Horvat) – SNG Maribor (koreografija) Pot v Jajce (režija: Sebastjan Horvat) – SNG Drama, Ljubljana (koreografija) |
2008 | Carmela in Paulino, variete na fino (režija: Mare Bulc) – Mestno gledališče ljubljansko (koreografija) |
2007 | Lunatik (režija: Borut Bučinel) – SMEEL (koreografija, ples) |
2006 | Hamlet (režija: Matjaž Zupančič, koreogafija: Sinja Ožbotl) – Mestno gledališče ljubljansko (ples) |
2003 | Arabska noč (režija: Diego De Brea) – SNG Nova Gorica (koreografija) |
2001 | Hamlet (režija: Dario Varga) – Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana (koreografija) |
2000 | Interpretacija sanj (režija: Matjaž Berger, kor.: Marko Mlačnik) – Slovensko mladinsko gledališče (igra) |
1998 | Ifigenija (režija: Meta Hočevar, koreografija: Ksenija Hribar) – SNG Drama (ples) |
1997 | You Dig (režija: Andrej Morovič) – Teater Gromki, AKC Metelkova mesto, Ljubljana Je v glavi (režija: Teater Gromki) – AKC Metelkova mesto, Ljubljana |
SODELOVANJA NA DRUGIH UMETNIŠKIH PODROČJIH (film/video/akcije)
2020 | Pritisk, kratki igrani film, rež.: Tomaž Gorkič, prod: 666 production (igra) |
2019 | Prekletstvo Valburge, igrani film, rež.: Tomaž Gorkič, prod: 666 production, Strup produkcija (gib / asistentka režije) |
2017 | Metodologije beleženja, Pogovor. št. 13 – Jana Menger v pogovoru s Petro Tanko; Emanat – Pritličje, Lj |
2014 | Idila (celovečerni film, rež.: Tomaž Gorkič, tajnica režije in kor. giba: Jana Menger), prod: Blade production Premiki v obljubljene dežele (dokumentarno-igrani film, režija: Miha Erman, kor: Bitnamuun, Jana Menger) |
2007 | Žrtev, kratki igrani film, rež: Tomaž Gorkič, prod. prod: 666 production (igra) |
2009 | Dom je, kjer si ga skoplješ (kratki igrani film, režija: Niko Novak) |
2003 | Phantom (video, režija: Ema Kugler) Kje so tiste stezice, kratki plesni film, rež. Katarina Nikolov, prod. VPK |
2002 | Leti… leti… leti… ženska!, kratki dokumentarni film, rež.: Polona Sepe. prod. Studio Maj, Casablanca |
2000 | Homo Erectus (video, režija: Ema Kugler) |
1997 | Postaja 25 / Station 25 (video, režija: Ema Kugler) |
1996 | Tajga / Taiga (video, režija: Ema Kugler) TV -The drug of the Nation – multimedijski projekt (Fourklor, Branko Potočan) – Kopenhagen 96, Danska Pobelelo pole, glasbeni videospot skupine Ž'Kovači (ples) |
1995 | Povodni mož / The Underwater Man (kratki igrani film, režija: Urška Žnidaršič) |
1994 | Rdeči čeveljčki / Red Shoes (plesni video, režija: Marina Gržinić & Aina Šmid, koreografija: Sinja Ožbolt) Trije zadnji problemi telesa – umetniška akcija (avtor: Matjaž Berger) Umetniški triptih (glasba: L. Jakša, slika: J. Kotar, gib: Jana Menger) |
PEDAGOŠKO DELO, MENTORSTVO IN DRUGA SODELOVANJA
2021 | Delavnica avtorskega gledališča (v sodelovanju z Andrejo Kopač) – KC Janeza Trdine, Novo mesto |
2017 | Članica komisije (predsednica) na državnem tekmovanju mladih plesnih ustvarjalcev Opus 1, plesna miniatura, JSKD – CK Španski borci |
2016 dalje | Redna predavateljica giba na Akademiji za ples, Ljubljana |
2015 | Klas, Praktikum |
2012 | Fahrenheit 451 (Založba Goga) – literaturno-gibalni-video laboratorij |
2013 | plesni klasi, Kultimat |
2010 | Delavnica fizičnega gledališča (v sodelovanju z Bitnamuun) |
2006 | Igrišče – Bitnamuun predstava; koreografinja |
2006/07 | Talna tehnika, Plesni studio Intakt |
2008 | 4 mož, 4 konji – Bitnamuun predstava; mentorica |
2009 | Kdo ima poškodovane čevlje? – Bitnamuun predstava; v somentorstvu z Borisom Kosom |
2010 | Miza za 4 – Bitnamuun predstava; mentorica |
VIDEO POVEZAVE:
Jana Menger @ Youtube
Jana Menger @ Vimeo
PODROBNEJE O PREDSTAVAH
BANANA SPLIT (2015)
Predstava Banana Split je gledališko-plesna raziskava, ki jo zanimajo skrajne možnosti ter prehodi med formalnimi in narativnimi oblikami plesa in gledališča. Ukvarja se s problemi ponavljanja in množenja, družbo nadzora in njenimi postopki. Navdihuje se pri pop artu in literaturi antiutopije.
