ustvarjalka na področju sodobnih uprizoritvenih umetnosti, učiteljica joge
Maja Kalafatić (1984, Celje), samozaposlena v kulturi, je plesalka, koreografinja, pedagoginja in učiteljica joge, ki živi in ustvarja med Slovenijo, Finsko in Srbijo. Svojo plesno pot je začela leta 1988 v Plesnem Forumu Celje pod vodstvom Gordane Stefanović Erjavec, kjer se je v razponu petnajstih let izobraževala in nastopala v vseh produkcijah in predstavah. Leta 2006 je diplomirala na salzburški eksperimentalni akademiji plesa SEAD (Salzburg Experimental Academy Of Dance). Magistrirala je na dveh univerzah, leta 2015 na Univerzi za glasbo in ples v Kölnu HfMT (Univerza za glasbo in ples Köln) na področju plesne diseminacije pri prof. Nini Patricii Hänel in Martinu Sonderkampu in leta 2023 na Univerzi za umetnost Helsinki (Uniarts) iz plesnega performansa. Trenutno nadaljuje z izobraževanjem na doktorskem študiju Transdisciplinarnih umetnosti in medijev v Beogradu.
Kot plesalka in koreografinja je sodelovala s številnimi domačimi in tujimi ustvarjalci in ustvarjalkami. Leta 2015 je s soavtorico predstave Betwixt, Mario De Dueñas Lopez / DG Collective nastopila na bienalu slovenske sodobne plesne umetnosti Gibanica.
Njeno delo temelji na plesnem ustvarjanju, vendar posega v različne smeri in perspektive, kot sta socialna koreografija in aktivizem. Tesno je povezana z vizualno umetnostjo in rada združuje teorijo in prakso sodobnega plesa. Deluje interdisciplinarno in pozornost usmerja v nove formate sodelovanja in plesnega izvajanja. Med pomembnimi aspekti njenega dela je distribucija plesa zunaj plesno-gledališkega konteksta in vključitev lokalne skupnosti v umetniške procese. Je članica kolektiva Bunch of Scrumps (skupaj z Jacqueline Aylward in Jesse Ojajärvi), ki ustvarja eksperimentalne plesne in glasbene performanse.
Deluje na področju giba, koreografije, gledališča ter vstopa v področje teorije. Vrsto let poučuje v polju sodobnega plesa, joge in se ukvarja z izvedbo in organizacijo delavnic za otroke in odrasle.
kontakt: maja.kalafatic@gmail.com
povezave: FB
AVTORSKE PREDSTAVE in MINIATURE
2023 | GO STRANGE, glasbeno-plesna predstava kolektiva Bunch of Scrumps (soavtorstvo Jacqueline Aylward in Jesse Ojajärvi), koprodukcija: galerija Savintola Kesälahti in Oodi Helsinki, Finska v sodelovanju s Čiča Mičinim Gledališčem v Beogradu, Dom Kulture Studentski Grad Beograd in Kulturanova Novi Sad, Srbija – Sovintola gallery, Kesälaht; Central Library Oodi Helsinki, Finska; Dom kulture Studentski grad, Beograd, Srbija; Tanssivirtaa Festival – Tampere, Finska …LIKE CRAZY, zaključna magistrska predstava na Uniarts Helsinki (soavtorstvo Jacqueline Aylward in Sonja Karolina Aaltonen) – TEAK, Theatre Academy Helsinki, tura po Finski (Tanssivirtaa Tampereella, Kuopio in Järvenpää) in Estoniji (Talin) TEXT ON THE STREET (soavtorstvo Raphaël Beau), podpora: knjižnica Kontula, Helsinki, Finska – ulice mesta Helsinki, Finska |
