performerka, koreografinja, dramaturginja, pedagoginja
Katja Legin (1985, Ljubljana) je formalno plesno izobraževanje pridobila na SVŠGL, Umetniška gimnazija, smer sodobni ples in kasneje na konservatoriju Laban v Londonu (2004-2007). Po diplomi se je pridružila mednarodni zasedbi EnKnapGroup (umetniški vodja Iztok Kovač). V dveh letih je s skupino EKG (2007-2009) kot plesalka sodelovala s številnimi domačimi in tujimi koreografi in režiserji. Leta 2010 se je vpisala na podiplomski študij gledališke režije na AGRFT, kjer se je v času magistrskega študija ukvarjala z improvizacijo, vprašanjem živosti in kvalitet v performerjevem delu. Nadgradnja njene magistrske teze je izšla kot knjiga Dvojnosti: Performer in njegovo delo (založba MGL, 2015).
Kot plesalka in performerka je sodelovala z večino slovenskih koreografinj in koreografov. Kot dramaturginja in koreografinja redno sodeluje z gledališkim režiserjem Tomijem Janežičem. Pet let je sokurirala mesečne glasbeno-performativne improvizacijske dogodke Neforma zavoda Sploh. Leta 2012 je iniciirala No!training Lab, laboratorij v katerem je ekipa performerjev/avtorjev raziskovala različne aspekte uprizoritvene umetnosti. Decembra 2015 so zaokrožili triletno obdobje s predstavo Variacije na Počasnost: TIME OUT. Predstava je bila razvita v sklopu mednarodnega projekta Life Long Burning (Jardin D’Europe). Leta 2017 je prejela Nagrado Ksenije Hribar (posebna nagrada žirije) za svoje delo kot performerka, za knjigo Dvojnosti in za delo v No!training Lab. Nekaj let je poučevala kompozicijo in ustvarjalni proces na Akademiji za ples v Ljubljani (Alma Mater Europaea) in sodobno plesno tehniko na SVŠGUGL. Občasno piše članke o gledaliških in uprizoritvenih umetnostih (celoletni projekt EPK Maribor 2012 Življenje na dotik, Mreža za sodobni ples, Maska).
V zadnjih letih je bila dvakrat na porodniški odsotnosti, a je tudi v tem času ostala aktivna in nadaljevala predvsem z raziskovanjem polja improvizacije. Z gledališkim režiserjem Tomijem Janežičem vodita Ustvarjalni center Krušče za umetniško raziskavo, kreacijo, rezidenco in edukacijo. Center kot prostor srečevanj in izmenjave razvija lastno perspektivo in delovanje znotraj umetniške in širše ustvarjalne mednarodne skupnosti.
Povezave: Ustvarjalni Center Krušče (FB) / Neodvisni
AVTORSKE PREDSTAVE
2023 | HIŠA DOM, avtorska predstava, prod. Studio za raziskavo umetnosti igre – Ustvarjalni center Krušče (video) |
2021 | OH, KAKO ZELO OBIČAJNO, plesna predstava (soavtorstvo Bojana Robinson), Studio za raziskavo umetnosti igre – CUK Kino Šiška, Ljubljana; Gibanica 2023, Ljubljana (video) |
2020 | ZAVEZANO, spletni prenos žive kompozicije (v sodelovanju z Nino Rajić Kranjac, Zalo Dobovšek, Brankom Hojnikom, Jurijem Konjarjem in Tomažem Gromom), Studio za raziskavo umetnosti igre, Krušče – CUK Kino Šiška, Ljubljana ZAVEZANO (Spominu), performans v izložbi – Nagib na oder: Izložba, serija performativnih gest, Center za kreativnost, Maribor |
2015-2018 | VARIACIJE NA POČASNOST: TIME OUT (v soavtorstvu z ekipo No!training Laba), prod. Federacija – CK Španski borci (2015, premiera); Festival Mladi levi, SMEEL; Co-Festival, CUK Kino Šiška (2016); Kino Kultura, Skopje (2018) |
