plesalka, koreografinja, performerka, plesna pedagoginja
Maja Delak (1969, Novo mesto) je koreografinja in plesalka, ki je študirala sodobni ples na CNDC L’Esquisse v Angersu v Franciji in na številnih plesnih seminarjih. Bila je članica v mednarodni plesni skupini En-Knap med letoma 1993 in 2002 ter idejna vodja realizacije gimnazijskega programa za sodobni ples, ki ga izvaja Srednja vzgojiteljska šola in gimnazija Ljubljana (SVŠGUGL).
V opusu plesnih predstav je prepotovala številne svetove, ki se, kljub različnim tematikam in načinom dela, kot presečne množice družijo v sidrišče avtoričine plesne poetike, v kateri vedno bolj jasno določa metodologije sodobnega plesa. Leta 2006 je ustanovila zavod EMANAT, v katerem si prizadeva za afirmacijo sodobnega plesa – tako s produkcijami predstav kot s knjižnim programom (zbirka Prehodi) ter izobraževanjem (AGON). Leta 2010 je prejela nagrado Prešernovega sklada za predstave Drage drage, Serata Artistica Giovanile in Poti ljubezni in za njen neprecenljivi prispevek k afirmaciji sodobnega plesa. Leta 2013 je bila na festivalu Gibanica predstava Sramota nagrajena kot najboljša predstava platforme, z Lukom Prinčičem pa sta v istem letu prejela nagrado Liberalne akademije zlata ptica za umetniške dosežke na uprizoritvenem področju. Leta 2015 je so-prejemnica skupinske Nagrade Ksenije Hribar za pedagoško delo kolektiva plesnih pedagogov SVŠGL in leta 2019 prejemnica Nagrade Ksenije Hribar Društva za sodobni ples Slovenije za avtorski koreografski opus.
Povezave: Emanat / Spletna stran (ang) / Neodvisni
AVTORSKE PREDSTAVE
2023 | Tatovi podob predstavljajo: Mad Jakale v filmu, ki ga nismo videli, performans, prod. Emanat – CUK Kino Šiška, Ljubljana |
2019 | Še za jutri, gibalna raziskava, prod. Emanat – SMEEL |
2018 | Samo za danes, prod. Emanat – SMEEL; SVŠGL, Ljubljana, Improspekcije Zagreb (2019) |
2015 | ARP 339, Wanda & Nova deViator, Emanat – SMEEL |
2014 | Na mestu drugje, predstava z dijaki SVŠGL in študenti Duncan centre, Praga (foto) |
2013 | Kaj če, solo predstava, Emanat – SMEEL Transmittance #2.5 (soavtor Luka Prinčič in drugi), Emanat – Msum, Ljubljana |
2013- | Tatovi podob (soavtorstvo), Emanat – Klub Gromka, AKC Metelkova in druge lokacije |
2012 | Transmittance #2.1 (soavtor Luka Prinčič in drugi), Emanat – Trouble, Les Halles, Bruselj |
2011 | Sramota, Emanat – SMEEL Transmittance #1(soavtor Luka Prinčič in ostali sodelavci) – Polis, Pula Transmittance #1.5 (soavtor Luka Prinčič in ostali sodelavci) – Studio 17, Ljubljana Transmittance #2 (soavtor Luka Prinčič in ostali sodelavci) – KC Tobačna 001 Sublimation Revision (soavtor Luka Prinčič), Emanat – Maynoothe, Irska |
2010 | Transmittance #0 (soavtor Luka Prinčič), Emanat – Teatro Petrella, Longiano, Italija Dirty Dozen (soavtor Luka Prinčič), sodelovanje z Body Lab Berlin Beside-ness (za 4. letnik Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten) Wanda & Nova deViator: Zamrznjene podobe (soavtor: Luka Prinčič), Emanat – Menza pri koritu |
2009 | Monster Tamer, več avtorjev, Dance Exploration Beyond Front@ – Zagrebački plesni centar, Zagreb Une façon d`aimer / Poti ljubezni (soavtor: Luka Prinčič), Emanat – DD Trbovlje, KUD France Prešeren |
2008 | Serata artistica giovanile, Emanat – Cankarjev dom |
2007 | Drage drage, Emanat – Festival Mesto žensk, Plesni Teater Ljubljana Rodeo (soavtor: Mauricio Ferlin), plesna učna ura – Cankarjev dom |