2022 | THE HELSINKI DUET, plesna predstava (soavtorstvo Jacqueline Aylward), Demo performans – TEAK, Theatre Academy Helsinki, Finska |
2021 | SOLOM5+BREAK2+SAILING8+ SOLOS3, (v sodelovanju z glasbenikom: Simon Bremen) Demo performans, Teak- The Theater Academy Helsinki, Finska VEČE BEZ PLANA – 1. srečanje, ciklus glasbeno-plesnih improvizacij, prod. Maja Kalafatić – UK Parobrod, Beograd (koncept, selekcija, nastop) RADOVI U TOKU, interaktivna instalacija, REDOVI U TOKU, akcija v javnem prostoru in delavnica, prod. Čiča Mičino pozorište, Open society Serbia, The Center for Artistic Activism, USA, Dom Kulture Studentski Grad, Beograd |
2020 | GOVNO PROJEKAT / SHITART PROJECT, koncept in ideja: Maja Kalafatić, prod. Čiča Mičino Pozorište, Open society Serbia, Beograd, Srbija |
2019 | TRI VERZIJE PROSTORA (Trilogija Dinamike prostorov – nihanje, 2016-2018 – sintezni projekt), koreografija in koncept: Tina Valentan, Maja Kalafatić, dramaturgija: Barbara Novakovič Kolenc, oblikovanje prostora: Polona Maher, prod. Muzeum – SMEEL, Ljubljana |
2018 | TO FEEL OR NOT TO FEEL (soavtorji: Dimitrije Kokanov, Marko Grabež) – Atelje 212, Beograd, Srbija |
2017 | POKAŽI MI NEBESA (soavtorji: Dimitrije Kokanov, Venelin Shurelov), prod. Muzeum – Mestni muzej Ljubljana; Muzej sodobne umetnosti Vojvodine – MSUV, Novi Sad |
2016 | NEFORMA #46, serija glasbeno-plesnih improvizacij (soavtorji: Evin Hadžialjević, Matej Bonin), prod. Zavod Sploh – CK Španski borci, Ljubljana HAPPINESS IN ARISEN AGAIN, solo, Maja Kalafatić, prod. PFC, 40.obletnica – Plesni forum Celje |
2015 | ON THE THRESHOLD OF POTENTIALITY, Quartier Am Hafen, Köln, Nemčija |
2014 | BETWIXT (soavtorica: Maria De Dueñas Lopez/DG Collective) – Feedback Festival, Kubik Fabrik, Madrid; Festival Gibanica, CD Ljubljana (2015) REZ / CUT (soavtorica: Evin Hadžialjević), prod. Studio Galerija Gasspar Grožnjan, Hrvaška – VI. Plesna nacionala, Ljubljana; odprtje vizualne razstave »All you need is love«, Grožnjan |
2011 | HAPPINESS IN ARISEN, solo Maja Kalafatić, prod. Plesni Forum Celje – SLG Celje |
2010 | (P)RAZNO? (soavtorice: Evin Hadžialjević, Špela Tovornik, Jasna Zavodnik) – Festival Ukrep, PTL ESO ES (soavtorica: Jasna Zavodnik), prod. PTL – Plesni Teater Ljubljana ČE (NE) NEHAŠ PLESATI, TE UBIJEM! (soavtorji: Pia Brezavšček, Miha Ciglar, Katja Čičigoj, Nina Meško, Ana Schnabl, Špela Tovornik) – Festival Ukrep, PTL |
2008 | BRIANOVA PRALNICA (soavtorica: Jasna Zavodnik) prod.PTL – Festival Živa, JSKD – PTL VELIKI DOGODEK (soavtorica: Jasna Zavodnik), Gala baletni večer – Cankarjev dom, Ljubljana |
2007 | NATO JE BILO VSE TIHO 2 (soavtorici: Bojana Mišić, Kaja Janjić) – Festival Plesnih miniatur Beograd |
2006 | NATO JE BILO VSE TIHO (soavtorica: Kaja Janjić) – SEAD, Salzburg, Avstrija |