2015 | SE JE KAJ ZGODILO? (v soavtorstvu z ekipo Laba, tudi kot performerka) – Nacionala 2015, CK Španski borci Power(less) – Response(ability): 3,2m2 (v soavtorstvu s Tomijem Janežičem) – Praški kvadrienale 2015, del srbskega paviljona, Praga, Češka Lab: SKICE (serija javnih predstavitev v soavtorstvu z ekipo Laba, tudi kot performerka), prod. Federacija: SKICA 1, Nagib, Narodni dom Maribor, januar 2015 SKICA 2, PTL, marec 2015 SKICA 3, Španski borci, april 2015 SKICA 5, Festival Fronta, avgust 2015 |
2012 | PASAŽE, telesna predstava, zaključni magistrski projekt na AGRFT – CK Španski borci, Ljubljana (avtorica in performerka) |
2011 | GLK – SUM UP (v soavtorstvu z Lukom Dunnom in Gyulo Cserepesom, tudi kot performerka), En Knap – CK Španski borci |
2010 | POIZKUS, avtorski projekt v okviru študija režije na AGRFT (tudi kot performerka) – Nov Zamah, CK Španski borci |
2006 | WAITING TO SEE SELF FROM THE BACK – Corpi sensibili festival, Udine, Italija |
2005 | SLIKE PODOBNIH (v soavtorstvu z Barbaro Kanc, tudi kot performerka) – PTL |
2004 | DVOJINA = MNOŽINA (tudi kot performerka) – PTL |
AVTORSKA SODELOVANJA
2023/24 | NA DELO! performativni opus (Loup Abramovici, Tomaž Grom, Teja Reba, Špela Trošt): Delo in dom; Praznik dela in Na delo! zadnjič, prod. Teja Reba in zavod Sploh – SMEEL (avtorica in izvajalka) |
2023 | NEFORMA #100, improvizacijski večer (v sodelovanju z: Žiga Jenko, Nina Farič in Leon Marič), zavod Sploh – CK Španski borci, Ljubljana |
2020 | VENTILATOR # 3: Trip-tih, improvizirana predstava, zavod Sploh – CK Španski borci, Ljubljana, CK Španski borci, Ljubljana; Ustvarjalni center Krušče; Lesno Brdo VENTILATOR #2: Katja, Jurij, Samo, improvizirana predstava, zavod Sploh – CK Španski borci, Ljubljana VENTILATOR # 3: Katja, Jurij, Zlatko: Srečanje #1, improvizirana predstava, zavod Sploh – CK Španski borci, Ljubljana |
2019 | NEFORMA #75, improvizacijski dogodek (z Jurijem Konjarjem in Zlatkom Kavčičem), zavod Sploh – Lutkovno gledališče Maribor NEFORMA #73, improvizacijski dogodek (z Vidom Drašlerjem), zavod Sploh – C32 performing art work space, Forte Marghera, Benetke, Italija IMPROVIZACIJSKI VEČER s Tomijem Janežičem in Jurijem Konjarem – Mali festival psihodrame, Ustvarjalni center Krušče |
2018 | IMPROVIZACIJSKI VEČER z Aleksandrom Škorićem – BUČNO festival, Lesno Brdo NEFORMA #61, improvizacijski večer z Joštom Drašlerjem, zavod Sploh – CK Španski borci |
2017 | NEFORMA #54, improvizacijski večer (Litošt: Boštjan Simon, Vitja Balžalorsky, Bojan Krhlanko, Kaja Lorenci, Dejan Srhoj, Nataša Živković, Žigan Krajnčan, Ivan Mijačević, Katja Legin), zavod Sploh – CK Španski borci, Ljubljana |
2015 | NEFORMA #38, improvizacijski večer (Danijel Marinič, Tina Dobaj, ekipa No!training Lab: Barbara Kanc, Barbara Ribnikar, Jan Rozman, Kaja Lorenci, Katja Legin, Nataša Živković, Nina Fajdiga), zavod Sploh – Nagib na oder, Maribor |
2013 | NEFORMA #29, improvizacijski dogodek v okviru festivala Neposlušno, zavod Sploh – CK Španski Borci NEFORMA #27, impro večer v okviru 20.letnice En-Knapa in NeForme, zavod Sploh – CK Španski borci |
