koreografinja, plesalka, pedagoginja, samostojna strokovna svetovalka za ples
Nina Meško (1973, Ptuj) je v slovenskem plesnem prostoru znana kot plesalka sodobnega plesa in koreografinja, od leta 2006 pa je zaposlena kot samostojna strokovna svetovalka za ples pri Javnem skladu RS za kulturne dejavnosti (JSKD). S plesom in koreografijo se je profesionalno ukvarjala več kot desetletje.
“V prvi polovici 90. let je Nina Meško sodelovala z Etcho Dvornik, Ingrid Kerec, Fatou Traore (Rosas), Majo Milenovič Workman, Aleksandro Schuller in Gregorjem Kamnikarjem, kot koreografinja pa je debitirala leta 1996 s plesnim solom Watching Alice. Že pri njenem prvem projektu je bilo zaznati težnjo po odpiranju vmesnih polj, ki so se kasneje s svojo binarnostjo selila in spreminjala v najrazličnejše dvojnosti. Npr. vmesnosti med posameznimi mediji, različnimi vidiki umetniške plesne prakse, različnimi umetniškimi praksami, estetikami ali umetniškimi avtopoetikami, kulturo in umetnostjo, umetnostjo in kulturno produkcijo, umetnostjo in kulturno politiko. Morda je ravno kreiranje vmesnosti tisto, kar Nini Meško kot ustvarjalki omogoča relativizacijo neke ekskluzivne perspektive in razpiranje potencialnosti, o katerih govori tudi v zvezi s svojim koreografskim delom. Sredi 90. let je prvič odpotovala v New York, kjer se je med drugim seznanila in navdušila nad različnimi formati umetniškega ustvarjanja. V PTL je začela voditi program »Dance Lab«, v okviru katerega so bili koreografi povabljeni, da predstavijo svoja dela v nastajanju in da svoje dileme in vprašanja delijo z občinstvom in strokovnjaki. V obdobju med letoma 2003 in 2006 sta nastali dve poglavitni deli Nine Meško: What A Feeling (2003) in Stanje stvari (2004). Če se Meškova s konceptom What A Feeling dotika vprašanja koreografske produkcije, avtorstva in njegove umestitve na (umetniški) trg ter skuša misliti koreografsko funkcijo izven pojmov generiranja, urejanja in osmišljanja plesnega materiala, s plesno situacijo Stanje stvari to svoje umetniško podjetje še razširi. V njej »razstavi kontekst« plesne (pred)produkcije. Lahko bi celo trdili, da prav kontekstu na neki način pripiše določeno avtorsko ali koreografsko funkcijo, neki ideološki dispozitiv, ki se mu umetnik ne more izogniti. V njenih delih se pojavlja neka osebna konstanta, ki njene predstave na poseben način kolorira. To so blago ironične, humorne izjave ali situacije, ki jih ni mogoče brati brez mešanih občutkov.” (Rok Vevar)
Poudarek plesne dejavnosti, ki jo Nina Meško oblikuje v okviru svojega dela na JSKD, temelji na povečanju zanimanja in znanja o plesni umetnosti in pedagogiki ustvarjalnega plesa. Vsem, ki plešejo, želijo plesati ali poučevati ples, ponuja različne oblike strokovne pomoči. Skrbi za pretok in izmenjavo informacij v slovenskem in mednarodnem prostoru, organizira različna izobraževanja s področja sodobnega plesa, plesne pedagogike in plesne medicine, oblikuje spodbude za ustvarjanje in pogoje za predstavljanje. Na ta način ji je uspelo oblikovati festivalsko in izobraževalno ponudbo, katere osnovni cilj je razvoj plesne ustvarjalnosti otrok in mladih ter strokovna usposobljenost njihovih mentorjev po vseh regijah Slovenije.