2005 | CHINESE THINGY, kor. Maja Kalafatić,prod. Plesni Forum Celje in Mladinski Center Celje SUPPORT THE LIVING ARTISTS, kor. Maja Kalafatić, sodelavec: Jaka Kopač – SEAD, Salzburg, Avstrija AMOR DE MI VIDA, kor. Maja Kalafatić – SEAD, Salzburg, Avstrija |
2004 | TRIO FOR ZORN, kor. Maja Kalafatić,prod. Plesni Forum Celje – Plesni Forum Celje KAJMAK, soavtorica: Kaja Janjić – SEAD, Salzburg, Avstrija |
2003 | MADEMOISELLE D'AVIGNON, solo Maja Kalafatić – SEAD, Salzburg, Avstrija |
PLES / PERFORMANS
2022 | TWO I(I)RISES AND MAJA, plesna predstava (koreografija: Laura Jantunen) Demo performans – Teak- The Theatre Academy Helsinki, Finska |
2021 | DIGITAL 1.5.2, serija petih uprizoritvenih dogodkov, umetniško vodstvo: Jan Rozman, performerji: Maja Kalafatić, Leon Marič, prod. zavod Sploh – Tivoli, pri Cekinovem gradu, Ljubljana |
2020 | PARQUET BALL / Nad parketom, Mateja Bučar, prod. DUM in Maska – Zlata dvorana, Narodna galerija Ljubljana |
2019 | NEUSPEH KOT PRAKSA, umetniški laboratorij, Darko Dragičević, prod. CoFestival – CUK Kino Šiška I AM LISTENING, umetniški site-specific inkubator, Nicole Pschetz (Poulpe Électrique), Miguel Bonneville (Teatro do Silêncio) v sodelovanju z Majo Kalafatić in Miljeno Vučković, prod. Creative Europe in Kreativni laboratorij suvremenog kazališta KRILA, Rijeka, Hrvaška PUT IZVOĐAČA, performans/promocija knjige, Tina Perić, Bitef, Beograd – Luka Beograd, Srbija DESNA, LEVA, performativna akcija, Jan Rozman, več izvajalcev, prod. zavod Maska in SMG – Festival performansa, Nova pošta in ljubljanske ulice FLASH CAGES, performans, koncept: Thea Soti, Lubica Mildeova, izvedba: Thea Soti, Maja Kalafatić, Mina Miljković, Ana Obradović, Olya Kaeva, Isidora Popović -Kulturni centar GRAD, Beograd |
2017 | URBANI ZARISI (2009−2017), kor. Mateja Bučar, DUM – CoFestival, Ljubljana (različna prizorišča) |
2016 | POL-NA-ČRTA, urbana koreografija, Mateja Bučar, DUM – Cankarjev dom, Ljubljana ART ACT BOX, predstava-razstava, avtorici Andreja Kulunčić, Zrinka Uzbinec, prod. MSU Zagreb – Zagreb, Barcelona, Novi Sad, Slovenj Gradec, Čakovec, Šibenk, Pazin (video) DANES, plesna prireditev ob 40. letnici Plesnega foruma Celje (ples, koreografija) – Plesni forum Celje |
2015 | ZELENA MIZA, urbana koreografija, Mateja Bučar, prod. DUM – različna prizorišča (SLO, AT) AS WE BEGIN, SO SHALL WE GO, Lili M.Rampre – Akademie der Künste der Welt, Köln, Nemčija SEPARATION OF CONTEXT AND IT'S CONTENT, Esta Matković – TASK Festival Zagreb OBJET PETIT A, Lili Mihajlović Rampre (Maja Kalafatić, Esta Matković, David Semmel), prod. SPRUNGBRETT – Tanzhaus nrw, Düsseldor; Alte Feuerwache, Köln |
2014 | NEW CONTINENT OF THOUGHT, ARE YOU RECEIVING ME?, Vanja Smiljanić, prod. New talents – Biennale Köln, Nemčija NEUMESTLJIVI, urbana koreografija, Mateja Bučar, prod. DUM – Im_flieger, Vienna – Festival Crossbreeds 2014, Dunaj, Avstrija MEDOMAI, Stephanie Felber – ZZT Köln, Nemčija AGAME, Nikos Konstantakis – ZZT Köln, Nemčija GOING UP / FUNICULAR, instalacija, Gwen Charles, prod. JSKD – Ljubljanski grad, Ljubljana |