2010 | NEFORMA #04, improvizacijski večer (Andraž Mazi, Jelena Ždrale, Barbara Kanc, Katja Legin), zavod Sploh – CK Španski borci |
DRUGA SODELOVANJA (koreografija, dramaturgija, odrski gib)
2021 | OVER ÆVNE / OVER ABILITY (B. Bjørnsons), rež. Tomi Janežič – Nationaltheatret Oslo, Norveška (ko-dramaturgija in koreografija) KOMAJ ČAKAM, DA PRIDEŠ, kratki dokumentarni film, r.: Tomaž Grom, prod. zavod Sploh (snemalka) |
2020 | OČI, KI LETIJO, kor. Barbara Kanc, Tina Valentan, Anja Bornšek – CUK Kino Šiška (dramaturško svetovanje) NIJE TO TO – Studije Fausta (S. Semenič), rež. Tomi Janežič – Festival MESS, Scena SARTR, Sarajevo; Beogradsko dramsko pozorištve, Beograd (so-dramaturgija, koreografija) |
2018 | KRALJ UBU, (A. Jarry), rež. Tomi Janežič – Trøndelag Teater, Trondheim, Norveška (so-dramaturginja, koreografinja) |
2016 | DOPPLER (E. Loe), rež. Tomi Janežič, Trøndelag Teater, Trondheim, Norveška (dramaturgija in koreografinja) UTOPIANOW (in a search for a beautiful life), avtor B. Mezei, En-Knap – Španski borci (svetovanje) |
2015 | ČLOVEK (V. E. Frankl), rež. Tomi Janežič, Bolshoi drama theater, Sankt Petersburg, Rusija (dramaturgija in koreografija) SMRT IVANA ILJIČA (L. N. Tolstoj), rež. Tomi Janežič, SNP, Novi Sad, Srbija (dramaturgija in koreografija) |
2014 | ISKANJE BREZ NASLOVA, avtorica Barbara Kanc, Emanat – Galerija ŠKUC (dramaturgija) OPERA ZA TRI GROŠE (B. Brecht), rež. Tomi Janežič, Kraljevo pozorište Cetinje, Črna Gora (dramaturgija in koreografija) |
2013 | SOKRATOV ZAGOVOR (Platon), rež. Tomi Janežič, Dubrovačke ljetne igre, Hrvaška (dramaturgija) |
2012 | UTVA / GALEB (A. P. Čehov), rež. Tomi Janežič, SNP Novi Sad, Srbija (dramaturgija) |
2011 | V POSTOPKU, rež. Jana Menger, Anton Podbevšek teater (asistenca in koreografija) PROJEKT DOTIK, kor. Luke Dunne, Vanessa Abreu, En Knap – CK Španski Borci (zunanje oko) |
PLES, PERFORMANS
2024 | V IZVRSTNEM REDU, performans, ideja in sokoreografija: Mateja Bučar, prod. DUM, kopr. Cukrarna in CoFestival – Performativa III, Cukrarna, Ljubljana GUBA (likovno-uprizoritveni dogodek v treh delih), plesna predstava, koncept in koreo-režija: Andreja Rauch Podrzavnik, prod. Federacija – CUK Kino Šiška, Ljubljana |
2023 | TRETJI MATERIAL, ORIGAMI, performativna instalacija, koncept in vodenje projekta Andreja Rauch Podrzavnik, Federacija -Projektni prostor DUM ORIGAMI (likovno-uprizoritveni dogodek v treh delih), kor. Andreja Rauch Podrzavnik, prod. Federacija – SMEEL, Ljubljana |
2022 | MED SE ISKRI V TEMI, glasbeno plesna predstava, skladatelj: Kristijan Krajnčan, koreog. Žigan Krajnčan, zavod Exodos – Jazz Festival, park Sveta Evrope, Cankarjev dom Ljubljana DUO / RUMENA IN MODRA, koreografska parafraza, kor. Mateja Bučar, prod. DUM, Društvo umetnikov Dunaj, Im_flieger Dunaj – javna prizorišča Dunaj, Avstrija; Frankfurt Pavilion, Agora, Nemčija |
2021 | RDEČI ČEVELJCI, plesna predstava za otroke, kor. Mateja Bučar, prod. DUM, Lutkovno gledališče Ljubljana, CUK Kino Šiška – LGL RDEČI OKTOBER, plesna predstava, enkratni dogodek, kort. Mateja Bučar, prod. DUM, LGL in CUK Kino Šiška – CUK Kino Šiška |
2020 | ZAVEZANO, spletni prenos žive kompozicije, Studio za raziskavo umetnosti igre, Krušče – CUK Kino Šiška, Ljubljana |