kontakt: nina.mesko@jskd.si
FORMALNA IZOBRAZBA
1999 Univerzitetna diplomirana kemičarka
2004 Pedagoško andragoška izobrazba
2006 Strokovni izpit za strokovne delavce na področju vzgoje in izobraževanja – napredovanje v naziv MENTORICA
Zaposlitev:
Samostojna strokovna svetovalka za ples – Javni sklad RS za kulturne dejavnosti (od 2006 dalje)
Prejšnje zaposlitve:
– samostojna ustvarjalka na področju kulture – plesalka in koreografinja (2000-2006)
– učiteljica plesa na Umetniški gimnaziji – dramsko-gledališka smer (2001-2006)
Redno honorarno delo:
– učiteljica plesne pripravnice na Srednji baletni in glasbeni šoli Ljubljana (2004/05)
– učiteljica Sodobne plesne tehnike v plesnem studiu Intakt (2003)
– asistentka za Metodiko plesne vzgoje na Pedagoški fakulteti v Ljubljani (2008/09)
IZBRANO PLESNO IZOBRAŽEVANJE
2000 – Petmesečno plesno izobraževanje na MOVEMENT RESEARCH (New York)
Workshop z Vero Mantero in Meg Stuart – ENCONTRO – mednarodno srečanje profesionalnih plesalcev in koreografov v Lizboni
Video Dance Workshop z Philippe Decoufle in Thierry De Mey
1996-2003 – Dnevni plesni klasi v PTL z Ann Paupolis (Cunningham tehnika), Sasha Roubicek…
1996-1998 – Sedemmesečno izobraževanje v različnih plesnih studijih v New Yorku: MOVEMENT RESEARCH / David Zambrano, Chryssa Parkinson, Jennifer Lacey, Jeremy Nelson… DANCE SPACE / Mia Lawrence, Rebecca Hilton, Donna Uchizono…
Workshop – Studies in improvisation as a performance form z Jennifer Monson – Merce Cunningham dance studio
1996/1997 – Contact improvisation in Video Dance workshop z Mark Tompkins
1995 – Butoh workshop s Carlotte Ikeda – Osterintensivekurse Tanzfabrik Berlin
1994 – Delavnica z Meg Stuart – Pro Series, Dunaj
1993-1996 – Baletna šola Ljubljana
1992-1996 – Cunningham tehnika in Fizični teater z Ann Paupolis (PTL)
ŠTIPENDIJE
2006 – Tanzquarter rezidenčna štipendija (Dunaj)
2002 – Štipendija Ministrstva za kulturo za bivanje in umetniško ustvarjanje v New Yorku
2000 – Štipendija Ministrstva za kulturo za polletni študij na Movement Research New York
APEXchanges potovalna štipendija za sodelovanje na Encontro v Lizboni
Štipendija od SK Stiftung Kultur-Koln za sodelovanje na VIDEO DANCE WORKSHOP-u v Essen-u
1997 – ArtsLink residenčna štipendija (New York)
IZBRANO IZOBRAŽEVANJE S PODROČJA PLESNE TERAPIJE IN PLESNE PEDAGOGIKE
2014-2019 – Izobraževanje zunanjih ocenjevalcev za sodobni ples
2015 – Pridobitev licence za komisijo za preverjanje in potrjevanje nacionalnih poklicnih kvalifikacij za poklic Plesalec/plesalka in Koreograf/koreografinja
2001 – Pomoč z umetnostjo: Osnovna gibanja in ozaveščanje skozi gibanje z metodo Feldenkrais / Izbrana poglavja iz psihopatologije in psihoterapije / Supervizija s prvinami dramske terapije in igre vlog za preprečevanje sindroma izgorevanja pri pedagoških in svetovalnih delavcih / Medsebojna komunikacija po metodi “Porajajoči se jezik telesa”, I. stopnja
1997 – Izpopolnjevanje pedagogov sodobnega plesa ( ZRSŠ)
AVTORSKI PLESNI PROJEKTI
2023 | MALA ŠOLA POTAPLJANJA, plesna predstava, avtorici: Nina Meško in Lana Kariž Meško, prod. Maska – Zdaj je tukaj – CUK Kino Šiška, Ljubljana; KD Qlenium Kranj – PGK |
2010 | ČE (NE) NEHAŠ PLESATI, TE UBIJEM!, projekt avtorske skupine, PTL – festival UKREP, Ljubljana |
2007 | BREZ IDEJE, performans/instalacija – Tanzquartier (TQW), Dunaj |
2006 | MOJ PRIVATNI ARHIV, večletna raziskava – TQW Dunaj, Lazareti Dubrovnik, Festival Mesto žensk |
2004 | STANJE STVARI, predstava/instalacija (soavtorica: Tanja Lažetić), Masa in Mesto žensk – PTL (video) |
2003 | WHAT A FEELING, predstava, zavod Masa – Festival Gibanica, CD; TransEuropa, Hidlersheim |
2002 | DEEP SHOW, predstava/instalacija, zavod Masa – Galerija Kapelica, Ljubljana |
2001 | POP TRIP, plesna miniatura – PTL |
2000 | V NAKLJUČJU JE KLJUČ, improvizacija – PTL |