»Pozor! Pripenjam daljši dokument. Naučiti se ga moram na pamet, in kot je dogovorjeno, pretvoriti ga moram v svojo gibalno govorico. Tisti od mene, ki smo zaspali ali poležavali in se zato zbudili dorasli, bomo imeli s tem več dela, tisti, ki pa smo zbujeni zgodaj in smo zaradi tega pomanjkljivi in lažji, imamo očitno več gibalnega talenta.«
Avtorja: Jana Menger, Rok Vevar
Zasedba: Rok Vevar, Jana Menger, Tomaž Gubenšek
Oblikovanje svetlobe: Petra Veber
Video: Tomaž Gorkič
Oblikovanje maske: Tina Prpar
Scenske korekture: Leja Jurišič
Mentorja: doc. mag. Uršula Teržan, red prof. Tomaž Gubenšek
Koprodukcija: Flota, zavod, Murska Sobota in Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
S podporo Ministrstva za kulturo Republike Slovenije
Zahvala: Sanja Grcić
PREMIERA: 14. & 15. 2. 2015 ob 20. uri, Velika gledališka predavalnica AGRFT
Medijski zapisi in ocene:
“Gledališko-plesna predstava Banana split po eni strani uprizarja to ustvarjalno stanje na način, da nakaže njegovo ozadje, ga naredi vidno, po drugi pa preprosto je to stanje. Iz naslova predstave, ki se izkaže za bolj pomenljiv, kot je videti na prvi pogled, beremo njeno osrednjo tematiko, to je (raz)cepitev, delitev, množenje vlog, značajev in označevalcev. Podvojeni Rok Vevar, publicist na področju teorije in zgodovine sodobnih scenskih umetnosti, v predstavi igra sebe, a tudi nekega drugega sebe, Jana Menger, plesalka, koreografinja in režiserka, pa je pri tem Rokov dvojnik in dvojnica, a tudi ona sama.”
Tvoj original – Banana split Jane Menger in Roka Vevarja, MMC TV SLO, 19. 2. 2015, Nenad Jelesijević
V POSTOPKU (2011)
Prva avtorska gledališka predstava koreografinje, plesalke in režiserke Jane Menger ima naslov V postopku. Je zgodba o tem, kako je posameznik v različnih družbenih funkcijah in vlogah nenehno podvržen različnim postopkom, ki ga ohranjajo negotovega in jim nemalokrat umanjka pričakovana finalnost, trenutek, ko bi pomirjen ugotovil, da je prišel na njihov konec. Četudi je v sodobnem svetu nemara nemogoče govoriti o kakršni koli enotni zgodbi, ki bi si jo bili o sebi sposobni povedati vsi in se vsi v njej prepoznati, obstaja nemara že za moderne, predvsem pa za sodobne ljudi neki skupni imenovalec, da se kot ljudje neke skupnosti, recimo temu: družbe, v različnih življenjskih situacijah srečujejo s postopki. Vanje so vključeni, jih sprožajo in so jim podvrženi v ljubezni, znanosti, umetnosti in politiki. Francoski filozof Michel Foucault se je ukvarjal z različnimi vidiki družbe, ki na različne načine disciplinira subjekte, ki jih proizvaja, v kar so seveda vključeni načini, s katerimi se subjekti samodisciplinirajo (kar je navsezadnje eno in isto). Če je za družbo discipline nemara značilna proizvodnja gotovih individuumov (nedeljivih zgodb, ki si jih o sebi pripovedujemo in z njimi identificiramo), je za družbo nadzora nemara značilna proizvodnja dividuumov (deljivih, večperspektivnih samopripovedi, vlog, v katere smo zasedeni ali se vanje zasedamo, ne da bi jih zmogli, hoteli ali znali poenotiti), ki nas begajo s tem, ko nas spreminjajo v »dela v nastajanju«, ljudi v postopkih. Zdi se, da na mestu osvoboditve posameznika izpod režima »enosti« vznikne »neznosna lahkost bivanja«, kot je situacijo nekje poimenoval češko-francoski romanopisec Milan Kundera. Neznosni volumen svobode. V takšnem gledališču pa igro določajo stalne premene reda ter stalne premene položajev moči, ki se vzpostavljajo sproti in nepričakovano. Predstava V postopku uporablja vrsto dramaturških in umetniških postopkov, da bi z njimi spregovorila o vlogi sodobnega posameznika v njih, bežnost in drsenje reda v predstavi pa se v predstavi igra tudi s postopki gledanja.
Rok Vevar
Nastopajo: Nina Ivanišin, Primož Pirnat, Milan Štefe, Gregor Luštek, KUD PONOR / PK Novo mesto
Dramaturgija: Rok Vevar
Prevod angleških besedil: Irena Duša
Koreografija-asistenca: Katja Legin
Kostumografija: Bjanka Adžić Ursulov
Scenografija: Tomaž Štrucl
Oblikovanje zvoka: Uroš Bon
Oblikovanje luči: Jana Vovk
Tehnični vodja: Simon Žižek
Garderoba: Nataša Recer
Vodja produkcije: Jasna Dokl Osolnik
Produkcija: Anton Podbevšek Teater, Novo mesto
Premiera: ATP, Dvorana novomeške pomladi, Novo mesto – 6. 6. 2011
Medijski zapisi in odlomki iz kritik:
“V postopku. V kakšnem ‘v’ smo gotovo. ‘Ko se je zjutraj prebudil, je videl, da …’ In ni vrnitve. Preverjanja, vprašanja, pritožbe, obsodbe, prizivi, mnenja, naročila, problemi, drugačne rešitve, popravki, klici, plačila, izpolnitve, pošiljke, preverjanja, interpretacije, uporabe, preokreti, samplanje, kolažiranje, apropriacije, suha igla, vzporedne realnosti, sitotisk, ready-made in kar je še tretjih reči. Navadno rečejo preprosto, da bomo ob času obveščeni. Kdaj bo ta čas, ali imajo za znamke in kaj si lahko o vsem skupaj mislimo, pa ne vemo. Dobro, videli smo žensko, ki se je smehljala in trdila, da je fizik, dva identična odpravnika poslov, za katera ne moremo natančno reči, da nista bila ena in ista oseba, psa, ki se je šalil, da je navadna ovca, in še zakonski par, ki je trdil, da je tehnološki višek. In nekdo je rekel: ‘Glejte, preden se lotimo kvalifikacij posameznega kandidata, ga damo na manjši preizkus …’ Prepevali so ‘Brez ljubezni mi živeti ni’, dvatisočpetstotriinsedemdesetglasno, in bili so iz javne uprave, jebemumater.”
MLADINA, 2. 6. 2011
“Uprizoritev, ki jo gledamo na prenovljenem odru novomeškega gledališča, je nedvomno sveža in presenetljiva, izvedena s performativno inteligenco avtorice in govorno, interpretativno in fizično suverenostjo ter briljanco štirih nastopajočih Primož Pirnat, Nina Ivanišin, Milan Štefe in Gregor Luštek), ki jim sekundira zbor performerjev (Kud Ponor) v različnih funkcijah, v opazni (meta)vlogi režiserja oziroma agresivnega bralca didaskalij pa nastopi (sicer dramaturg) Rok Vevar” Ocena uprizoritve V postopku: ujetniki igre, Blaž Lukan, DELO, 9. 6. 2011
“Mengerjeva je izhajala predvsem iz lastne plesno-koreografske izkušnje. Zgodbe o sistemsko tlačenem posamezniku se je lotila nevsakdanje in jo izoblikovala v koreografirano dramsko situacijo z besedilom, pri kateri sta govorni del in gledališki gib enakovredna. Predstava v tem spominja na obliko, ki je nemški ekspresionizem imenoval koreodrama. Vevar dodaja, da dobro uro trajajočo predstavo odlikujeta tudi dinamičnost in ritmična strukturiranost.”
Sodobni posameznik v postopkih negotovosti, Avtorski projekt Jane Menger – MMC RTV SLO, 6. 6. 2011
V postopku:
FOTOGALERIJA