2013 | COOLING DOWN SIGNS, kor. Vania Gala, prod. Beyond Fronta – Bridgining New Territories – Creation Beyond Fronta 4: Hrvatski institute za pokret i ples (HR), Flota, Progressione (HU) – (video) |
2012 | THE SPANDEKS – SOLD OUT!, kor. Evin Hadžialjević, prod. Zavod Flota – CK Španski borci PARKIRANJE, PAKIRANJE, urbana koreografija, Mateja Bučar, prod. DUM – Parkirna hiša City park, BTC Ljubljana POINT-LESS, kor. Mateja Bučar, prod. DUM – Stara mestna elektrarna, Ljubljana DANCE COMMUNICATION LAB, improvizacija, prod. DCL – Beyond Front@, Murska Sobota (video) |
2011 | SVA.EN.SAM., r.: Yulia Roschina, dramaturgija: Eva Kraševec – PTL HOW FAR CAN WE TALK?, Martina Ruhsam in Vlado G. Repnik, prod. GVR babaLAN – Cankarjev dom, Ljubljana AD HOC PROJECT, Martina Ruhsam, prod. KD Integrali – Preglej na glas, PTL DINOZAVRI V CIRKUSU, r.: Saša Jovanović, prod. Teater Labirint – CK Španski borci, Ljubljana |
2010 | ZELENA LUČ, urbani performans, Mateja Bučar, prod. DUM – Ljubljana, Beljak, Firence, Maribor, Murska Sobota |
2009 | KOMAD ZA MATJAŽA HANŽKA, Samo Gosarič, prod. PTL – PTL PARFUM, r.: Borut Bučinel, prod. Cankarjev dom Ljubljana – Cankarjev dom, Ljubljana (video) NERON (A. R. Roza), r.: Matjaž Zupančič – SNG Drama, Ljubljana TOLMUNI, glasbeno-ambientalni dogodek, r.: r.:Bojana Mišić, prod. Abomo plesni kolektiv in Gamma kvintet, DLU Celje – Vodni stolp, Celje |
2007 | SIMFUZIJA, Jasna Zavodnik – Večer baletnih koreografij, Cankarjev dom Ljubljana |
2003 | BIS, multimedijski projekt, Goga Stefanović Erjavec; PFC – Trg Celjskih knezov, Poletje v Celju |
2002 | ČRVI, David Čeh, prod. PFC – dvorana PCF, Celje |
2002 | SKRIVNOSTI SOBAN, ambientalni performans, Goga Stefanović Erjavec; PFC – Knežji dvorec, CE |
2001 | MREŽA ZA METULJE ČASA, Goga Stefanović Erjavec – dvorana PFC, Celje |
2000 | GET BACK, Goga Stefanović Erjavec, mednarodni projekt godalnih orkestrov – Knežji dvorec, CE DANES, performans ob otvoritvi nove dvorane PFC, Goga Stefanović Erjavec – PFC, Celje |
1998 | SADNA OPERA, Goga Stefanović Erjavec, scenarij: Cvetka Bevc, prod. PFC – SLG Celje |
1995 | ŠKRAT SANJAVEC, plesno gledališka predstava (v sodelovanju s Ferijem Lainščkom in Mio Žnidaršič), kor. Goga Stefanović Erjavec PFC – SLG Celje |
1993 | KRAVA V CIRKUSU, plesna humoreska avtorice Bine Štampe Žmavc, kor. Goga Stefanović Erjavec, PFC – SLG Celje |
1991 | KAPLJICA, plesna pravljica Jane Stržinar, kor. Goga Stefanović Erjavec – PFC Celje |
KOREOGRAFIJA in druga avtorska sodelovanja