2019 | NEUSPEH KOT PRAKSA / FAILURE AS PRACTICE, umetniška intervencija, umetniško vodstvo Darko Dragičević – CoFestival, CUK Kino Šiška SHIFTING BASELINES, mednarodni interdisciplinarni projekt, Društvo Nagib Maribor – Borštnikovo srečanje, Minoritska cerkev, Lutkovno gledališče Maribor DVOJINA / Dancers Without Answers, kor. Mateja Bučar, prod. DUM – Ploščad ob spomeniku žrtvam vseh vojn, Ljubljana (video) DVORIŠČNO OKNO / Dancers Without Answers, kor. Mateja Bučar, prod. DUM – projektni prostor DUM, Ljubljana (video) |
2017 | POL-NA-ČRTA / On-the-line (II. del), kor. Mateja Bučar, prod. DUM – Velika sprejemna dvorana, Cankarjev dom; otvoritev bienala Gibanica, MSUM (video) CHOREOGRAPHIE, BABY! – Slava materinstvu / Hail Mammary (6. epizoda), Jana Jevtović in Celine Lerrare – Festival Improspekcije, Zagreb; CoFestival, Projektni prostor DUM, Ljubljana |
2016 | POL-NA-ČRTA / On-the-line, kor. Mateja Bučar, prod. DUM – Velika sprejemna dvorana, Cankarjev dom SINESTEZIJA, koreografija: Matjaž Farič, Flota – CK Španski borci, Ljubljana (video) MORDA NA VIDEZ KDAJ KOT VSI LJUDJE, koreografija: Kaja Lorenci, Emanat – SMEEL |
2015 | SINESTEZIJA, delo v nastajanju, koreografija: Matjaž Farič, Flota – Oder pod zvezdami, LGL NO MORE SOLO / NIČ VEČ SOLO; avtor: Matjaž Farič, Flota – PTL |
2014 | ISKANJA BREZ NASLOVA; avtorica: Barbara Kanc, Emanat – Galerija ŠKUC VAŠHAVA, plesni film, Iztok Kovač in Sašo Podgoršek, EnKnapGroup – Slovenska kinoteka, Ljubljana ZVEN TELESNE TIŠINE; kor. Kaja Lorenci, Federacija – Platforma HR, Zagreb (alternacija) ČAS TELO TRIO; koreografija: Andreja Rauch Podrzavnik, Federacija – Stara mestna Elektrarna |
2013 | NIČ VEČ SOLO, predstavitev dela v nastajanju, avtor: Matjaž Farič – Oder pod zvezdami, LGL THE POLITICS OF DANCING, koreografija: Matjaž Farič, Flota – PTL, Ljubljana DVOJNIK, koreografija: Snježana Premuš; Federacija – festival Gibanica, SMEEL, Ljubljana |
2012 | GUERNICA CONTINUUM, fizično gledališče; koreografija: Maja Milenović Workman – EPK Maribor, SNG Maribor TO WHOM IT MAY CONCERN; koreografija: R. Hribar, G. Luštek, Flota – CK Španski borci, Zagreb (alternacija) |
2011 | POZOR HUD PLES, koreografija: Iztok Kovač, En-Knap – Španski borci; festival Bobri; gostovanja po Sloveniji SKIN, sklop improviziranih dogodkov s skupino EKG, En-Knap – CK Španski borci TRANSLAND, plesna predstava, kor. Magdalena Reiter, Stara Gara – Španski borci; Gibanica, CD (2013) DCL; plesna improvizacija na festivalu Fronta, kolektivno delo in predstavitev – Odprti oder, Murska Sobota SRH, kor. Matjaž Farič, prod. Flota – Cankarjev dom, Ljubljana; Euroscene, Leipzig, Nemčija (alternacija) |
2010 | PARADIGMA ITALO CALVINO – Smer: Nevidna mesta, r. Matjaž Berger – APT, Novo mesto |
2009 | 10 MINUT VZHODNO, koreografski omnibus, kor. Matjaž Farič, Iztok Kovač (in drugi avtorji), EKG, En-Knap – CK Španski borci ČRTANO, r. Bojan Jablanovec / SUROVO, kor. Claudia de Serpa Soares, EKG, En-Knap – Stara elektrarna, Ljubljana |
2008 | ROMEO IN PUBLIKA, r. Tomi Janežič, kor. Mala Kline, EKG, En-Knap – Mavrica, Resljeva, Ljubljana KRALJESTVO ZA KONJA, kor. Iztok Kovač, EKG, En-Knap – Cankarjev dom UKREP / UKAZ, r. Sebastijan Horvat, kor. Matjaž Farič, EKG, En-Knap in Flota – Stara elektrarna, Ljubljana |