2006 | Flogging the Dead Horse (za 3. letnik Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten) |
2005 | Galerija mrtvih žensk – Hommage a Hamletmachine (soavtorica: Mala Kline), En-Knap / Emanat – Cankarjev dom |
2004 | HI-RES (soavtorica: Mala Kline), En-Knap / Emanat – SMEEL Rondinella (soavtorja: Mauricio Ferlin in Mala Kline), En Knap / Emanat – Svetvinčenat, Hrvaška; SMEEL Blondinka na mestu (soavtorica: Mala Kline), En Knap / Emanat – Cankarjev dom |
2002 | Mezzanino, En Knap / Emanat – Cankarjev dom |
2001 | 6agon, En Knap / Emanat – PTL |
1999 | Gina & Miovanni, En Knap / Emanat – Cankarjev dom |
1995 | Manifestacija introverta, En Knap / Emanat – Mala scena, MGL; Festival Mesto žensk |
SODELOVANJA KOT KOREOGRAFINJA, PLESALKA / PERFORMERKA
2023 | Family. A Modern Musical Comedy, režija in glasba: Gipo Gurrado, produkcija: Elsinor centro di produzione teatrale – Teatro Fontana, Milano, Italija (koreografija) |
2020 | Turandot (J. Ivanc, L. Polič Zdravič), pravljični mjuzikel, r: Jana Menger – Mestno gledališče ljubljansko (koreografija) |
2018/2019 | Supermarket – a modern musical tragedy, režija in glasba: Gipo Gurrado, produkcija: Elsinor centro di produzione teatrale – Teatro Fontana, Milano, Italija (koreografija) |
2018 | Samo za danes, prod. Emanat – SMEEL; SVŠGL, Ljubljana (avtorstvo in ples) Jitakami, avdio-vizualna in performativno-koreografska predstava, avtor Luka Prinčič, Emanat – Švicarija, Ljubljana (koreografija in performans) |
2017 | Matilda in njene žemljice, skupina Feminalz, avtorski projekt Urške Vohar – Klub Gromka (soavtorstvo in performans) |
2015 | Staging A Play – Steklena menažerija (režija: Matija Ferlin), Emanat – SMEEL (ples) ARP 339, Wanda & Nova deViator, Emanat – SMEEL (soavtorstvo in performans) |
2014 | Encounter, Annie Abrahams, Maja Delak, Irena Pivka, prod. zavod Cona – MSUM, Ljubljana |
2013- | Tatovi podob, skupina Feminalz, performans, prod. Emanat – Klub Gromka, AKC Metelkova (soavtorstvo in performans) |
2013 | Kaj če, Emanat – SMEEL (avtorstvo in ples) |
2011 | NEFORMA #9, ciklus glasbeno-plesni improvizacij, Maja Delak, Luka Prinčič, Matija Ferlin, Maja Smrekar, prod. Sploh – CK Španski borci, Ljubljana |
2010-2013 | Transmittance, Emanat – različna prizorišča (soavtorstvo in performans) |
2010 | Zamrznjene podobe, Wanda & Nova deViator, Emanat – Menza pri koritu, AKC Metelkova (soavtorstvo in performans) |
2009 | Une façon d'aimer / Poti ljubezni, Emanat, DD Trbovlje, KUD France Prešeren, Ljubljana (soavtorstvo in performans) The Paradox of Don't (concerto prescritto) – Wanda & Nova deViator, Emanat – DD Trbovlje (soavtorstvo in performans) Resistance (concerto prescritto), Wanda & Nova deViator, Emanat – različna prizorišča (soavtorstvo in performans) |
2008 | Serata artistica giovanile, Emanat – Cankarjev dom (avtorstvo in ples) |
2007 | Drage drage, Emanat – Plesni Teater Ljubljana (avtorstvo in ples) |
2005 | Galerija mrtvih žensk, En-Knap / Emanat – Cankarjev dom (soavtorstvo in ples) |
2004 | Rondinella, En-Knap / Emanat – Svetvinčenat, Hrvaška, SMEEL, Ljubljana (soavtorstvo in ples) Hi-res, En-Knap / Emanat, SMEEL, Ljubljana (soavtorstvo in ples) |
2003 | Fe-mail in Maja Delak, glasbeno-plesna improvizacija – Festival Mesto žensk, Cankarjev dom, Ljubljana Hu-Die, En-Knap – Cankarjev dom (ples) Met kocke, plesni dogodek ob 10-letnici skupine En-Knap – Cankarjev dom (ples) |