2019 | SAMO TELO, plesna miniatura (koreografija: Maja Kalafatić), Ne igraj (se), pleši! – skupina mladih plesalk iz Beograda – Festival Živa, CK Španski borci, Ljubljana LIVADA PUNA TAME (Milena Marković), r.: Jovana Tomić – Srpsko narodno pozorište, Beograd KRV CRNOG PETLA (Miloš Latinović), r.: Jovana Tomić – Narodno pozorište u Nišu, Srbija NATAN MUDRI (G. E. Lessing), r.: Jovana Tomić – Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd OVAJ ĆE BITI DRUGAČIJI (Staša Bajac), r.: Đurđa Tešić – Atelje 212, Beograd, Srbija HOMO FABER (Max Frisch), r.: Ana Tomović – Atelje 212, Beograd, Srbija |
2018 | LIZISTRATA (Aristofan), r.: Jovana Tomić – Narodno pozorište Subotica, Srbija PITAM SE, PITAM, KOLIKO SAM BITAN (Erlend Loe), r.: Jana Maričić – Pozorište Boško Buha, Beograd, Srbija I SVAKI PUT KAO DA JE PRVI (Bora Stanković), r.: Jovana Tomić – Kruševačko pozorište, Srbija |
2017 | URNEBESNA TAMA (W. Lotz), r.: Jovana Tomić – Atelje 212, Beograd (Bitef 2018) – video / intervju |
2016 | BOSONOGA V PARKU (Neil Simon), r.: Jovana Tomić – Narodno pozorište Subotica, Srbija PAŠE PAŠE PLESAT / SKUPAJ, produkcija PS Intakt, skupina sod.ples2 – CK Španski Borci ŠTIRIDESET/VČERAJ, 40 obletnica PFC, avtorica Gordana Stefanovič -Erjavec – Plesni Forum Celje |
2015 | LOLITA (Vladimir Nabokov), r.: Jovana Tomić – Opera&Theatre Madlenianum, Beograd, Srbija SLIŠIM TE PLESATI / 7'VARIACIJE, produkcija PS Intakt, skupina sod.ples1 – Španski borci |
2013 | ŠE TRAVO SLIŠIM RASTI / SAJLK / RESAJKL, produkcija PS Intakt, sod.ples1 – KC Španski borci |
2012 | NE ČAKAJ ZAMANJ, produkcija PS Intakt, skupina sod.ples1 – Festival Živa, KC Španski borci |
2011 | GIB ON / HANG … ON LITTEL TOMATO, produkcija PS Intakt, skupina sod.ples1 – KC Španski borci |
2010 | KORPUS 3, koreografska platforma, prod.PFC – Plesni Forum Celje |
2008 | KORPUS 1 /KOLEKTIV, mednarodni dan plesa 29.4. – Plesni Forum Celje |
2006 | MY FAVORITE THINGS, izvaja Špela Vodeb – Plesni Forum Celje DREAMING, izvaja Špela Vodeb – Plesni Forum Celje |
PEDAGOŠKA PRAKSA
2023 | Joga – radovedno telo, Poletna plesna šola, JSKD Ljubljana – Športno društvo Tabor, Ljubljana Joga, Kaliolla, Helsinki Yoga and dance, Museum of Impossible Form – Kontula, Helsinki, Finska (november in december) |
2022 | Joga- radovedno telo, Poletna plesna šola, JSKD Ljubljana – Športno društvo Tabor, Ljubljana Vodenje delavnice Dance and Act, Social Choreography, – Esitystaiteen Keskus, Helsinki Uglasiti, prilagoditi, modulirati – artikulacija telesa in odnos do prostora v in izven telesa – Praktikum, SVŠGUGL, Ljubljana Yoga and dance, Museum of Impossible Forms – Kontula, East Helsinki, Finska |
2021 | Joga – radovedno telo, Poletna plesna šola, JSKD Ljubljana – Športno društvo Tabor, Ljubljana |
2020 | Intenzivna delavnica sodobnih plesnih tehnik – Perpetuumdance, Beograd, Srbija Delavnica Sodobni ples – Perpetuumdance, Beograd, Srbija Sodobni ples, joga – Zimska plesna šola Maribor – Karantena, Narodni dom Maribor |