2007 | PRAZNOVANJE, kor. Andreja Rauch, Sašo Podgoršek, Iztok Kovač, EKG, En-Knap – Stara elektrarna NEKJE VMES, kor. Simone Sandroni, Lenka Flory, EKG, En-Knap – Stara elektrarna |
ČLANKI, OBJAVE, KNJIGE, JAVNE PREDSTAVITVE
2024 | Srečanje mreže TESTART s slovenskimi umetnicami in umetniki, Festival Mladi levi, zavod Bunker – SMEEL, Ljubljana |
2022 | Dotikalnica in mimobežnica, raziskava-arhiviranje, cikel Sluhovod, Orgelski rejv, Rok Zalokar, prod. zavod Sploh |
2020 | Začasna ustvarjalna platforma: plakat Konstelacije in zvezek Misli (B. Robinson, D. Alfirević, K. Legin, L. Abramovici, M. Bravhar in T. Podobnik), tema: “Kdo so ljudje, ki so bili pomembni na tvoji ustvarjalni poti?” – CoFestival 2020 Zavezano spominu, Maska, Letn. 35, št. 200cc, zima 2020 (str. 27-31) |
2019 | Neforma #70, refleksija improvizacijskega dogodka, zavod Sploh – CK Španski borci |
2017 | Kundera, No!training lab: najbrž predolg esej o poti od kratkega romana do nikoli zaključene predstave, Literatura, Letn. 29, št. 307/308, jan.-feb. 2017 (str. 190-202) |
2016 | Metodologije beleženja, Rok Vevar v pogovoru s Katjo Legin, zavod Emanat – Pritličje, Ljubljana |
2015 | Dvojnosti: Performer in njegovo delo; avtorica knjige – Založba MGL Smrt Ivana Iljiča – programska knjižica; avtorica tekstov in urednica – SNP Novi Sad |
2014 | Opera za tri groše – programska knjižica; avtorica tekstov in urednica. Kraljevsko pozorište Cetinje |
2013 | Avtonomne umetniške prakse in raziskave; avtorica članka za revijo Maska (jesen 2013, št. 157–158) Sokrat – programska knjižica; urednica in sooblikovalka. Dubrovačke ljetne igre, Hrvaška |
2012 | Dualizmi, magistrska naloga, mentor: Sebastijan Horvat, AGRFT Pogledi na občinstvo v sodobnem plesu; soavtorica raziskave – Mreža za sodobni ples Galeb – programska knjižica, avtorica tekstov in urednica. SNP Novi Sad, Srbija EPK 2012 (Življenje na dotik) – kot avtorica člankov: Me kultura utruja?; Še več o umetnosti in kulturi: Gospod Damien, gospodje s šampanjcem, cena in vrednost; Dvom na poti ali perspektiva o gori; Zaključek obdobja |
VODENJE DELAVNIC IN PEDAGOŠKO DELO
2023 | Ustvarjalna delavnica Šlager, cikel Research cycles, organizacija Nest – Projektni prostor DUM, Ljubljana Rhythm / delavnica Šlager – Homeland Festival, Nyári Mozi Színházi Közösség (Pozorišno Udruženje "Letnji Bioskop"), Kelebija – Subotica, Srbija |
2022 | Mali festivali Krušče: Telesa svetovi, Prostori tokovi, Mali festival psihodrame – Ustvarjalni center za umetniško raziskavo, kreacijo, rezidenco in edukacijo Krušče |
2021 | Prostori tokovi, 5-dnevni festival delavnic, predavanj, pogovorov, razstav, predstav, koncertov, Ustvarjalni center Krušče |
2018-2020 | Plesna akademija Alma Mater Europaea, poučevanje predmeta Kompozicija in ustvarjalni proces |
2016 | Članica žirije Opus 1 – plesna miniatura, JSKD |
2015 | Dance Communication Lab; vodenje procesa in strukturiranje dogodka – PTL in Festival Fronta |
2014 | Akademija za ples; poučevanje Ustvarjalne delavnice |
2013 | BEING, PRESENCE – delavnica performativnih praks, vodja delavnice – Cepetka, JSKD Ljubljana |
2011 | SVŠGL produkcija na festivalu Fronta; koordinatorka/koreografinja, v soavtorstvu s Kajo Lorenci Predpremiera '11: NOSTALGIJA NOSTALGIJE, produkcija SVŠGL in Emanat – Španski borci, Ljubljana (mentorica) |
2010 | Pred-premiera '10: OPAZOVATI in/ali OPAZOVANO, produkcija SVŠGL in Emanat – SMEEL (mentorica) |
2009-2011 | SVŠGL, Umetniška gimnazija, smer Sodobni ples; poučevanje Sodobne plesne tehnike, 4. letniki |
KURIRANJE
2013-2017 | Neforma – cikel glasbeno-plesnih improvizacij; kuriranje plesnega dela. Produkcija Zavod Sploh. (Španski borci) |
NAGRADE
2017 | Nagrada Ksenije Hribar, DSPS – POSEBNA NAGRADA PO IZBORU KOMISIJE: Katja Legin za knjigo Dvojnosti: Performer in njegovo delo (2015) ter njene plesno-koreografske dosežke v zadnjih letih |
PODROBNEJE O PREDSTAVAH
ZAVEZANO (2020)
spletni prenos žive kompozicije
– Midva sva pršla na oder, prvič sva se vidla takrat. In sva pršla na oder in sva se priklonila. Mogoče je on clo neki reku … In pol sva tm stala in nardila – nč. Šit. Tega se nisva nč zmenila, tko je blo.
– Kok časa?
– Celo … Cele pol ure.
– Cel špil?
– Ja, cel špil. In nisva nardila nč, ne on ne jz.
…
– Ker jz sem skoz čaku … Sem prov razmišlu, kva bo zdej, kva bo zdej. Če jz nardim to … Sem hotu dvignt kontrabas, pa sem reku, ma ne, bom še mal počaku. Ko sem enkrat mal preveč počaku, pa nisem več mogu. Enostavno sem friznu. In nisem več najdu razloga za …
– Karkoli …
– Ja … čez sem šel, čez to. In pol sva stala.
– In je blo neprijetno.
(tišina)
– In je blo pol kr neprijetno, ja. Men je blo kr neprijetno, ker sem skoz razmišlu o tem, da … O tem trenutku, ko bi še lohk, ampak je šlo čez. Sem reku, o šit, zdej … Zdej smo pa tle. Tlele gledam ta folk, te ljudi, in oni mene in vsi vemo, da … To je to. Da ne bo več. Tko se mi je zdel.”
Zasnova: Katja Legin
Avtorstvo in izvedba: Katja Legin in povabljeni umetniki: Nina Rajić Kranjac, Zala Dobovšek, Branko Hojnik, Jurij Konjar, Tomaž Grom
Umetniško svetovanje: Tomi Janežič
Izvršna produkcija: Petra Hazabent
Produkcija: Studio za raziskavo umetnosti igre
Koprodukcija: Kino Šiška
Partnerji: Društvo Nagib in Društvo Studio za za raziskavo umetnosti igre
Premiera ZAVEZANO: 7.12. 2020, CUK Kino Šiška, Ljubljana
Ponovitev/nova verzija z naslovom ZAVEZANO (SPOMINU): 19.12. 2020, Nagib na oder: Izložba // Serija performativnih praks, Performativna gesta #5 – Center za kreativnost – Maribor (foto)
MEDIJSKI ODZIVI
Dnevnik oddaljenega srečevanja, Rok Bozovičar, NEODVISNI, 23.12. 2020
VIDEO
VARIACIJE NA POČASNOST: TIME-OUT (2015)
Predstava Variacije na Počasnost: TIME OUT je rezultat večletnega večfaznega laboratorijskega dela ekipe No!training Laba. Predstava je nastala, in v samem uprizarjanju nastaja v dialogu z romanom Milana Kundere Počasnost. Ustvarjalci poskušajo vsebino romana zaobjeti, a se jim izmika, je preobsežna, prekompleksna, okrog nje se vrtijo (kot mačke okrog vrele kaše), jo preizprašujejo, na njo asociirajo in jo izpeljujejo v odrskem smislu. V določene aspekte, like, situacije vstopijo uprizoritveno, za kratek čas jih (skoraj nehote) naselijo, da bi jih lahko bolje razumeli in videli, da bi jih pokazali, prikazali, postavili v določeno luč.
Naslovna tema počasnosti (in s tem hitrosti) je v romanu aspekt, prizma, očala skozi katera gledamo razne “variacije” tem, likov, situacij in dogodkov, ki jih avtor niza skozi zgodbovno in tematsko/esejsko mrežo romana. Kaj se zgodi, ko pohitrimo ritem življenja in posledično hitrost nekega dogodka? Kako smo, ko se nam ves čas mudi? In obratno, kako se stvari odvijajo, ko se nekaj ustavi ali upočasni? Kako s hitrostjo ali počasnostjo rezonirajo teme slave, zgodovine, bližine, seksualnosti, resnice, izvoljenosti, predstavljanja sebe, idealne podobe nasproti realnosti? Izhajajoč iz vsebine romana in samega ustvarjalnega procesa predstava zastavlja vprašanja: Kako si vzeti čas? Kako se ustaviti, ko drviš, samo drviš naprej? Kako ne gledati ves čas nazaj ali naprej ampak izhajati iz tukaj in zdaj?
Predstava na podlagi romana kot enega od glavnih simptomov (pre)hitrega tempa dogajanja izpostavi nezmožnost srečanja ali zbližanja (intimnega, družbenega, navsezadnje gledališkega). Liki so v svojih poskusih sami mimo sebe in drug mimo drugega, vedno v napačnem timingu, kar vedno rezultira v njihovem neizbežnem “padcu”. Njihovi odzivi, motivi, reakcije in situacije, v katerih se znajdejo, sami doživljajo strašno tragično, z nekaj distance pa so predvsem komične.
Podobno kot Kundera se tudi ustvarjalci relacionirajo do materije z določeno distanco: vanjo vstopajo, da bi potem iz neke druge perspektive o njej lahko mislili, govorili, jo komentirali. Ekipa v predstavi to počne z različnimi sredstvi: besedami, glasbo, kostumi, predmeti, prostorom in gibom; prav v uporabi slednjega je najbolj očitno, da se vsebina ne proizvaja v samem gibu, temveč v performerjevem odnosu do njega. Z odmikom, v prostoru med stvarjo samo in pogledom/odnosom do nje (s katerim se performerji postavijo v pozicijo podobno gledalcem) ustvarjalci iščejo možnost za komičnost, ki je specifična za Kunedrino pisavo.
Ustvarjalci in izvajalci: Ekipa No!training Lab (Barbara Kanc, Barbara Ribnikar, Jan Rozman, Kaja Lorenci, Katja Legin, Nataša Živković)
Glasba v živo: Joži Šalej
Oblikovanje zvoka: SZ3
Oblikovanje svetlobe: Tomi Janežič
Prostor in kostumi: No!training Lab
Produkcija: Zavod Federacija
Partnerji: Španski Borci, PTL, Flota, Nagib
Projekt je podprt s strani Ministrstva za kulturo RS.
Premiera: 27.12.2015, CK Španski borci, Ljubljana
Ponovitve in gostovanja:
25. 8. 2016 – Festival Mladi Levi, SMEEL, Ljubljana
26. 11. 2016 – Co-festival, CUK Kino Šiška
26. 4. 2018 – Kino Kultura, Skopje
IZ MEDIJEV
TV Slovenija, Oder, 22. 11. 2016
FOTOGRAFIJE – FOTO GALERIJA (Sunčan Stone)
VIDEO