1999 | MALA ŠOLA LETENJA, plesna predstava, Mesto žensk – PTL, Kibla – Maribor, Velenje |
1998 | 13 UR V APRILU, duet – Joyce Soho-New York, Merce Cunningham Studio-New York |
1997 | WATCHING ALICE, video-ples, video instalacija – Maribor; 25. salon mladih – Zagreb; Frida and Roy Furman Gallery – New York; Festival neodvisnega filma in videa – Ljubljana |
1996 | WATCHING ALICE, solo plesna predstava – MGL (Mala scena) – Ljubljana; Dixon place-New York; dieTheather Kunstlerhaus-Dunaj; Plesno gledališki festival Karantena – Lazareti, Dubrovnik; Festival Four days '97, Roxy, Praga |
PLES, SOUSTVARJANJE, UMETNIŠKO SODELOVANJE
2023 | EXIT (1999), koreografija: Deborah Hay, kratka poustvaritev predstave s slovenskimi plesalci, prod. NDA – CK Španski borci (ples) RAM RAM; mozaična predstava, scenarij in režija: Gotvan Vlado Repnik; prod. GVRbabaLAN – Cirkulacija 2, Ljubljana (dramaturgija, kamera in montaža) |
2022 | ME SLIŠIŠ / CAN YOU HEAR ME; mozaični dogodek, avtor: Vlado G. Repnik – Kibla portal Maribor, Cirkulacija 2, Ljubljana (umetniško sodelovanje in dramaturgija) |
2021 | INTERVENCIJA OB MEDNARODNEM DNEVU PLESA, zamisel: Nina Meško in Igor Sviderski – od Tivolija do Prešernovega trga |
2020 | SEDAJ SEM… NESKONČNOST, avtorja in izvajalca: Jasmina Založnik, Darko Dragičević; prod. NDA – CUK Kino Šiška, Ljubljana (koreografija) FAILURE AS A PRACTISE, intervencija 3, umetniško vodstvo in koncept: Darko Dragičević, prod. Lokomotiva, Skopje, Makedonija – Skopje online edition (nastop in koncept) INTERVENCIJA OB MEDNARODNEM DNEVU PLESA, zamisel: Nina Meško in Igor Sviderski ZAČASNA KREATIVNA PLATFORMA: PLESNI ČLOVEK, spletna večmedijska predstavitev, člani skupine Sodobno-plesne prakse v širšem družbenem kontekstu – CoFestival; CUK Kino Šiška (članica umetniške skupine) |
2019 | 30 SEKUND ZA OHRANJANJE, performans, koreografija: Mateja Bučar – 9. trienale sodobne umetnosti U3, Moderna galerija/MSUM, Ljubljana (nastop) NEUSPEH KOT PRAKSA, umetniške intervencije, avtor: Darko Dragičević – CoFestival; CUK Kino Šiška, Ljubljana (soustvarjanje in izvedba) |
2006 | MUCA COPATARICA (rež in kor. Petra Pikalo) – PTL, Ljubljana – gostovanja po Sloveniji, Kotor; Mednarodni otroški festival Šibenik – (video) |
2004 | IMPROV(E), improvizacijska predstava (kor. Sinja Ožbolt in plesalci), PTL – Plesni Teater Ljubljana |
2002 | BLASTOSTRELKA (kor. Sinja Ožbolt), PTL – Ljubljana; Kopenhagen (foto: 1, 2) |
2001 | RITEM TVEGANJA (kor. Sinja Ožbolt), PTL; Jacksons Lane Theatre (festival ZONE) London; Koper (foto 1,2,3) FOUR SIDES TO EVERY STORY (kor.: Nina Meško; ples: Galiel Kolker) – Movement salon New York |
2000 | DAŽD (avtorica: Nataša Tovirac) – PTL (promocijski video) |
1997 | ANTONIJEVO POLETJE (avtorica: Nataša Tovirac) – Intakt, Ljubljana VLADARKA (avtor: Andrej Morovič), Teater Gromki; KUD France Prešeren (Trnfest) Ljubljana “ “, (avtor: Gregor Kamnikar), Intima teater Ljubljana – gostovanja: festival Karantena, Dubrovnik; Movement Research/Judson Church, New York; Ptuj; Ljubljana; Maribor; Praga; Podgorica |
1995 | PREDSTAVA (rež.: Aleksandra Schuller) – Ljubljana; Ptuj; Galway Arts Festival, Irska ROSE & MARGUERITE (kor. Fatou Traore, Bruselj), PTL -Galerija ŠOU (Kapelica), Ljubljana THE MEASURMENTS OF TIME (kor.: Krisna Lee Hanks), Intakt, Ljubljana |
1994 | LIFT (zamisel in koncept: Ingrid Kerec), Aldea plesni teater – Mali oder, SNG Maribor 4 MALE DEKLICE (kor. Maja Milenovič-Workman), Aldea plesni teater – Minoritska cerkev, Maribor TRIO (kor. Nataša Tovirac), Intakt, ŠOU Ljubljana – Ptujski grad, Ptuj (Ljubljana, Amsterdam, Utrecht, Praga, Pula) |
1993 | KOŽA PUŠČAVE (kor.: Etcha Dvornik, Pariz), Intakt, Ljubljana; Hrvaška |
1992 | S PESKOM V OČEH (ples & kor. Nina Meško), Art plesni studio T4, Ptuj |
IZBRANA BIBLIOGRAFIJA (zapisi in predstavitve dela Nine Meško)
2018 | Premeščanja/Vezja, instalacija z vodstvi – Festival Mesto žensk in Mrežni muzej, Moderna galerija, Ljubljana – SMEEL, Ljubljana (predstavitev koreografskega dela Nine Meško) Založnik, Jasmina, Nina Meško, Skupnost emancipiranih misli in teles – Metodologije beleženja slovenskih avtoric sodobnega plesa 1; uredili dr. Andreja Kopač in dr. Maja Šorli, Emanat (video) |
2010 | Vevar Rok – Nina Meško, TKH – Journal for Performing Arts Theory (18. 12. 2010) |
2008 | Železnik Karla, Vrtiljak slovenskih pritožb in pohval, Maska (pomlad 2008) |
2006 | Bojana Kunst in Petra Pogorevc, zbornik Sodobne scenske umetnosti (str. 109, 216, 258, 261, 270, 273), Maska |
2005 | Praznik Katja, Stanje stvari in simptomi krize plesnega medija, Maska, št. 92-93 (poletje 2005) Vujanović Ana, Gibanica 2005: Arhiv, Maska, št. 92-93 (poletje 2005) |
2004 | Kumerdej Mojca, Ko ples diha na škrge, Delo/Kultura |
2003 | Teržan Uršula, Sodobni ples v Sloveniji (str. 6, 85, 93, 94, 155, 156, 180, 185) |
2002 | Podboj Daliborka, Plesalcev je vedno več, nimajo pa kje delati, Večer ( 6.6.2002) |
1999 | Kumerdej Mojca, Za srce, dušo in telo, Delo/Kultura (22.10.1999) Jež Jedrt, Drage prijateljice in drage prijateljice, Razgledi (27.10.1999) |
1998 | Ekart Primož, Plesati s strastjo, Mladina (27.5.1997) Škerbot Maja, Nina Meško – plesalka, Delo/Kultura (14.11.1998) |
PLESNA PEDAGOGINJA IN MENTORICA
2023 | Mentorica pri plesni predstavi PREDMETI HREPENENJA / OBJECTS OF LONGING mladega poljskega ustvarjalca Benedykta Króla, prod. JSKD in PS Intakt – Opus 1, JSKD, SLG Celje (video) |
2022 | Mentorica pri plesni predstavi HOULE mlade francoske ustvarjalke Charlotte Gergaud, prod. JSKD in PS Intakt, Opus 1, Plesni forum Celje; CK Španski borci, Ljubljana (video) |
2021 | Mentorica pri plesni predstavi KAM PIHA VETER / WHERE DOES THE WIND BLOW mlade izraelske plesne ustvarjalke Danielle Lamensdorf, prod. JSKD in PS Intakt – Opus 1, JSKD, SLG Celje (video) |
2019 | Mentorica pri projektu O VSEH MOJIH MATERAH mlade plesne koreografinje Kaje Vajdetič, prod. JSKD in PS Intakt – Opus 1, JSKD, Plesni Forum Celje (video) |
2018 | Mentorica pri projektu INDULTADO mlade koreografinje Lie Ujčič, prod. JSKD in PS Intakt – Opus 1, JSKD, SLG Celje (video) |
2016-2018 | Predavateljica na Alma Mater Europaea – Akademija za ples, študijski program Ples, koreografija, predmet Izbrana poglavja iz plesne pedagogike in didaktike |
2017 | Mentorica pri projektu ZAKLENJENO mlade plesne ustvarjalke Veronike Valdes |
2016 | Seminar Plesna pedagogike v vrtcu in šoli v okviru strokovnega usposabljanja – Pedagoška fakulteta Ljubljana Mentorica pri projektu NEIMENOVANO mladega plesnega ustvarjalca Žigana Krajnčana |
2015 | Sodelovanje pri projektu Ustvarjalni gib – most med izobraževanjem in umetnostjo s Pedagoško fakulteto Ljubljana Mentorica pri projektu #41- OKULTNA MANIFESTACIJA ISTEGA TELESA mlade plesne ustvarjalke Georgia Kapodistria (CY/DK) |
2014 | Sodelovanje na Kulturnem bazarju – Cankarjev dom Seminar Plesna pedagogike v vrtcu in šoli – Pedagoška fakulteta Ljubljana v okviru strokovnega usposabljanja Strokovno usposabljanje učiteljev za uvajanje neobveznega izbirnega predmeta Umetnost-Ples – Zavod RS za šolstvo |
2013 | Vodenje demonstracijske delavnice Poučevanje šolskega kurikuluma s plesom – Cankarjev dom Priprava in vodenje delavnice Naravoslovje skozi ustvarjalni gib na strokovnem posvetu Motiviranje nadarjenih učencev za učenje naravoslovja – Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani |
2012, 2013 | Izvajanje delavnice ustvarjalnega giba in plesnega izražanja v okviru podiplomskega študija- Pedagoška fakulteta Ljubljana |
2012 | Vodenje delavnice Ples in ustvarjalni gib v osnovni šoli – Kulturni bazar, Cankarjev dom Vodenje plesne delavnice na posvetu Kulturno-umetnostna vzgoja v vzgoji in izobraževanju – ZRSŠ, Novo Mesto |
2008/2009 | Asistentka za metodiko plesne vzgoje – Pedagoška fakulteta v Ljubljani |
2007, 2008 | Vodenje seminarja za kulturne koordinatorje – v okviru strokovnih izobraževanj na ZRSŠ |
2004/2005 | Učiteljica Plesne pripravnice – Glasbena in baletna šola v Ljubljani |
2003 | Učiteljica sodobne plesne tehnike – Intakt plesni studio, Ljubljana |
2001-2006 | Učiteljica umetnosti giba in gibalne delavnice – Umetniška gimnazija Nova Gorica, dramsko-gledališka smer |
1999-2001 | Sodobni plesni klasi in plesne delavnice na Ptuju |
UMETNIŠKA VODJA PLESNE DEJAVNOSTI, Javni sklad RS za kulturne dejavnosti (2007-2023):
Prireditve |
OPUS 1 – PLESNA MINIATURA, tekmovanje mladih plesnih ustvarjalcev – državno tekmovanje (februar ali marec – CK Španski borci, Ljubljana) – mednarodno tekmovanje (velikonočna sobota – Slovensko ljudsko gledališče Celje in Plesni Forum Celje) |
PIKA MIGA – Mini festival otroških plesnih skupin (začetek oktobra – v sodelovanju s Pikinim festivalom Velenje) |
ŽIVA, festival plesne ustvarjalnosti mladih (sredina novembra – Španski borci, Ljubljana) |
Izobraževanja |
ZIMSKA PLESNA ŠOLA (Maribor, februar, v času šolskih počitnic) |
POLETNA PLESNA ŠOLA (Ljubljana, konec junija) |
MEDNARODNA KONFERENCA PLESNE PEDAGOGIKE (Velenje, začetek oktobra, trienalna konferenca – 2021, 2017, 2014, 2012) |
Založništvo |
NAMIG ZA GIB, Priročnik s predlogi za delavnice ustvarjalnega giba (2021); uredili in izbrali: Nina Meško in Vesna Geršak |
KSENIJA, XENIA – Londonska plesna leta Ksenije Hribar, 1960-1978 (2020), avtor Rok Vevar, sozaložništvo z Maska in Nomad Dance Academy Slovenia |
DAN, NOČ + ČLOVEK = RITEM, Antologija slovenske sodobnoplesne publicistike (2018) – izbral in uredil Rok Vevar, sozaložništvo z Maska in Nomad Dance Academy Slovenia |
HODIM, PLEŠEM, SEM, Marija Vogelnik (2017) – avtorstvo in koncept: Eka Vogelnik, Brina Vogelnik |
KO SE ZGODI PLES, ŽIVA KRAIGHER (2016) – avtorstvo in koncept: Tomaž Kraigher, Neja Kos, Nina Meško, Gordana Schmidt, Vilma Rupnik, Breda Kroflič, Daliborka Podboj; v oszaložništvu z Maska |
ZMES ZA PLES (2012) – avtorstvo in koncept: Gregor Kamnikar |
PLESNA ŽGEČKALNICA (2011) – avtorstvo in koncept: Jana Kovač Valdés |
PLES SKOZI ČAS IN BALET SKOZI SVET, Marija Vogelnik (2009) – avtorstvo in koncept: Eka Vogelnik |
Mednarodna sodelovanja Konferenca Dance and the Child International 2024 v Ljubljani – JSKD Ljubljana, Pedagoška fakulteta v Ljubljani in DaCi |
DRUGE AKTIVNOSTI
2023 | Članica umetniškega odbora bienala slovenske sodobne plesne umetnosti Gibanica 2023 |
2020 | Recenzentka učnih načrtov na predmet Sodobne plesne tehnike in predmet Kompozicija plesa |
2011-2019 | Zunanja ocenjevalka mature za sodobni ples na Državnem izpitnem centru za poklic Koreograf/koreografinja |
2018, 2019 | Članica žirije za Nagrado Ksenije Hribar |
2016, 2017 | članica komisije za preverjanje in potrjevanje nacionalne poklicne kvalifikacije |
2015 | Selektorica za 7. Festival slovenskega sodobnega plesa Gibanica: 3-članska komisija v sestavi: Nina Meško (Slovenija), Iva Nerina (Hrvaška) in Marc Olivé Lopez (Španija). |
2011- | Zunanja ocenjevalka na mature za sodobni ples na Državnem izpitnem centru |
2013 | Članica delovne skupina za pripravo kataloga standardov strokovnih znanj in spretnosti za poklic koreograf/koreografinja in plesalec/plesalka |
2010/2011 | Članica razširjene medpredmetne skupine za vzgojo pri projektu izvajanja akcijskega načrta kulturne vzgoje in priprava gradiva za priročnik Kulturno-umetnostna vzgoja |
2007-2009 | Članica uredništva revije MASKA, časopisa za scenske umetnosti |
2001 | Urednica glasila Društva za sodobni ples Slovenije Cirkularka |
2000-2006 | Podpredsednica Društva za sodobni ples Slovenije |
2000-2005 | Kuratorka in koordinatorka mesečnega dogodka DANCELAB |