2002 | Mezzanino, En-Knap / Emanat – Cankarjev dom (soavtorstvo in ples) |
2001 | Popoln korak?, En-Knap – Cankarjev dom (ples) |
2000 | Emanatio Protei / Kaktus unter Strom, prod. En-Knap – ZKM Karlsruhe, Nemčija (ples) |
1999 | Gina & Miovanni, prod. En Knap / Emanat – Cankarjev dom (soavtorstvo in ples) |
1997 | Zakonitosti Kobre, prod. En-Knap – Springdance, Utrecht, Nizozemska (ples) |
1996 | Struna in Želo – prvi dotik, prod. En-Knap – Cankarjev dom (ples) |
1995 | Manifestacija introverta, En-Knap / Emanat – Mala scena, MGL (Work in progress, kratka predstavitev predstave); Festival Mesto žensk, 1997 (avtorstvo in ples) |
1993 | Razširi krila (Slon nerodni), En-Knap – Leuven, Belgija (ples) |
1992 | Ave Gratia Plena (režiser: Cis Biernicx) performans, Plesni Teater Ljubljana – Cankarjev dom (ples) |
1991 | 4×4 – Vso srečo ti želim (koreograf: Iztok Kovač), Plesni Teater Ljubljana – Cankarjev dom (ples) Icht, Vzhodni plesni projekt, koreografija Matjaž Farič (alternacija – ples) |
1990 | Emotional, Vzhodni plesni projekt, koreografija Matjaž Farič (ples) |
1978 | Vrag na vasi (koreografa: Pia in Pino Mlakar) – SNG Opera in balet Ljubljana (ples) |
SODELOVANJA PRI FILMU
2011 | SKIN-DEEP SCREENS (avtorstvo: Maja Delak & Luka Prinčič) |
2006 | HI-RES, kratki dokumentarni film (režija: Marina Gržinič & Aina Šmid) |
2004 | POD PREŠERNOVO GLAVO, kratki dokumentarni tv film (režija: Maja Weiss) |
2003 | HITRO POČASI, kratki igrani film (režija: Zemira A. Pečovnik) – glavna vloga |
2001 | PHANTOM, celovečerni film (režija: Ema Kugler) |
2000 | DOM SVOBODE, kratki plesni film (režija: Sašo Podgoršek, koreografija Iztok Kovač) |
1998 | ZJUTRO, študentski kratki igrani film (režija: Hanna A. W. Slak) – glavna vloga |
1997 | VRTOGLAVI PTIČ, kratki plesni film (režija: Sašo Podgoršek, koreografija Iztok Kovač) |
1994 | NARAVA BESO, kratki plesni film (režija: Patrik Otten, koreografija Iztok Kovač) |
IZKUŠNJE NA DRUGIH UMETNIŠKIH PODROČJIH
2024 | The Feminalz: DRAGX̶FUNK, avtor glasbe Luka Prinčič, Kamizdat Rentgen, zavod Emanat – Klub Gromka, AKC Metelkova mesto (vokalni nastop kot Mad Jakale) |
2023 | Zvenenje začasnih skupnosti malih umetnosti, avdiozin, zvok in koncept: Maja Delak, Luka Prinčič, prod. Kamidzdat, Emanat |
2018 | Technoburlesque: Image Snatchers 2 – glasba iz serije klubskih večerov "Tehnoburleska: Tatovi podob" |
2016 | Transmittance #1.5 – izdaja glasbenega albuma |
2015 | ARP 339, Wanda & Nova deViator, izdaja glasbenega albuma |
2014 | Image Snatchers EP, Feminalz – glasba iz serije klubskih večerov "Tehnoburleska: Tatovi podob" |
2013 | Pacification, Wanda & Nova deViator, izdaja glasbenega albuma |
2011 | Histrionics of Love (Wanda & Nova deViator) na kompilaciji glasbene založbe RX:TX Sublimation Revision, avdio-vizualni projekt, soavtorstvo Luka Prinčič Wireless Feelings by The sweetest Band, zvočna radijska oddaja (Maja Delak & Luka Prinčič) Skin-deep Screens, video 60 min, soavtorstvo Luka Prinčič Transmittance#1.5, avdio-vizualni performans, soavtorstvo Luka Prinčič Sublimation Revision, avdio-vizualni performans, soavtorstvo Luka Prinčič |