2019 | Radovedno telo, improvizacija in kompozicija, JSKD Maribor – Karantena, ND Maribor Joga za plesalce, En-knap, Španski borci, Ljubljana Ne igraj (se), pleši! sodobni ples – Stanica – servis za savremeni ples, Beograd, Srbija |
2018 | Ne igraj (se), pleši! u maju, sodobni ples – Stanica – servis za savremeni ples, Beograd, Srbija |
2017 | JOGA-radovedno telo, Delavnica PLEŠI IN UKREPAJ II – Poletna plesna šola, JSKD Ljubljana |
2016 | JOGA-radovedno telo, GIBALNA RAZISKOVALNICA – Poletna plesna šola, JSKD, Ljubljana |
2015 | Profi trening, Quartier Am Hafen, DAILY OFFER, Köln |
2014 | Heath Bunting: Preživetje/Varnost(Survival/Security), organizacija in koordinacija delavnice, podpora: Hochschule für musik und tanz Köln, the Zentrum fur zeitgenössischen tanz, JSKD in Aksioma – Zavod za sodobne umetnosti, Ljubljana |
2012-2015 | EnKnap: joga |
2011-2014 | FRONT@ SODOBNEGA PLESA: joga |
2010-2016 | PLESNI STUDIO INTAKT: Sodobni ples, delavnice |
2009-2015 | PLESNI TEATER LJUBLJANA: sodobni ples, joga |
2009-2010 | PARINAMA: joga, kontaktna improvizacija |
2008-2010 | DEVI JOGA: joga |
2008-2009 | PLESNI STUDIO IGEN: sodobni ples, delavnice za otroke |
2002-2010 | PLESNI FORUM CELJE: sodobni ples, joga, delavnice za otroke in odrasle |
DRUGO
2022/2023 | Selektorica bienala sodobne plesne umetnosti Gibanica 2023 |
2022 | Članica žirije MArte Live Europe na plesnem oddelku za modro regijo (Mediterranean to Ocean) Predstavitev knjiga = dogodek, praktična predstavitev knjige Anatomija joge avtorice Blandine Calais-Germain, Emanat, Ljubljana, Slovenija – Nova pošta, SMG, Ljubljana |
2021 | 2nd International scientific and art conference in ballet and dance education, "Challenges of 21st century in art education", Udruženje Tanzelarija, Sarajevo, BIH (spletna konferenca) – gostujoča predavateljica Emisija Sceniranje #163: Maja Kalafatić i Tijana Petrović (Radovi u toku) / Sandra Milošević – radijska oddaja Asocijacije NKSS, Beograd |
2019 | Make a move – Creative Europe project, Rijeka Lab, prod. (izbrana udeleženka umetniškega inkubatorja) Western Balkans Art Activism Academy Sarajevo, prod. Open Society Foundations, The Center for Artistic Activism in Center for Contemporary Arts (izbrana udeleženka) Neuspeh kao praksa (NEXT GENERATION: FAILURE AS PRACTICE), promocija knjige, avtor: Darko Dragičević; gostja na okrogli mizi – Goethe Institut, Beograd, Srbija |
2018 | Izbrana za delavnico z Markom Tompkinsom – ANTISTATIC International Festival for Contemporary Dance and Performance – Sofia, Bolgarija |
2015 | DRAMATURGIJA; l´atelier de flanerie, koncepcija: Stephanie Felber; Einstein Kultur Munich (Residency-Showing: Festival ŽIVA 2015 – Center kulture Španski borci Ljubljana, Mediteranski Plesni Centar – Mediterranean Dance Center San Vincenti) video .ČLANICA ŽIRIJE na 23. državnem tekmovanju mladih plesnih ustvarjalcev Opus 1, JSKD |
2014 | BETWIXT, kratkometražni plesni film, M. De Dueñas Lopez, M. Kalafatić, E. Matković, I. Mijačević |
2013-2015 | Štipendija za podiplomski študij v tujini za področje umetnosti, filma in kulturne dediščine (Maja Kalafatić, ZZT COLOGNE/ Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije) |
2004-2006 | Štipendija za dodiplomski študij v tujini za področje umetnosti, filma in kulturne dediščine (Maja Kalafatić, SEAD/ Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije) |
1995 | 1. mesto na tekmovanju mladih ustvarjalcev Opus 1, JSKD |
STROKOVNE OBJAVE IN PRISPEVKI
2023 | Kalafatić, M. Reddening: The Methodology for intensifying emotions during dancing, Gledališka akademija Uniarts, Helsinki |
2022 | Intervju za Exploring creative approaches to act against corruption in West Africa and the Western Balkans. About project Work in progress. Kalafatić, Maja, Open Society Foundation |
2020 | Blandine Calais-Germain: Anatomija joge, Mišice v jogi, strokovni pregled knjige in praktična predstavitev leta 2022 |
2016 | Kalafatić, M. Na pragu potencijalnosti – AM Journal of Art and Media Studies, No 11 (2016), ISSN 2217-9666 – Faculty of Media and Communications, Singidunum University, Belgrade, Serbia |
NAGRADE
2019 | Zlato priznanje Živa 2019, Skupina Ne igraj (se), pleši! iz Beograda – JSKD, Festival Živa, Ljubljana Letna nagrada Jugoslovanskega dramskega gledališča (Godišnja nagrada Jugoslovenskog dramskog pozorišta) avtorskemu timu predstave "Natan Modri" (koreografija: Maja Kalafatić) Nagrada za najboljšo predstavo na Gledališkem Festivalu FAS za predstavo: „Pitam se, pitam, koliko sam bitan“ (koreografija: Maja Kalafatić) / druge povezave: FB in SCEN |
2018 | GRAND PRIX, 15. Otroškega gledališkega festivala "Pozorište Zvezdarište" za predstavo: „Pitam se, pitam, koliko sam bitan“ (koreografija: Maja Kalafatić) Prvo mesto za originalno koreografsko delo v gledališki predstavi Urnebesna tama (r.: Jovana Tomić), Atelje 2012, Beograd, Srbija – Belgrade Edt Culture (blog o kulturi) |
PODROBNEJE O PREDSTAVAH
BETWIXT (2014/2015)
Družba »na čakanju«
Avtorici Maja Kalafatić (Slovenija) in Maria de Dueñas López (Španija) v senzoričnem duetu (kot prvem delu diptiha) raziskujeta tranzicijski prostor kot metaforično mesto vmesnosti, v katerem se končujejo človekova prejšnja stanja in začenjajo nova. V dialogu razvijata povezanost in dvojnost, ki konstruira celoto. Na presečišču dveh individualnih gibov, dveh teles, se odpira mesto za plastenje pomenov in čutnih zaznav. Duet je subtilna raziskava fizičnega aspekta, ki se pojavlja v tranzicijskem, začasnem prostoru, ki se nenehno spreminja. Vprašanje ponovnega zagona in dekonstrukcije odpira potencialnost vmesnega prostora kot praznine, ki jo zapolnjuje naša domišljija, v kateri osebno izkustvo spaja zunanjo in notranjo realnost – v družbi, ki naše stanje postavlja »na čakanje«.