2000 | Asistentka produkcije za 6. mednarodni festival sodobnih umetnosti MESTO ŽENSK |
1999 | Odrska selektorica za 3. mednarodni festival mladih neodvisnih ustvarjalcev BREAK21 |
OBJAVE STROKOVNIH PRISPEVKOV
2019 | Namig za gib, uvodnik v priročnik (Slovensko mladinsko gledališče in Ljubljanski festival kulturno-umetnostne vzgoje Bobri, Ljubljana) |
2013 | O neulovljivosti sodobnega plesa, MEŠKO Nina, Revija Vzgoja in izobraževanje. 4-5 – 2013 – XLIV |
2012 | Zmes za ples, KAMNIKAR Gregor – JSKD (strokovni pregled) |
2011 | Plesna umetnost. Kulturno-umetnostna vzgoja, priročnik s primeri dobre prakse, MEŠKO Nina, GERŠAK Vesna, PIKALO Petra, RUPNIK Vilma, KASJAK Mojca – Ministrstvo za šolstvo in šport in Zavod RS za šolstvo, Ljubljana |
2010 | Plesna žgečkalnica, priročnik ustvarjalnega giba in sodobnega plesa za otroke z osnovami plesnih tehnik, KOVAČ VALDES Jana – JSKD (uvodnik in strokovni pregled) |
2009 | Ples skozi čas in balet skozi svet, VOGELNIK Marija – JSKD (uvodnik in strokovni pregled) |
AKTIVNI PRISPEVKI NA KONFERENCAH, SEMINARJIH, PREDAVANJIH
2018 | Predstavitev z naslovom Moč ustvarjalnega giba na 6. znanstveni konferenci z mednarodno udeležbo Za človeka gre: izzivi za znanost in izobraževanje – Alma Mater Europaea, Maribor |
2017 | Predstavitev z naslovom Young Dance Creativity in Slovenia – 50. Svetovni kongres plesa, Atene, Grčija Predstavitvi z naslovom Presentation of programs for young dancers and dance teachers run by JSDK in Dance pedagogy – National Symposium of Amateur Dance Platform with International Participation, Jablonec, Češka |
2016 | Predstavitev projekta Ustvarjalni gib – most med izobraževanjem in umetnostjo – Kulturni bazar, Ljubljana Predstavitev plesne dejavnosti JSKD – Dance Festival for Children and Youth, Jeruzalem, Izrael |
2015 | Predstavitev 1. faze projekta Ustvarjalni gib – most med izobraževanjem in umetnostjo – strokovni posvet na Pedagoški fakulteti v Ljubljani Predstavitev in sodelovanje na 13th Dance and the Child International Congress, Kopenhagen, Danska |
2014 | Predstavitev projektov Učna ura sodobnega plesa in Z zvokom o plesu – Kulturni bazar, Ljubljana Vodenje delavnice na strokovnem usposabljanju za uvajanje neobveznega izbirnega predmeta Umetnost /ples – ZRSŠ, Ljubljana, Pedagoška fakulteta Soavtorica programa 2. mednarodne konference Konference plesne pedagogike – JSKD Velenje Predstavitev neobveznega izbirnega predmeta Umetnost/ples – 2. Mednarodna konferenca plesne pedagogike, Velenje |
2013 | Predstavitev projekta Učna ura sodobnega plesa na IDOCDE – International Documentation of Dance Education simpozij, Dunaj |
2012 | Predstavitev priročnika Kulturno-umetnostna vzgoja s poudarkom na plesni umetnosti in vodenje okrogle mize o vključevanju plesne umetnosti in ustvarjalnega giba v vzgojno-izobraževalni proces s predstavniki ZRSŠ in MIZKŠ – Konferenca plesne pedagogike, Velenje Soavtorica programa JSKD (v okviru EPK) in predavanje ter delavnica Permanentno strokovno izpopolnjevanje za razvoj plesne pedagoške prakse v Sloveniji – 1. mednarodna konferenca plesne pedagogike, Velenje |
2011 | Organizacija 1. Konference Plesne medicine v Sloveniji in uvodni nagovor udeležencev, JSKD, Ljubljana |
2009 | Avtorica programa strokovnega izpopolnjevanja za pedagoge sodobnega plesa in ustvarjalnega giba STIK, 2009 -2012, JSKD |
NAGRADE
2023 | Nagrada Ksenije Hribar za producentsko, kuratorsko in zagovorniško delo, Društvo za sodobni ples Slovenije |
PODROBNEJE O PREDSTAVAH
WHAT A FEELING (2003)
Nina Meško je k svojemu projektu povabila šest vročih umetnikov: Tanja Lažetić & Dejan Habicht, Žiga Kariž, Alen Ožbolt, Tobias Putrih, Sašo Vrabič. Enkratna kombinacija plesne prezence in vizualnih konceptov bo razširila vaš čutni register z izkušnjo, ki bo začrtala nove razsežnosti v kulturni horizont. What a feeling!
“Vizualna in filmska umetnost imata pomemben vpliv na moje delo. Kot poskus širjenja formalnih in vsebinskih možnosti izražanja skozi telo v gibanju, skozi telo na odru, sem se odločila povabiti nekaj vizualnih umetnikov, katerih delo se mi zdi zanimivo, da naredijo kratek solo projekt zame. Prosila sem jih, da ostanejo pri konceptih, s katerimi se tudi sicer ukvarjajo, vendar da jih tokrat izrazijo skozi nov medij. Solo projekte sem potem povezala v celoto po principu glasbenega koncerta. Celota tako ne deluje iluziunistično, ampak predstavlja krovno strukturo za povezavo del različnih avtorjev.” Nina Meško
Tanja Lažetić & Dejan Habicht KOLEDAR
For a long time I was trying to work with air.
Alen Ožbolt PROSTOR ZA PLES # 6
Človeško in nečloveško. Prostor je navadno oblikovan po meri človeka, torej je antropomorfen, pa vendar ne več nujno antropocentričen, saj človek ni več mera, niti meja vseh stvari. Prostor ni prazen, niti gol, prostor nosi in pripoveduje pomene. In danes se ne soočamo več s problemi lokacije in določene ‘fiksne’ situacije, vse bolj gre za dislokacijo, hipnost in minljivost, hkrati doživljamo zgostitev in razpršenost.
Žiga Kariž WHAT A FEELING
Ni se mi treba vpisati v zgodovino. Ni mi treba ustvarjati umetnosti. Ni mi treba podati globljega sporočila. Moram pa zaslužiti denar in da bi ga zaslužil, se morda moram vpisati v zgodovino. Da bi zaslužil denar, je morda pomembno, da ustvarjam umetnost in da podam neko globlje sporočilo. (po Donu Simpsonu, Paramount corporate Philosophy, 1980)
Tobias Putrih NAVODILA
To je reality show, da ne bo pomote….
Sašo Vrabič AMERIKA
»It was wonderful to find America, but it would have been more wonderful to miss it.« Mark Twain; »The way to write American music is simple. All you have to do is be an American and then write any kind of music you wish.« Virgil Thompson; »America is a mistake, a giant mistake.« Sigmund Freud
Sodelavci:
avtorica koncepta, koreografija, izvedba: Nina Meško
avtorji: Tanja Lazetič & Dejan Habicht, Žiga Kariž, Alen Ožbolt, Tobias Putrih, Sašo Vrabič
dramaturgija: Simona Semenič
asistenca koreografije: Petra Žist
svetloba: Danilo Pečar
zvok: Boštjan Repanšek
vizualna podoba: Martin Bricelj
fotografija: Nada Žgank
produkcija: Zavod Masa
koprodukcija: Cankarjev dom
Premiera: 23.3. 2003 – dvorana Duše Počkaj, Cankarjev dom
Medijski odzivi:
(…) Prevajajoč besedo v gibe in s pomočjo minimuma rekvizitov, kakega videa, risalne krede, grafitarskega spreja ali maske, pa sproti proizvaja artefakte s pečatom inkriminiranih avtorjev, da ugibaš, ali bodo na vrsti Ožboltovi talni reliefi, Kariževa hollywoodska mitologija, Lazetič/Habichtovi utrinki iz intime… Meškova, ki si, dosledno, privošči za bis še enkrat odplesati solo na temo iz Flashdanca, “ki ji je spremenil življenje in pokazal, da se lahko želje uresničijo”, zdrži vlogo in spotoma vknjiži koš heheta, kar je menda dovolj za prehodno trofejo. (…)
Z distance, Jaša Krameršič, Mladina, 27, 5. 2003
…Tako se predstava ukvarja s popularnimi ideološkimi aparati (pop kulturo, rock glasbo, disco plesom, filmskimi zvezdami, uradnimi nasmeški in pozdravi), ki interpelirajo subjekt. Konča se s sloganom Nike »Just do it«, ki je napisan na steno, in z Nininim dodatkom »I can«. V humornem stilu ni manjkalo cinizma. Našla sem tudi ustrezno kritično stališče za slovenske umetnike in intelektualce, ki se morajo prilagajati zahodnim standardom, da bi spadali na zahod, ob tem pa se zavedajo, da je večina standardov enostavno neumnih…”
Maska, poletje 2005, Gibanica 2015, Ana Vujanović
STANJE STVARI (2004)
“O stanju slovenskega sodobnega plesa sva se leta 2004 pogovarjali s petimi vpletenimi: Uršula Cetinski, Matjaž Farič, Nevenka Koprivšek, Mala Kline in Emil Hrvatin govorijo o svojem delu, o kriterijih in vrednotenju umetniškega ustvarjanja in izpostavljajo nekaj ključnih problemov. Ali je stanje stvari kaj drugačno po petih letih?” (Nina Meško in Tanja Lažetić)
“Mislim, da je glavni problem slovenskega sodobnega plesa, da avtorji plesnih predstav prepogosto koketirajo z občinstvom, prepogosto razmišljajo o tem, kako bosta občinstvo in kritika to sprejela in zato predstave velikokrat ostajajo na ravni neke zelo kvalitetne zabave oziroma razvedrila. Medtem ko so predstave, ki bi imele globljo, premišljeno vsebino ali globlji koncept, v Sloveniji redke.” Uršula Cetinski, producentka
“Vsake toliko je treba koreografa preveriti z več plesalci. Šele kadar delaš z več plesalci, lahko preveriš, kako funkcionira prostor – ko dobiš možnost velikega prostora. Pa tudi to je res, da je dandanes sodobni ples odrinjen v majhne prostore. Če gledamo, kje se predstave dogajajo … Ples rabi prostor. Na površini
pet krat sedem metrov ne moreš narediti ambicioznega projekta. Tudi sola ne.” Matjaž Farič, koreograf
“V zadnjih petnajstih letih je nekaj skupin imelo možnost uvrstiti se v svetovno špico, ampak za nobeno od teh ne moremo reči … Par jih je, ki so dejansko boljši srednji razred – veliko gostujejo, vidne so na boljših festivalih, a žal ne v neki kontinuirani obliki. In to zato, ker za njimi ni nekega zaledja, ki bi omogočalo kontinuirano in poglobljeno delo.” Nevenka Koprivšek, producentka
“Na marsikateri predstavi sem si mislila: Če bi pa tole prišel pogledat nekdo, ki ničesar ne ve o sodobnem plesu, ne bi nikoli več prišel, da bi videl kaj takega: “A to je sodobni ples? To me ne zanima!” Velikokrat je bilo ‘kaj takega’. Zato, ker je tako hermetičen, tako zaprt.” Mala Kline, koreografinja in plesalka
“Zdi se mi, da je problem sodobne umetnosti ravno v tem, da pravzaprav poišče nek odgovor na vprašanje, kako delovati v pogojih, kjer je zaščitena, kjer ji ne grozi nevarnost, da je ne bi bilo … Seveda, ogromno zanimive umetnosti je že bilo narejene na to temo – in zdi se mi, da je tudi ples del te zgodbe …” Emil Hrvatin, gledališki režiser in teoretik
Sodelavci:
avtorici: Nina Meško in Tanja Lažetić
nastopajoči: Valentina Čabro, Bara Kolenc, Mojca Žorž, Ana Hribar, Irena Tomažin, Rosana Hribar, Teja Reba, Mateja Rebolj, Igor Sviderski, Dejan Srhoj, Leja Jurešič in Urša Urbančič
oblikovanje luči: Danilo Pečar
produkcija in organizacija: Društvo Mesto žensk (Sabina Potočki), 2004
v sodelovanju z: Zavod EnKnap inPlesni Teater Ljubljana
Finančna podpora: MK, MOL
Premiera: 7. 10. 2004 ob 10.00 in 8. 10. 2004 ob 20.00 Plesni Teater Ljubljana
dodatne povezave:
The State of Things / Tanja Lažetić
Medijski odzivi:
(…) Tanja Lazetič in Nina Meško sta se v projektu Stanje stvari pred kratkim spraševali, kakšne so pravzaprav razmere v slovenskem sodobnem plesu. Čeprav je slovenski sodobni ples tudi, kar zadeva mednarodno mobilnost, ena izmed najuspešnejših slovenskih umetnostnih zvrsti, ima človek res pogosto občutek, da predstave (razen izjemoma) niso čisto precizno premišljene in končane. (…)
Stanje stvari, Uršula Cetinski v intervju za Mladino, 31. 10. 2004
“Stanje stvari resno problematizira plesne instalacije, ki se ukvarjajo s slovensko sodobno plesno sceno. Predstava je sestavljena iz dokumentarnih video intervjujev s pomembnimi ustvarjalci scene in z uprizoritvijo učne ure plesa desetih plesalcev in koreografov v delovnih oblekah. Ne razburljivo, ne zapeljivo, ne spektakularno, ne »priliznjeno«, ne igrivo in ne. Na kratko: enostavno, jasno in resno. Z naslavljanjem igralcev na področju odrskih umetnosti v Sloveniji in tudi tujini je vsaj frustrirajoče in zoprno. Še posebej zato, ker problematika surovo materialnega uokvirjenja umetnosti z (marginalno) infrastrukturo vedno zveni tako domače, tako »zgodovinsko« kot konstanta umetnosti skozi čas, brez možnosti, da se bo kdaj končala.”
Maska, poletje 2005, Gibanica 2015, Ana Vujanović