2010 | fotografija za zbirko Grda Račka, Celje Teater za ptiče, gledališka predstava (avtor dramskega dela Daniel Veronese, režiser Eric Dean Scott) ZVO.ČI.TI, zvočna radijska oddaja za Radia Cona (soavtorstvo Luka Prinčič) Resistance, Wanda & Nova deViator, klubski glasbeno-vizualni dogodek, soavtorstvo Luka Prinčič |
2009 | "You Don't Own Me", Wanda & Nova deViator (na kompilaciji K4 Format 2009) |
PEDAGOŠKE IZKUŠNJE IN IZKUŠNJE S PODROČJA PLESNEGA IZOBRAŽEVANJA
KOREOGRAFIJA IN MENTORSTVO NA ŠOLSKIH PRODUKCIJAH SVŠGUGL:
2024 | KAKO JE PADLO DREVO (K. Morano), gledališka uprizoritev 4. letnika dijakov – gledališka smer, mentorja za igro: Barbara Krajnc Avdić in Primož Ekart, SVŠGUGL (mentorica za gib) |
2023 | Prikaz '23: BEL KVADRAT NA LUNI, šolska produkcija, dijaki/nje 1.-3. letnika SVŠGUGL, plesna smer – Plesno-gledališki center PGC (mentorsko vodstvo) Pred-premiera '23 in Večer solov '23: DOGODEK, produkcija 4. letnikov plesne gimnazije, mentorici: Maja Delak in Urška Vohar – plesno-gledališki center PGC (svetovanje in mentorska pomoč) SVINJE (T. Zajec), gledališka uprizoritev 3. letnika dijakov – gledališka smer, mentorja za igro: Barbara Krajnc Avdić in Primož Ekart, SVŠGUGL (mentorica za gib) |
2022 | Pred-premiera '22: PRED KONCEM, svetovanje in mentorska pomoč Urška Vohar, produkcija 4. letnikov plesne gimnazije – plesno-gledališki center PGC (gledališki list) – (umetniško in mentorsko vodstvo) VEČER SOLOV, javna predstavitev dijakinj 4. letnika SVŠGUGL (mentorsko vodstvo) – Plesno-gledališki center PGC, Ljubljana GRETA, GRETA, gledališka produkcija 2. letnika – smer gledališče in film SVŠGUGL- Plesni in gledališki center PGC (mentorica za gib) PSST, režija in koreografija: Ajda Nina Škvarč, SVŠGUGL – Plesni in gledališki center PGC (koreografsko mentorstvo) |
2021 | Prikaz ’21: SKUPAJ, šolska produkcija 1., 2. in 3. letnika plesno-gledališka smer SVŠGUGL – Plesni in gledališki center PGC (mentorstvo) Pred-premiera '21 in Večer solov – GESTE UPORA, mentorstvo, produkcija 4. letnikov plesne gimnazije – plesno-gledališki center PGC (gledališki list) PUPILIJA, PAPA PUPILO PA PUPILČKI IN KOVID, šolska produkcija dijakov 4. letnikov smeri gledališče in film SVŠGUGL – Plesni in gledališki center PGC (mentorstvo) POTOHODEC, gledališka produkcija 4. letnikov smeri gledališče in film SVŠGUGL – Plesni in gledališki center PGC na spletu (mentorica za gib) |
2020 | Pred-premiera '20: SPREGLEDANO TELO, umetniško in mentorsko vodstvo, letna produkcija SVŠGUGL – Plesno-gledališka dvorana SVŠGL; Transgeneracije, Cankarjev dom/SVŠGL |
2019 | Pred-premiera '19: TOK MISLI, letna produkcija SVŠGUGL – Plesno-gledališka dvorana PGC; CD Prikaz '19: ČEVLJI, JEZERO IN ŠE KAJ, plesna produkcija 1. in 2. letnik SVŠGUGL – Plesno-gledališka dvorana PGC DNEVNIK Z MACGUFFINOM, šolska produkcija 2.in 3. letnikov smer gledališče in film in dramsko-gledališka smer SVŠGUGL – Plesni in gledališki center PGC (koreografija in mentorstvo) |
2018 | Pred-premiera '18: ENTROPIJA, SVŠGUGL letna produkcija – Plesno-gledališka dvorana SVŠGL |
2017 | Pred-premiera '17: TEMA IN VARIACIJA, SVŠGL, šolska produkcija – Plesno-gledališka dvorana SVŠGL |
2016 | Pred-premiera '16: INTERVJU Z MANO, SVŠGL, šolska produkcija – Plesno-gledališka dvorana SVŠGL |
2015 | Pred-premiera '15: PLEŠI Z MANO, SVŠGL, šolska produkcija – Plesno-gledališka dvorana SVŠGL (video) |
2014 | Pred-premiera '14: NEVIDNO TELO PROSTORA, SVŠGL/EMANAT, šolska produkcija – Plesno-gledališka dvorana SVŠGL |