Avtorici: Maja Kalafatić, Maria de Dueñas López
Koreografija in izvedba: Maja Kalafatić, Maria de Dueñas López
Glasba in video: Ivan Mijačević
Produkcija : Double Ganger DG Collective
Koprodukcija: Aula de danza of Alcala de Henares University (Španija), Kubik Fabrik (Španija), Hochschule für Music und Tanz (Nemčija), Atelierhause Quartier Am Hafen (Nemčija), Centro Coreografico de La Gomera (Kanarski otoki, Španija ), JSKD – Javni sklad Republike Slovenije za kulturne dejavnosti
Premiera:
Ponovitve:
FOTO (več fotografij)
Video:
(P)RAZNO? (2010)
Naša zavest omogoča različne pomene – interpretacije istega znaka in objekta. Označevalec kot znak se nanaša na nek realni objekt, ki v naši zavesti ustvari določen pomen. Pomen torej posreduje med izvirnim znakom in objektom. Če si želimo objekt razložiti, ga moramo zopet interpretirati. Dobimo nov pomen (znak), ki ima svoj objekt in svojega interpretanta in tako v neskončnost. Pomen torej ostaja neskončen (povzeto po T. Virku in C. Pierceu).
Avtorice in izvajalke: Evin Hadžialjević, Maja Kalafatić, Špela Tovornik, Jasna Zavodnik
Dramaturška asistenca: Jana Menger, Sebastjan Horvat
Tehnična podpora: Luka Curk
Producentka: Živa Brecelj
Produkcija: Plesni teater Ljubljana
Premiera: 14. 5.2010 ob 20.uri, festival Ukrep 2010, Plesni Teater Ljubljana
Ponovitev: 25. 2. 2011 – Festival Gibanica 2011, Plesni Teater Ljubljana
Medijski odzivi:
“Plesna predstava (P)Razno je na festivalu Ukrep brez dvoma predstavljala enega izmed najbolj dovršenih končnih produktov, ki so nastajali v okviru programa Medukrep. Tako idejno kot izvedbeno so predstavnice najmlajše generacije sodobnega plesa pri nas s petkovo predstavo presegle pričakovanja in se s svojim “kreativnim izdelkom” ne samo postavile ob bok spremljajoči profesionalni produkciji festivalskega programa, ampak v prvi vrsti opozorile na svojo nadarjenost in predvsem inteligentno razumevanje sodobnega plesa.”
Zala Dobovšek, Malo obetavnega, več neinventivnega, površnega, Delo, 17.05.2010
“… koreografija, ki je izjemno učinkovit in preprost primerek koreografske vaje iz semiotike, v kateri ena in ista koreografska struktura prehaja v različna znakovna okolja, jih naseljuje ali jim podlega, hkrati pa pripoveduje o nestanovitnosti različnih umetniških žanrov, plesnih stilov, paradigem in estetik.”
Si.gledal
“Predstava je v svoji upodobitvi tako raznolika, da bi bil naslov Razno pravšnji, in vendar na samem začetku tako prazna, da se res vprašaš, čemu ponovno gledati delo v nastajanju v vadbenih oblačilih in ležerni gibalni drži, potem pa ko se gibalna slika le zapiše v spomin možganskega okvira, pa navdušeno pomisliš, saj to je plesni kod. Gleda se ponavljajoči koreografski segment, ki se izvaja prazno in ves čas nespremenjeno tako v izrazu kot v plesni izvedbi. Potem pa gibalna baza počasi spreminja svoje okvire z glasbo, kostumsko preobleko, sceno, na koncu pa se še pojavi scenski megleni tuš, ki naj bi ga razpršil ventilator. Torej smo priča nazornemu prikazu, kako ples lahko postane scenska oziroma vizualna atrakcija s pomočjo vseh možnih dodatkov, in ti iz navadnih korakov ob zelo pomembni finančni stimulaciji lahko poustvarijo bleščeči “Ameriški sen”.”
Daliborka Podboj, Pregled sodobnoplesnega leta: ples je umetniški duh ustvarjalne duše, Parada plesa, 31.12.2010
FOTO: