koreografinja, pedagoginja, pisateljica, producentka in medijska umetnica
Maya Milenović Workman (1959, Maribor) deluje med Slovenijo in ZDA že od leta 1980. Šolala se je na London School of Contemporary Dance (LCDS BA), Liberal Arts-New School University (BA, NYC) in Media-New School University (MA, NYC). Od leta 1978 je ustvarila preko 40 predstav, 50 projektov z otroki, napisala več filmskih scenarijev, dram in novel. Njena sodelovanja z glasbenikom Reggijem Workmanom in režiserjem Tomažem Pandurjem ter Howardom Gardnerjem so bile iztočnice za njeno individualno delo. Preko aktivizma, kritičnega razmišljanja in učenja kreativnosti, se ukvarja z mladimi, z marginaliziranimi ljudmi in ljudmi s posebnimi potrebami vseh starosti. Z interdisciplinarno umetnostjo in metodologijo Stasis© (MMW,1996) vodi poslušalce in učence do strukture bistva, ki jim lahko poda moč in pot do individualnega kreiranja. Maya posveča pozornost vsem, ki iščejo povezavo med današnjim dnevom, umetnostjo in jutri. Inspiracija so ji Howard Gardner (Multiple Intelligences Theory), Stanislavski (in njegovo približevanje koreografiji), Merce Cunningham (movement technique), nadrealizem, Gabriel García Márquez in Sartre.
Leta 1998 sta z glasbenikom Reggijem Workmanom ustanovila umetniški laboratorij MADLOM (Montclair, New Jersey), ki je namenjen ustvarjalnemu razvoju posameznikov in skupin na polju sodobnega plesa, bobnanja in gledališča.
Maja Milenović Workman: Spletna stran 1, 2 / Vimeo / Umetniška vodja plesne šole MEDLOM
AVTORSKE PREDSTAVE
2019 | Ophelia Continuum, odrsko branje – St. Paul’s Chapel of Trinity Church, NYC, ZDA |
2018 | Dos Worlds, gledališka predstava – St. Paul's Chapel of Trinity Church, NYC, ZDA (video) |
2014/2015 | Love as Dos Worlds /Ljubezen kot Dva svetova – New York, ZDA / Kibla, Maribor |
2013 | Namišljena resnica / Virtual Truth (soavtorstvo: Martina Tina Dobaj Eder), prod. Flota – SMEEL |
2012 | Guernica Continuum, Stara dvorana, SNG Maribor (Maribor, Evropska prestolnica kulture) |
2011 | Slišim z očmi / I Hear with My Eyes – SNG Maribor |
1998 | Noble Essences, Whitney Museum Downtovn, New York |
1995 | Tristan in Izolda – SNG Maribor |
1994 | M&M, SNG Drama Maribor – Minoritska cerkev, Maribor 4 majhne deklice. Nočna ptica (The Night Bird), Opera in balet, SNG Maribor – Minoritska cerkev, MB |
1993 | Synthesis I (v sodelovanju z Reggiem Workmanom) – NYC debut (Cooper Union, NYC) |
1992 | Luna nad Mississippijem/Moon Above Mississippi, Opera in balet, SNG Maribor |
1991 | Klitemnestra – SNG Maribor |
1990 | Jokasta – SNG Maribor |
1988 | Synthesis III (v sodelovanju z Reggiem Workmanom) – Whitney Museum, NYC H.P. Madame’s Portrait – Church St. John Divine, NYC |
1987 | Adagio Ma Non Troppo, Plesni Teater Ljubljana, Kotor art fest, Črna gora (video) |
1986 | Abstractions (v sodelovanju z Reggiem Workmanom) – Carnegie Hall, NYC, Cankarjev dom Ljubljana Izgubljeni, Opus št. 2, Plesni Teater Ljubljana – Klub K4, Kapelica, Ljubljana |
1985 | The Closed Door – Greenwich House, NYC |
1984 | Pandora – Leighton House, London |
KOREOGRAFIJE V GLEDALIŠČU
1995 | Hamlet (W. Shakespeare), r: Tomaž Pandur – Drama SNG Maribor |
1992 | Ne smejte se, umrl je klovn (Fran Milčinski Ježek), avtorski večer Vite Mavrič – Drama SNG Maribor |
1990 | Faust (J. W. Goethe), r: Tomaž Pandur – Drama SNG Maribor |
1989 | Šeherezada (Ivo Svetina), r: Tomaž Pandur – Slovensko mladinsko gledališče |
FILMSKA PRODUKCIJA
2020 | Outcry (A Reggie Workman Documentary film), avtorica scenarija, producentka – začetek snemanja |
2013 | What I don’t like about (with MADLOM students) What’s Wrong With The World (with MADLOM students) |
2012 | Perfect Blend, dokumentarec o rasizmu Guernica Continuum, prod. Stasis Lab, ShapeShifter Lab, Fortuna Sung, Matthew Garrison and Maya Milenovic |
2006 | I Hear With My Eyes, dokumentarec brez zvoka |
2004 | Ball (with MADLOM students) |
CELOVEČERNI FILMSKI SCENARIJI
Outcry (A Reggie Workman Documentary film) |
Ophelia © MMW |
Hot Sand In Africa © MMW |
Dancer © MMW |
Allergic to Dust © MMW |
Three Musketeers © MMW |
Hip-Hop © MMW |
One Hundred Years © MMW |
Guernica © MMW |
More Abut My Mother © MMW |
LITERATURA
OPHELIJA, drama, v angleščini (2019, uprizoritev predvidoma v 2020) | |
DOS WORLDS, drama, v angleščini – (uprizorjena 2018) | |
Ms. G Clef Makes Peace, knjiga za otroke, v angleščini |
PEDAGOŠKO DELO
1998 dalje | Sostanoviteljica (z Reggijem Workmanom), umetniška vodja in pedagoginja na MADLOM – Montclair Academy of Dance and laboratory of Music – učenje otrok od 3-18 let, teater, koreografija, balet, gibanje, poezija, fizični teater, film |
Poučevanje na na Montclair Community Center Poučevanje kreativnega giba za mlade na Lee Strasberg Theater and Film Institute (NYC) Rezidenčna pedagoginja na Bullock Elementary, Edgemont Elementary, MMO, predšolski program (Montclair, New Jersey) Mednarodni tečaji v Evropi |
|
2002-2004 | Umetniški vodja z Reggijem Workmanom Akademija Plesa in Jazz Glasbe, Maribor, Slovenia (SNG), plesna tehnika, Koreografija, Improvizacije z glasbeniki, Jazz glasba |
1996-2002 | Umetniški vodja, Montclair State University, otroci od 6 – 12 leta Lee Strasberg Theater and Film Institute (NYC), Ucenje otrok od 8 – 13 leta, plesna tehnika, koreografija Montclair Community Pre-K Center, Eight Steps To Creativity©, gibalni teater in pravljice |
1982-1996 | Delavnice plesne tehnike in koreografije (Maribor, Ljubljana, Groznjan, Zagreb, Frankfurt, London, NYC, New Jersey (…) |
UMETNIŠKA VODJA V ŠOLAH
Bullock School (od 5-10 leta), Renaissance School (od 10-13 leta), Edgemont School (od 5-10 leta), Watchung school (od 5-10 leta) |
Delavnice za pedagoge in vodje šol: Montclair Pre-k, Marlboro School District |
PODROBNEJE O DVEH UMETNIŠKIH DELIH
NAMIŠLJENA RESNICA / VIRTUAL TRUTH (2013)
Pesem:
Razcep čez planino je pretežak.
Ona se je morala vrnit, skozi poslikana okna, kot senca tistega, kar misli, da bi morala biti.
Travniki so pobarvani z vodo.
V enem trenutku se dvigne v zrak, breztežna.
On ki je prišel, je odšel.
Zgrajen iz kock preluknjane zemlje.
Objet v leseno resnico. Stojijo v ravni črti preko mosta. Preden se zruši.
Gledalci so objeti v leseno resnico. Vse se ponovi, stoletje za stoletjem.
In ko se zgodi.
Preluknjani prostori izginejo izza vogala gradu.
Morda na Danskem ali Španiji. Ne vem.
V LABIRINTU JAPONSKEGA VRTA VAM NE MORE NIHČE NIČESAR OPOREKATI. TUDI ČE POSTAVITE SKUPAJ STVARI, KI SE NE UJEMAJO. SAMO VI JIH LAHKO ZANIKATE SKOZI VAŠA ZAZNAVNA NASPROTJA.
Ženska – ptica, ki je upodobljena v predstavi, potuje. Zmeraj je bila navidezno svobodna in izobražena, obenem pa čustveno omejena na iskanje same sebe in pomena lastnega obstoja. Od znotraj jo prežema samoosmišljena resnica, navzven pa projicira to, kar je v nasprotju z njeno notranjostjo. Vsak dan se sooča s pričakovanji okolja in agresijo, ki jo okolje od nje zahteva, vendar je za to, kako se na pritiske odzove, odgovorna sama. Ne zaveda se, da se vedno znova ujame v past, in se s tem ne sooča. Ženska – ptica, potuje brez želje po razumevanju ali prepoznavnosti. Njena pojavnost negira njene vrednote in notranje doživljanje. Beži pred samo sabo in lastnim samozavedanjem v obsedeni želji po umiku pred njimi (ljudmi) in njim (ljubljenim). Po tihem pa si najbolj želi javne potrditve.Nepričakovano se ji ponudi dialog z notranjim glasom, ki deluje kot njeno nasprotje. Je morda ona sodobna Kraljica Elizabeta ali Makeda? Njeno namišljeno doživljanje same sebe jo pripelje v situacije, v katere vstopa in izstopa, vmes dobesedno izgine, se spet pojavi in poizkusi znova. Beži pred ljudmi in pred njim, predvsem pa pred seboj, saj je izdala samo sebe. Specifika namišljenosti, ki jo živi in pred katero beži, jo pelje po poti neizbežne degradacije same sebe, svojega telesa ter videza in tako v sistematični propad in predajo. Do kod lahko gre? Želi ugajati, ampak za kakšno ceno? Želi si biti nekdo drug, ampak kako dolgo se lahko pretvarja? Edini način za sobivanje je popolna sprememba in sprejetje svoje prave trenutne narave.
Koncept, scenarij, režija: Maja Milenović Workman
Koreografija: Maja Milenović Workman, Tina Dobaj
Nastopata: Tina Dobaj in Ayana Workman
Glasba: Andrej Hočevar
Oblikovalec svetlobe: Luka Curk
Produkcija Flota, Ljubljana. V sodelovanju z Bunkerjem, Ljubljana. Partner SNG Maribor.
Premiera: 16. 9. 2013, Stara mestna elektrarna – Elektro Ljubljana
Medijski odzivi:
Namišljena resnica kot duet giba in glasu, plesalke in tolkal, Delo, 18. 9. 2013
Virtual Truth from Bostjan Eder on Vimeo.
GUERNICA CONTINUUM (2012)
Guernica Continuum je pretresljiva moralna in socialna drama filmsko – fizičnega gledališča, ki se dogaja v zadušljivem prostoru človeške regresije. MMW, ki gradi most med bistvenimi semantičnimi konteksti predstave izpostavi idejo, da med nami ni razlik, saj MI (ustvarjalci) smo tisti, ki lahko z zgodbo aktiviramo VAS (Publiko)! Picassova slika je zrcalo in likovna alegorija nefiktivnih dogodkov. Guernica Continuum je s simbolnim kapitalom opozorilo, kritika in obenem tudi alegorija obsednega stanja človeške civilizacije, ki v sebi nosi »dediščino« kolektivne izkušnje. V Guernici Continuum je kreiran prostor premikajočih se skulptur ali zrcalni laboratorij tistega, česar gledalci moramo videti, če želimo osebnostno »napredovati«.
Prvi del, film se dogaja v New Yorku, in je srecanje dveh konfliktnih ljudi (Toma in Bahie), ki se zgodi v enem veceru v zaporu. Izvemo, da je Tom izgubil zeno, in da je Bahia ubila sina (rezultat posilstva). Sledimo Bahii, ki namerno zapusti ječo in se znajde (v regresiji) v novem prostoru na odru, medtem ko Tom, zdaj predstavlja nevidno roko kontrole, ki preko Bahie prikrito diktira ljudem, naj sledijo. Na odru (Drugi del) »vlada« mati in udejanja krivico, kot ženska, ki je nezadovoljna s sabo, bodisi z odsotnostjo moških bodisi z njihovo sebičnostjo in zatiranjem. Zastavljajo se kompleksna vprašanja o medsebojni odgovornosti, ki se začenja z »izpovedjo resnice« o tem, kako se nekdo zares počuti, ko ni deležen zaupanja ali ko je zasmehovan in podjarmljen: vojak brez nog, deklica s Cerebralno Paralizo, incestna brata, nezadovolja sestra. Bahia in Tom se preko oderske zgodbe in s ponocjo Guernike (ki ima Cerebralno Paralizo) soocita s svojo notranjostjo.
Tretji del (v nastajanju): Tom in Gernika se znajdeta ponovno v NYC. Tokrat v avtu v garazi, od koder zelita pobegniti: Guernica Continuum in the »future«.
Režija: Maya Milenovič Workman
Koreografija: Maya Milenovič Workman
Nastopajo: Katja Legin, Mojca Kasjak, Ayana Workman, Simon Šerbinek, Žan Jović, Žan Tetičkovič, Maša Vuk Godina, Steve Ward
V filmskih vlogah: Ayana Workman – Bahia in Stephen Ward – Tom
Glasba: Matthew Garrison, Reggie Workman
Dramaturgija in prevod podnapisov: Benjamin Virc
Kostumografija: Marta Frelih
Scenografija: Darko Štandekar
Asistentka koreografinje: Cleopatra Purice
Montaža, filmska fotografija: Simon Yu
Podnapisi: Uja Irgolič
Oblikovalec luči: Tomaž Bezjak
Oblikovalec zvoka: Gorazd Vever
Producenta: Teo Pajnik, Maya Milenovic Workman
Asistentka produkcije: Lidija Koren
Premiera: 25. 8. 2012, Evropska prestolnica kulture, SNG Maribor
Medijski odzivi:
V Mariboru kmalu premiera moralne in socialne drame Guernica Continuum, STA, 24. 8. 2012
Umetnost je ta, ki dela družbo močnejšo, Ingrid Mager, Dnevnik, 22. 8. 2012
Maya Milenovič Workman: Med nami ni razlik (intervju), Andreja Seršen Dobaj/STA, 17. 8. 2012
Maja Milenovič Workman: Včasih preživi samo hrast, Peter Rak, Delo, 13. 8. 2012
Guernica Continuum v Maribor, 24ur.com, 13. 8. 2012