2013 | Pred-premiera '13: LASTNA SOBA, SVŠGL/EMANAT, šolska produkcija – SMEEL |
2012 | Pred-premiera '12: AVANGARDA, SVŠGL/EMANAT, šolska produkcija – CK Španski borci |
2011 | Pred-premiera '11: NOSTALGIJA NOSTALGIJE, SVŠGL/EMANAT, šolska produkcija – CK Španski borci |
2010 | Pred-premiera '10: OPAZOVATI IN /ALI OPAZOVANO, produkcija SVŠGL – SMEEL VEČER SOLOV, zaključna produkcija dijakov 4. letnika SVŠGL – SMEEL, Ljubljana (mentorsko vodstvo) |
2009 | Pred-premiera '09: NASPROTJA, produkcija SVŠGL – SMEEL in DD Trbovlje |
2008 | Pred-premiera '08: 3/8 KRINOLINA, produkcija SVŠGL – Cankarjev dom, Lj |
2007 | Pred-premiera '07: NEZNOSNA LAHKOST BIVANJA, produkcija SVŠGL – Cankarjev dom, Ljubljana |
2006 | Pred-premiera '06: KRONIKA, SVŠGL/EMANAT, šolska produkcija – Cankarjev dom, Ljubljana |
2005 | Pred-premiera '05: VZGOJA NEVIDNEGA ČLOVEKA, SVŠGL/EMANAT, šolska produkcija – Cankarjev dom, Ljubljana |
2004 | Pred-premiera '04: SUPERNOVA, SVŠGL/EMANAT, šolska produkcija – Cankarjev dom, Ljubljana |
2003 | Pred-premiera '03: BREZ NASLOVA, SVŠGL/EMANAT, šolska produkcija – Cankarjev dom, Ljubljana |
1999-2002 | Pred-premiere, zaključne produkcije vseh štirih letnikov SVŠGL, plesna gimnazija |
PEDAGOŠKO DELO:
2014 | Vodenje delavnic v Duncan Center, Praga (CZ) |
2013 | Učna ura sodobnega plesa (v sodelovanju z Nino Meško, Andrejo Kopač, Petro Pikalo). Učna ura sodobnega plesa je orodje za spoznavanje z idejo, prakso in postopki plesne umetnosti |
2012 | Poučevanje plesne tehnike v K3 – Tanzplan Hamburg (DE) |
2011-2013 | Sodelovanje v mednarodni mreži za razvoj pedagogike plesa in dokumentacije pedagoških procesov na področju plesa IDCODE |
2010 | Poučevanje plesne tehnike in koreografije na Amsterdamse Hoogerschool voor Kunst (NL) |
2009 | Redni plesni klasi v programu AGON |
2008 | Delavnice na festivalu plesa Nagib (Maribor) in festivalu Trg kulture Plac (Metlika) |
2007-2013 | Redni plesni klasi in občasne delavnica v programu AGON, Plesni izbi Maribor |
2006 | Poučevanje in koreografija na Amsterdamse Hoogerschool voor Kunst (NL) |
Poučevanje na Inteatro festival Academy, Polverigi (IT) | |
Učenje tehnike in delavnica na TCEH, Moskva (RU) | |
2004/05 | Sodelovanje s sorodnimi institucijami iz Italije, Avstrije in Srbije v mednarodni mreži CIMET (umetniško vodstvo programa za izmenjavo, izobraževanje in raziskovanje) |
2003 | Vzpostavitev in vodenje programa AGON, programa treninga, izobraževanja in raziskovanja plesa in sodobnih umetniških zvrsti (v sodelovanju z Malo Kline) |
2003-2009 | Oblikovanje in avtorstvo maturitetnega kataloga za predmet sodobni ples in hkrati glavna ocenjevalka za predmet sodobni ples pri Državnem izpitnem centru |
2001 | Svetovalka za sodobni ples na Zavodu za šolstvo RS |
2000, 2001 | priprava in realizacija programov Stalnega strokovnega spopolnjevanja za pedagoge plesa (predavali: psihologinja Julie Buckroyd, kineziolog: Bernard Kesch, pianist: Christopher Benstead in plesna pedagoginja: Viviane Serry) |
1999-2003 | Plesni laboratorij – ustanovitev in vodenje ustvarjalnega laboratorija (javni predstavitvi: 2000, 2002) |
1999- | Vzpostavitev in izvedba programa SVŠGL – umetniška gimnazija, plesna smer, modul sodobni ples – večletno vodenje strokovnega aktiva, poučevanje Sodobnih plesnih tehnik in Ustvarjalne delavnice in delovanje kot mentorica krajšim koreografijam dijakov za tekmovanje na republiškem tekmovanju mladih ustvarjalcev Opus, JSKD (4. mesto Ana Štefanec, Špela Medved // Zrcalo, 2000; 1. mesto Kaja Janjič // Rdeče, 2001; 2. mesto Ana Štefanec, Špela Medved, Barbara Kanc // Antigona, 2001; 6. mesto Vojka Krevh // Nijunaja, 2002; 1. mesto Aleš Čuček, Tina Učakar // Konkevasno, 2003; 1. mesto Nastja Bremec, Nataša Pilipovič // Infinito, 2004; 3. mesto Ajda Tomazin, Ajda Rot // Menuet, 2004; 2. mesto na mednarodnem tekmovanju mladih avtorjev kot mentorica koreografiji Antigona –v Burghausnu (DE) |
1998 | potrditev programa Umetniška gimnazije, smer ples, modul sodobni ples (priprava programa in koordinacija avtorjev učnih načrtov) |
1995 | poučevala plesne tehnike in ustvarjalne delavnice v plesni šoli Intakt, AGON, JSKD Ptuj, Inteatro Polverigi – Ancona (IT), Tanzwochen Munchen (DE), CNDC d`Angers (FR) |
UREDNIŠTVO IN ZALOŽNIŠTVO (Emanat)
Zbirki “Prehodi” / “Prehodi XS” in Kamizdat
2023 | Maša Radi Buh in Metod Zupan: Kaj je tu tako malega? / What's So Small Here? |
2020 | Blandine Calais-Germain: Anatomija gibanja Blandine Calais-Germain: Anatomija joge, Mišice v jogi |
2018 | Andreja Kopač in Maja Šorli: Skupnost emancipiranih misli in teles |
2014 | Mabel E. Todd: Misleče telo Srečevanja glasov / Co-voicings (Irena Tomažin v pogovorih) |
2013 | Jasna Žmak: Drugi sočasno |
2012 | Lourence Louppe: Poetika sodobnega plesa |
2010 | Daniel Veronese: Gledališče za ptiče Mihail Bahtin: K filozofiji dejanja Eda Čufer in Katja Praznik: Dva eseja o plesu |
2008 | Sarah Kane: Skomine John Berger: Načini gledanja Elizabeth Grosz: Neulovljiva telesa |
2007 | Eve Kosofsky Sedgwick: Dotik občutka – Afekt, pedagogika, performativnost B. Calais-Germain: Anatomija gibanja |
2006 | Mark Franko: Plesati modernizem/Uprizarjati politiko Lisa Nelson: Zapisi uglaševanja |
2005 | Jacques Rencière: Nevedni učitelj, Pet lekcij o intelektualni emancipaciji |
2004 | Julia Buckroyd: Učenec plesa – Čustveni vidiki učenja in poučevanja plesa |
NAGRADE IN PRIZNANJA
2019 | Nagrada Ksenije Hribar, Društvo za sodobni ples Slovenije – nagrada za avtorski koreografski opus predstav Samo za danes in Tatovi podob, za podporne aktivnosti zavoda Emanat: Slovenski koreografski imenik, Metodologije beleženja in zbornik Skupnost emancipiranih misli in teles, ter kot glavna pobudnica vključitve sodobnega plesa v srednješolsko izobraževanje |
2015 | Nagrada Ksenije Hribar, Društvo za sodobni ples Slovenije, skupinska nagrada kolektivu plesnih pedagogov SVŠGL za pedagoško delo |
2013 | Nagrada festivala Transgeneracije 2013 za najboljšo plesno skupino 3.h SVŠGL smer sodobni ples pod mentorstvom Maje Delak in Sinje Ožbolt Nagrada strokovne žirije na festivalu Gibanica (Zala Dobovšek, Iva Nerina Sibila, Anita Mathieu) za predstavo Sramota Nagrada Liberalne akademije zlata ptica Maji Delak in Luki Prinčiču za izjemno svež preplet različnih praks s področja gledališča, plesa, glasbe in intermedijskih umetnosti |
2010 | Nagrada Prešernovega sklada za predstave Drage drage, Serata artistica giovanile in Poti ljubezni |
2005 | Nagrada za vizualne dosežke za predstavo HI-RES na PUF festivalu v Puli |
2004 | Nagrada Povodni mož za najboljšo predstavo leta – HI-RES |
2003 | Nagrada Povodni mož za najboljšo plesalko |
2001 | Nagrada za posebne dosežke na srečanju Transgeneracije Y, dijakom in mentorju za predstavo Tovariši Nagrada Povodni mož za najboljšo predstavo po izboru Parade plesa – 6agon |
1996 | Nagrada povodni mož za 2. mesto po izboru gledalcev Parade plesa za plesni solo Manifestacija introverta |
BIBLIOGRAFIJA (Cobiss)
Maja Delak: Sodobni ples in kulturna vzgoja – Zbornik Kultura in umetnost v izobraževanju – popotnica 21. stoletja, N. Požar in N. Bucik (ur.): Ljubljana: Pedagoški inštitut, 2008. | |
Maja Delak: DRAGE DRAGE – REVIZIJA (Zapis procesa nastajanja predstave) – Revija in spletna stran Reartikulacija št. 4, poletje 2008 | |
Strokovna sodelavka priprave predloga Kulturno-umetnostne vzgoje (Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta 2009; naročnik: Ministrstvo za kulturo RS) |
PODROBNEJE O PREDSTAVAH
SRAMOTA (2011)
Kako uprizoriti nekaj tako performativnega, kot je sram? Kako govoriti o nečem, kar se izmika besedam? Kako nagovoriti občinstvo brez sramotenja?
Sramota je večjezična. Telesa, zvoki, glasba, podobe in besede govorijo hkrati. Kar želijo povedati, je v prekrivanjih in vrzelih med posameznimi jeziki. Subjekte na odru in subjekte pred njim izgovarjajo na način, ki se tako kot subjekti izmika enosmiselni označitvi: s premolki, zamiki, prekinitvami, obrati, obotavljanji, podvajanji, odmevi. Nikoli nis(m)o povsem ali zgolj tukaj, vedno smo še nekje drugje, kjer lahko za hip verjamemo, da smo nekdo drug ali sanjarimo, da bi to lahko bili. Včasih igramo kar sami sebe. Priča smo lastnemu popredmetenju, ko mora telo, ki je obvladano od lastne podvrženosti pogledu, odgovoriti s tem, kar mu jemlje besedo. (Tea Hvala)
SODELAVCI:
Ustvarjalci in izvajalci: Loup Abramovici, Ingrid Berger Myhre, Maja Delak, Katja Kosi, Luka Prinčič, Maja Smrekar, Irena Tomažin
Koncept in koreografija: Maja Delak
v sodelovanju z: Loup Abramovici, Ingrid Berger Myhre, Nina Fajdiga, Tea Hvala, Katja Kosi, Luka Prinčič, Maja Smrekar, Irena Tomažin, Nataša Živkovič
Video, zvok, programiranje: Luka Prinčič
Video in scenografija: Maja Smrekar
Kostumografija: Ajda Tomazin
Oblikovanje luči: Urška Vohar
Besedila: Loup Abramovici, Ingrid Berger Myhre, Katja Kosi, Irena Tomažin
Uporabljena besedila: Lev N. Tolstoj, Mady Schutzman, Leo Lionni, Michio Kushi
Prevodi: Katja Kosi
Izvršna producentka: Nina Janež
Produkcija: Emanat
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana
V sodelovanju z: Via Negativa, Bunker, SMEEL
Premiera: , Stara mestna elektrarna, Elektro Ljubljana, SI
FOTOGRAFIJE:
VIDEO:
DRAGE DRAGE (2007)
Drage drage je plesna predstava, ki izhaja iz kvaziinstitucionalnega statusa sodobnega plesa v Sloveniji in temelji na užitku do fizičnega in gibajočega. Koreografinja je k sodelovanju povabila šest plesalk in igralk, ki v komaj znosni bližini sinhronih fizičnih akcij zasledujejo osebne angažmaje in se soočajo s kulturnimi konvencijami in stereotipi. Formalno in vsebinsko predstava vzpostavlja več vrst želenja sodobnega plesnega telesa in v njej ustvarjalke ne soobstajajo po principih izločene sredine, nasprotij, poenotenja ali skladnosti. V predstavi so v položaju, ko jih zapeljujeta lastna želja in užitek. Obenem pa se poskušajo poistovetiti s svojo družbeno vlogo in se izogniti ujetosti v odnos, v katerem bi lahko upoštevale le učinke svoje maske na druge. Zato poskušajo uprizoriti odprtost v hkratnem sobivanju z željo drugega.
SODELAVCI:
Koncept in koreografija: Maja Delak
Ustvarjalke in izvajalke: Maja Delak, Katja Kosi, Barbara Krajnc, Jelena Rusjan, Vlasta Veselko, Urška Vohar, Nataša Živković
Dramaturgija: Katja Praznik
Scenografija: Marko Peljhan
Originalna glasba: Gipo Gurrado, Attila Faravelli
Oblikovanje svetlobe: Urška Vohar
Kostumografija: Nadja Bedjanič
Prevajalka: Katja Kosi
Lektorica: Simona Ana Radež
Oblikovanje: Špela Drašlar
Fotografije: Zoe Vincenti
Tehnična izvedba: Janko Oven
Tehnična pomoč pri scenografiji: Bojan Mastilovič
Izvršna producentka: Sabina Potočki
Pomoč pri produkciji: Nina Janež
Premiera: , Festival Mesto Žensk / City of Women, PTL, Ljubljana
RECENZIJI PREDSTAVE DRAGE DRAGE:
»Namesto preverjenih koreografskih postopkov je Majo Delak tokrat posebno zanimala odprta, zrahljana struktura, ki je nasledek spraševanja, kako skonstruirati formo, ki razkrije vizijo sedmih ustvarjalk. Ne le da se v predstavi srečata režija in koreografija (svojevrsdtno plesno gledališče, kjer je gibalno-plesni material povezan s pevsko-igralskimi vložki), koreografinja je hkrati režiserka, ki s šestimi soustvarjalkami snuje predstavo. Takšen način dela predpostavlja obsežne predhodne diskusije, ki omogočajo artikulacijo tako posameznih pozicij kot skupne vizije. Koeografinja je konceptualni navdih z oblikovanje strukture našla pri Sedgwickovi, ki v skladu z deleuzovsko topologijo in razmislekom o alternativnih načinih uprostorjenja vpeljuje koncept zraven, ki omogoča nehierarhizirano sobivanje sedmih likov. (…) Glede strukture predstave Drage drage je posebno pomenljivo tudi, kako zavedanje o moči institucije (kulturnopolitične instance, ki kroji umetniško produkcijo in distribucijo) postane integralni del predstave. Z realizacijo scenografske zamisli Marka Peljhana, da je celoten prostor predstave opremljen z nadzornim sistemom, je vzpostavljena metafora sistema, ki sodobnoplesno dogajanje predvsem nadzira, namesto da bi ga ustrezno podpiral.” Mojca Puncer, Maska – Pasaža pogleda, št. 113-114, pomlad 2008…»Ženska« ustvarjalnost v Sloveniji: Primer sodobnega plesa
“Drage drage so predstava, ki je angažirana v najžlahtnejšem pomenu besede, saj je njen angažma usmerjen v iskanje novih prostorov za gibanja misli in telesa. … Maja Delak v predstavi konceptualno in realno odpira telo in gib za vozlišča hkratnih manifestacij ženskega in gibalno-plesnega, v katerih sedem plesalk in igralk – poleg avtorice še Barbara Krajnc, Jelena Rusjan, Vlasta Veselko, Urška Vohar, Nataša Živković in prevajalka v angleščino Katja Kosi – v prostoru-času predstave, ki nastaja tako iz gibalnega kot mentalnega materiala, povezuje nasprotja med zunanjim in notranjim, moškim in ženskim, javnim in intimnim. Tako spregovori o dvojnosti sprejemanja svojega spola kot tudi o okvirjanju svojega spola v konvencije spola drugega. Različne vloge, ki jih preigravajo performerke, so izrazito heterogene, od Vampirele, krhkega angela, toreadorja do Adriana Celentana. Kot vztrajno drseči označevalci z izmikajočmi se označenci omogočajo tematizacije in problematizacije stališč protagonistk, ki so hkrati intimne in politične. In to ne samo v trenutku, ko vseh sedem nastopajočih pograbi puške in jih nameri v občinstvo, da bi mu odstrelile s spolom in kulturo pogojene predsodke in konvencije, a se njihova na videz radikalna gesta že v naslednji sekvenci ob glasbi iz filma Barbarella zmehča v všečno plesno zabavo, ki oznanja vseprisotnost družbe spektakla.” Tomaž Toporišič, Dialogi, št. 11-12, 2007
FOTOGRAFIJE:
VIDEO: