Plesalka, plesna pedagoginja, performerka, koreografinja, kofetarica
Barbara Kanc (1984, Ljubljana) se je plesno izobraževala na Umetniški gimnaziji za sodobni ples v Ljubljani, za tem pa diplomirala na Konzervatoriju za ples Trinity Laban v Londonu.
Po končanem študiju je prejela nagrado Simone Michelle za izjemne dosežke na področju koreografije v letih 2006-2007. V prvih letih po študiju je primarno plesno polje za nekaj časa zamenjala ter delovala na vizualno intermedijskem področju, kjer je ustvarjala in razvijala performativno/gibalne/zvočne instalacije z vizualnimi umetniki Metodom Blejcem, Rie Nakajima in Marie Roux.
Kot plesalka je sodelovala s koreografinjami, koreografi in režiserji: Majo Delak, Natalijo Manojlović Varga, Matejo Bizjak, Dejanom Srhojem, Katjo Legin, Sanjo Tropp Frühwald, gledališčem AEIOU, Matjažem Faričem, Iztokom Kovačem in Malo Kline. Od leta 2012 do 2017 je bila del performativnega laboratorija No!training Lab, ki ga je idejno zastavila in pognala Katja Legin. Kot avtorica, soustvarjalka in plesalka že dolga leta deluje tudi na področju zgodovinskih plesov, kjer sodeluje z Ansamblom za staro glasbo Capella Carniola (pred tem pa v Ansamblu za renesančno glasbo in ples Cortesía).
Pozornost ji pritegnejo male, skoraj neopazne stvari in različne oblike navzočnosti. V navidez preprostostih neznatnostih se ustavlja, išče in jim daje pomen. Raziskuje in potuje po notranjih vesoljih in lovi izmikajoči se (na/po)men. Leta 2014 je ustvarila avtorski projekt Iskanja brez naslova (produkcija Emanat), ki je bil izbran v program Bienala sodobne plesne umetnosti Gibanica. V zadnjih letih sodeluje s soavtoricama Tino Valentan in Anjo Bornšek v plesnih uprizoritvah Oči, ki letijo in Pronicanja.
Kot pedagoginja od leta 2010 otroke in mladostnike poučuje ustvarjalni in sodobni ples ter z njimi ustvarja plesne predstave in plesne miniature, ki se predstavljajo na plesnih revijah in plesnem tekmovanju Opus. Poučevala je na Glasbeni šoli Laško-Radeče, v CK Španski borci, občasno v Galeriji Škuc, na različnih osnovnih šolah in delavnicah JSKD. Med leti 2012 do 2020 je vodila Plesalnice, delavnice plesa za otroke v Lutkovnem gledališču Ljubljana, ustvarjalni ples za otroke poučuje tudi pri plesnem studiu Intakt v Ljubljani. Med drugim je vključena tudi v medregionalno platformo Generator – mrežo umetniških organizacij, ki se ukvarjajo z razvojem in raziskavo novih plesnih in performativnih praks za mlado občinstvo.
AVTORSKE PREDSTAVE
2024 | ZUNAJ – POTOSLED, gibanje, land-art, zvok za družine, prod. PTL – Festival Dobimo se pred ŠKUCEM, Ljubljana |
2023 | ZUNAJ / ZNOTRAJ (IN VMES), senzorično-gibalen sprehod za otroke in odrasle, prod. PTL – Festival UKREP, mednarodni projekt RAIL2DANCE, Botanični vrt Ljubljana |
2021/22 | PRONICANJA – 1, 2, 3, gibalna raziskava, soavtorstvo Anja Boršnek, Tina Valentan, prod. Fundacija Sonda, GT22 –Nagib: Izložba #2, serija performativnih gest, Modna hiša, Maribor; Atrij ZRC Sazu, Ljubljana; Improvokacije, Trubarjeva hiša literature, Ljubljana; Kulturni inkubator, Maribor |
2020 | OČI, KI LETIJO, plesna uprizoritev, soavtorstvo Anja Boršnek, Tina Valentan – Platforma, Maribor; CUK Kino Šiška, Ljubljana |
2014 | ISKANJA BREZ NASLOVA, avtorski projekt, produkcija Emanat – Galerija ŠKUC, Galerija Photon, Mestni muzej Ljubljana; GT22, Maribor |
2010 | HOW ART AFFECTS KIWIS IN RELATION TO THE GLOBAL CHANGE?, instalacija/samostojna razstava, v soavtorstvu z Metodom Blejcem – RM gallery, Auckland, Nova Zelandija |
2009 | YAH EHT NI ELDEEN / Revisited, gibalno zvočna instalacija/koreografija, del skupinskega performerskega dogodka What now? – Siobhan Davies Studios, London, Velika Britanija MIND YOUR DUST, interaktivna trajajoča akcija, del skupinske razstave Instruction Show, kuratorja William Hsu in Nicholas Spratt) – RM gallery, Auckland, Nova Zelandija THINKING YOU HAVE SEEN THIS BEFORE?, tekstovno delo – Zerostrech – online artistic platform SPACE IN TIME – Going (through) to somewhere same, instalacija, del skupinske razstave Blank – Making Life, kurator Liu Xiaohui – Inside-Out Arts Museum, Peking, Kitajska |
2008 | 7 PEACINGS, zvočna instalacija, skupinska razstava Premiera 17, Produkcija Zavod Celeia – Center sodobnih umetnosti Celje, Celje PENCIL & PAPER, interaktivna instalacija, soavtorja Marie Roux in Metod Blejec) – Experimental Intermedia House, Gent, Belgija |
2007 | WAITINGS, od 2006/2007 do 2011 trajajoče akcije, Laban – Siobhan Davies Studios, Slade school of fine arts in druge lokacije London, Velika Britanija, Sechuan – Kitajska, Slovenija LEFT ON THE RIGHT SIDE, instalacija, soavtor Metod Blejec, skupinska razstava Left-Right, kuratorka Ruobing Wang – Muzej Univerze Sichuan, Chengdu, Kitajska YAH EHT NI ELDEEN, zvočna instalacija / koreografija, Laban in Independent Dance Graduate Platform – Siobhan Davies Studios, London, Velika Britanija TOREJ KAKO SE ZAČNE?, intermedijski projekt, soavtorji Rie Nakajima, Marie Roux in Metod Blejec – Postaja Topolove / Stazione di Topolò, Italija |
2006 | 4-3, performativna akcija, prostorska instalacija, v sklopu Postsovkhoz 6 ‘Human Zoo – MoKS Center for Art and Social Practice, Mooste, Estonija |
2005 | SLIKE PODOBNIH, plesna predstava, soavtorstvo Katja Legin – PTL, Ljubljana |
KOREOGRAFIJA, ODRSKI GIB
2023 | TOK, TOK, TOK, triptih s poezijo za otroke, r. Mateja Bizjak Petit, prod. Lutkovno gledališče Maribor – Lutkovno gledališče Maribor, Sodni Stolp, Maribor; World Puppetry Festival, Charleville-Mézières, Francija (oblikovalka giba) |
2022 | LJUBEZEN PREPLAVLJA VSE, Sv. Hildegarda iz Bingna – božična nostalgija s Škofijsko klasično gimnazijo, pevsko-plesna predstava, TV Slo 2 (koreografija) |
2021 | OH LA LA (B. Friot), poetična lutkovna predstava, r. Mateja Bizjak Petit, prod. Hiša otrok in umetnosti – Hiša otrok in umetnosti, Ljubljana; PGK (svetovanje pri odrskem gibu) FIN' AMOR, Katarina Pustinek Rakar, Akademski pevski zbor Tone Tomšič Univerze v Ljubljani, dirigentka Jerica Bukovec – atrij Samostana Mekinje, Kamnik (gib) |
2019 | KUKU (Lucie Félix), izkustvena predstava za malčke, režija: Mateja Bizjak Petit, LGL, Collectif Ma-Théâ (Centre de Créations pour l'Enfance), Svetovni festival lutkovnih gledališč Charleville-Mézières, Francija – LGL, Ljubljana (koreografija) |
PLES, PERFORMANS, AVTORSKA SODELOVANJA
2024 | NEFORMA #113, ciklus glasbeno-plesnih improvizacij (Tina Valentan, Barbara Kanc, Iztok Koren, Denis Oprešnik), prod. Zavod Sploh – CK Španski borci |
2023 | PODVODNI KONCERT, predstava za otroke, avtorji: Natalija Manojlović Varga, Andrej Rozman Roza, prod. PTL – Festival Bobri, Slovensko mladinsko gledališče in PTL KRESNA NOČ 2023, glasbeno plesni nastop na otvoritvi fotografske razstave Andreja Perka – Kanal, Pečno |
2022 | TUNEL, gledališče materiala, r. Miha Golob, prod. LGL in Lutkovno gledališče Klajpeda, Litva – Šentjakobski oder LGL, Ljubljana |
2021 | HIŠICA IZ KOCK (Ela Peroci), predstava za otroke, r. Irena Rajh, prod. Hiša otrok in umetnosti in Lutkovno gledališče Fru-Fru – Hiša otrok in umetnosti, Ljubljana TOOLBOX FOR FUTUREPROOFING, spletni projekt, koncept: Dejan Košćak, prod. Neustart culture – young audiences", Culture and Europe in platforma Generator (video) POESIS SEBSTVA – VIJUGANJE, umetniški dogodek (umetniško vodstvo Snježana Premuš), zavod Federacija – SMEEL, Ljubljana POVODNI MOŽ AMBROŽ, predstava za otroke, avtorji: Natalija Manojlović Varga, Andrej Rozman Roza, prod. PTL – PTL PESKOVNIK, ustvarjalno igrišče, r. Miha Golob, prod. LGL – Lutkovno gledališče Ljubljana 1'59", kratke avtorske predstave pod vodstvom koreografinje EU-Me Ahn, prod. PTL – Festival Ukrep, Plesni Teater Ljubljana |
2020 | POSLUŠANJA, Koreografski obrat #4, plesni video, koreografija in ples: Dejan Srhoj, Barbara Kanc, prod. NDA Slovenija – zunanja prizorišča po Ljubljani |
2019 | ŠE ZA JUTRI, gibalna raziskava, avtorica Maja Delak, prod. Emanat – SMEEL SAMO ZA DANES, plesna predstava, avtorica Maja Delak, prod. Emanat – SMEEL; SVŠGL, Ljubljana (vskok v predstavo) CTRL.SHIFT.ESC, plesna predstava, avtorstvo, kor. in režija Natalija Manojlović Varga, prod. PTL – Plesni Teater Ljubljana MARIJINE PESMI EVROPSKEGA SREDNJEGA VEKA, historična glasba in ples, CAPELLA CARNIOLA – Crngrob pri Škofji Loki |
2018 | KOREOGRAFSKA SKICA ZA EDVARDA, Dejan Srhoj – dvorana Edvard, Ljubljana MUZEJ PLESA, multimedijska interaktivna instalacija, koncept: Kliment Poposki, Elena Risteska, Viktorija Ilioska, razvoj projekta: Sanja Frühwald, Dejan Košćak, prod. VRUM, Zagreb, PTL, Ljubljana (delo na projektu in izvedba, glas v off-u) |
2017 | KOREOGRAFIJE RAZLIK (delo v procesu, koreografija Dejan Srhoj) LJUBEZEN IN SKOPOST, letni koncert APZ Tone Tomšič Univerze v Ljubljani, dirigentka: Jerica Bukovec, prod. APZ Tone Tomšič Univerze v Ljubljani (koreografinja, svetovalka za gib) |
2016 | VARIACIJE NA POČASNOST: Time Out 2 / Time Out 3, avtorica in ustvarjalci: Katja Legin in Ekipa No!training Laba – Festival Mladi Levi, SMEEL; Co-Festival, Kino Šiška KRICKRAC TO SEM JAZ!, predstava za otroke, avtorstvo in koncept Katja Kähkönen, Mateja Ocepek, Katja Povše, Sanja Tropp Frühwald, kor./režija Katja Kähkönen, Sanja Tropp Frühwald, PTL, AEIOU gledališče za dojenčke in malčke, VRUM – PTL UTOPIANOW (in a search for a beatiful life), avtorstvo in koncept Bence Mezei, Zavod En-knap – KC Španski borci (sodelovanje kot soustvarjalka zvočne pokrajine in kot zunanje oko) |
2015 | VARIACIJE NA POČASNOST: Time Out, predstava, avtorica: Katja Legin in Ekipa No!training Laba, Zavod Federacija, Zavod En-knap, Zavod Flota, PTL – KC Španski borci SINESTEZIJA / Synesthesia, plesna predstava, koreografija Matjaž Farič, Zavod Flota – CK Španski borci DANCE COMMUNICATION LAB, intervencija, umetniška koordinacija Katja Legin, Zavod Flota – PTL SKICE POČASNOSTI: SKICA 1, SKICA 2, SKICA 3, SKICA 5, performerski dogodki, predstave, v okviru Projekta Kdo, Kaj, Zakaj, Kako?, zasnova, ustvarjanje in izvedba: Ekipa No!training Laba – Barbara Kanc, Barbara Ribnikar, Jan Rozman, Kaja Lorenci, Katja Legin, Nataša Živković, Zavod Federacija – Nagib/Narodni dom Maribor; PTL in CK Španski borci, Ljubljana; Festival Fronta, Murska Sobota SE JE KAJ ZGODILO?, improvizacija, Katja Legin in No!training Lab – Plesna Nacionala, CK Španski borci NEFORMA #38, plesna improvizacija, No!training Lab, Zavod Sploh – Nagib, Narodni dom, Maribor NO MORE SOLO, plesna predstava, koreografija Matjaž Farič, Zavod Flota – Plesni Teater Ljubljana |
2014 | LIBRE VERMELL De Montserrat & LABIRINTI POMLADI IN LJUBEZNI, predstava-koncert renesančne glasbe in plesa, soavtorstvo Janez Jocif, Marta Močnik Pirc, Kristina Martinc, Izidor Erazem Grafenauer, Franci Krevh, Tanja Skok, Ansambel za staro glasbo Capella Carniola – Seviqc Brežice, Grad Turjak BARBARIN SVET, gibalno-zvočno-pripovedovalski site-specific dogodek, soavtorstvo Janez Jocif, Sanja Rejc, Ansambel za staro glasbo Capella Carniola – Turistični rudnik živega srebra Idrija, Antonijev rov, Rudnik živega srebra, Idrija (koreografija in ples) DE ARTE SALTANDI – revisited, soavtorstvo Janez Jocif, Marta Močnik Pirc, Kristina Martinc, Izidor Erazem Grafenauer, Franci Krevh, Tanja Skok, Glasbena mladina Ljubljanska, Ansambel Capella Carniola – Seviqc Brežice, Festival Dell'armonia Italija CEPETEPETANC, muzikal za stopala, aplavz in veselje, sonorična režija in kompozicija koncept Hanna Preuss, Center sonoričnih umetnosti – Festival Bobri, SMG |
2013 | THE POLITICS OF DANCING, plesna predstava, koreografija Matjaž Farič, Zavod Flota – PTL NEFORMA #28, improvizacija glasbenikov in plesalcev, Neposlušno – Zavod Sploh, No!training Lab – KC Španski borci ŽIVA ZGODOVINA, v sklopu razstave Vitez, dama in zmaj – dediščina srednjeveških bojevnikov – Glasbeni instrumenti ter glasba in ples v srednjem veku, Capella Carniola (predstavitve glasbe in plesa srednjega veka) – Narodni muzej Slovenije DE ARTE SALTANDI, predstava/koncert renesančne glasbe in plesa, soavtorstvo Janez Jocif, Marta Močnik Pirc, Kristina Martinc, Izidor Erazem Grafenauer, Franci Krevh, Tanja Skok, Seviqc Brežice, Ansambel Capella Carniola, Festival Crna kraljica, Zagreb EVROPSKI DAN STARE GLASBE 2013, koncert srednjeveške in renesančne glasbe in plesa, soavtorstvo Janez Jocif, Marta Močnik Pirc, Kristina Martinc, Seviqc Brežice, Ansambel Capella Carniola – Narodni muzej Slovenije, Ljubljana |
2012 | NEPONOVLJIVA PESEM, koncert srednjeveške in renesančne glasbe s plesom v stilnih kostumih, zasnova Lidija Podlesnik Tomášikovo – Ansambel Cortesia z gosti, KD Cortesia – Viteška dvorana, Cekinov grad, Ljubljana KONCERT Ingenium Ensemble in Capella Carniolla, koncert stare glasbe – Baročna dvorana, Radovljiška graščina |
2011 | 10 MIN, plesna predstava, koreografije Iztok Kovač, Matjaž Farič, Jordi Casanova, Dalija Aćin, EnKnapGroup (kot gostja) – CK Španski borci S.K.I.N., plesna predstava, koncept Iztok Kovač, EnKnapGroup (kot gostja) – CK Španski borci (video) |
2010 | NEFORMA #4, improvizacija glasbenikov in plesalcev: Barbara Kanc, Katja Legin, Andraž Mazi in Jelena Ždrale, Zavod Sploh – KC Španski borci |
2004 | RONDINELLA, plesna predstava, koreografija Maja Delak, Mala Kline, En-Knap/Emanat – Svetvinčenat, Hrvaška; SMEEL, Ljubljana BLONDINKA NA MESTU, plesna predstava, koreografija Maja Delak, Mala Kline, Zavod En-Knap – Cankarjev dom |
2002 | VRT PREKRIŽANIH USOD, plesna predstava, koreografija Mala Kline, SVŠGL, Zavod En-Knap – Cankarjev dom; Festival Mladi levi 2002 – PTL |
2001 | 6AGON, plesna predstava, koreografija Maja Delak, Zavod En-Knap – PTL |
FILM, VIDEO
2023 | FILM O LJUBEZNI, MINLJIVOSTI IN NESMRTNOSTI, kratki dokumentarni film, r. Dušan Moravec, prod. Friendly production (ples in koreografija) |
2021 | TOOLBOX FOR FUTUREPROOFING, strategije odpornosti med izolacijo, video, koncept, kamera in grafični naslovi: Dejan Koščak, produkcija: "Neustart culture – young audiences" in collaboration with the pilot project promotion for dance residencies, Senate Department of Culture and Europe, Generator, Kultura Nova Foundation – FELD Theatre for Young Audiences, Berlin, Nemčija; PTL, Ljubljana |
2014 | VASHAVA, plesni film, koreografija in režija Sašo Podgoršek in Iztok Kovač, EnKnapGroup, Zavod En-knap (ples) LLIBRE VERMELL DE MONSERRAT in LABIRINTI POMLADI IN LJUBEZNI, Ansambel za staro glasbo Capella Carniola (snemanje za RTV Slovenija) |
PEDAGOŠKO DELO
2024 | Ustvarjalne otroške delavnice v o okviru raziskovalnega projekta ZUNAJ / OUTSIDE, mentorji: MU blurb in Barbara Kanc – košarkarsko igrišče na Prulah + ulice Prul, Ljubljana |
2023 | Škucove packarije, Oblike in slike, plesna delavnica – Galerija ŠKUC, Ljubljana |
2022 | Pika, packa, črta, vijuga, delavnica ustvarjalnega plesa – Galerija Škuc |
2021-2023 | Ustvarjalni ples za otroke (Bube, 5-7 let) – Plesni studio INTAKT Ljubljana |
2021 | Urice ustvarjalnega plesa za otroke, Agni Yoga center Ljubljana |
2020 | Utelešena domišljija (spodbujanje gibalne ustvarjalnosti preko različnih medijev), 17. mini festival otroških plesnih skupin Pika miga, JSKD Plesi iz obdobja renesanse, Barbara Kanc in Janez Jocif, projekt SKUM – Osnovna šola Pivka |
2019 | Galerija oživi, delavnica za učitelje, mentorje, pedagoge ob predstavitvi publikacije Namig za gib, JSKD Vodenje plesnih delavnic za otroke – OŠ Franc Rozman Stane, Ljubljana |
2018 | Vodenje plesnih delavnic za otroke, v sklopu festivala Bobri – Galerija ŠKUC, Ljubljana |
2016 | Plesna delavnica za otroke – Kulturni bazar 2016, Ljubljana |
2015 | Vodenje plesnih klasov, plesna skupina Indigo (sep-dec, Plesni studio Intakt) Ustvarjalne plesne delavnice za otroke – Vrtec Vodmat, Ljubljana Delavnica Chacarere – Tango Utrip, Ljubljana Škucove packarije, vodenje plesne delavnice za otroke -Galerija Škuc Vodenje delavnice renesančnih plesov za 6. in 7. razred OŠ – OŠ Davorina Jenka, Cerklje na Gorenjskem in OŠ Šmarje pri Kopru |
2014/2015 | Vodenje celoletnih plesnih delavnic za otroke in mladostnike – prostovoljka, koreografinja in koordinatorka pri snemanju plesnega filma – Cona Fužine, Center za socialno delo Moste-Polje, Ljubljana |
2013-2017 | Gibališče, vodenje celoletnih plesnih delavnic za otroke 3-6 let -En-knap, Španski borci, Ljubljana |
2012-2020 | Plesalnica, vodenje celoletnih plesnih delavnic za otroke 3-6 let, Emanat – LGL |
2012-2013 | Vodenje plesnih delavnic renesančnih plesov Živa Zgodovina, v sklopu razstave Vitez, dama in zmaj – Narodni muzej Slovenije, Ljubljana Dobimo se pred Škucem, vodenje plesne delavnice za otroke – Galerija Škuc |
2010-2014 | Poučevanje plesnih oddelkov plesnih pripravnic, razredov sodobnega plesa ter predšolske plesne ustvarjalnice – Glasbena šola Laško-Radeče |
2007/2008 | Vodenje plesnih delavnic za otroke in mladostnike – Postaja Topolove/Stazione di Topolò, Italija |
PEDAGOŠKO DELO – mentorstvo in koreografija
2023 | Ples v mestu, plesna intervencija, ideja: Tadeja Pungerčar, prod. Bobri in Intakt – Prešernov trg, Ljubljana |
2022- | Paše paše plesat, letna zaključna produkcija plesnega studia Intakt (koreografija in mentorstvo učencev) – CK Španski borci, Ljubljana (2024 / 2023 / 2022) |
2021 | Colours of Hug, mednarodna umetniška rezidenca, prod. Generator – Plesni Teater Ljubljana |
2020 | Delavnica za mentorje, vodenje plesne delavnice za mentorje in učitelje, predstavitev projekta Namig za gib – Kulturni bazar, Nova Gorica |
2019 | Delavnica za mentorje, vodenje plesne delavnice za mentorje in učitelje, predstavitev projekta Namig za gib, JSKD Ljubljana |
2014 | ŽIVA Festival plesne ustvarjalnosti mladih (koreografija Urbani odmevi), JSKD, Španski borci, Ljubljana Mi smo vsi za na Luno (plesna predstava, v soavtorstvu z Ajo Zupanec in Kim Kern), Kulturni dom Laško, GŠ Laško-Radeče V plesnem vrtincu (krajše koreografije in mentorstvo), JSKD OI Laško Zavrtimo se (krajše koreografije in mentorstvo), JSKD OI Laško 25. plesni reviji Zasavskih glasbenih šol (krajši koreografiji), Trbovlje |
2013 | Zmes za srečo (plesna predstava, v soavtorstvu s Špelo Medved, krajše koreografije), Kulturni dom Laško, GŠ Laško-Radeče V plesnem vrtincu (koreografija plesne miniature), JSKD OI Laško Zavrtimo se (krajše koreografije in mentorstvo), JSKD OI Laško |
2012 | ŽIVA Festival plesne ustvarjalnosti mladih (mentorstvo plesni miniaturi Podpora), JSKD, Španski borci, Ljubljana OPUS 1 (mentorstvo plesnima miniaturama), JSKD, SNG Celje Ponesi me na… (plesna predstava, v soavtorstvu s Špelo Medved, krajše koreografije), Kulturni dom Laško, GŠ Laško-Radeče V vesolje…med zvezde (plesna predstava, krajše koreografije in mentorstvo), Kulturni dom Radeče, GŠ Laško-Radeče V plesnem vrtincu (krajše koreografije), JSKD OI Velenje, Žalec Zavrtimo se (krajše koreografije in mentorstvo), JSKD OI Laško |
2011 | ŽIVA Festival plesne ustvarjalnosti mladih (mentorstvo plesni miniaturi Živi in pusti živeti), JSKD, Španski borci, Ljubljana Pika Miga (krajši koreografiji), JSKD, Velenje Plesni potep v svet umetnosti (plesna predstava), Kulturni dom Laško, GŠ Laško- Radeče V plesnem vrtincu (krajše koreografije in mentorstvo), JSKD OI Velenje, Žalec Zavrtimo se (krajše koreografije in mentorstvo), JSKD OI Laško |
NAGRADE, SODELOVANJA in KAR JE OSTALO
2024 | Nagrada za kolektivno igro v predstavi Tunel, 37. mednarodni gledališki festival VALISE, junij 2024 Lomža, Poljska |
2023 | Zlati odrski križ, Ministrstvo za kulturo Republike Litve, nagrada za predstavo Tunel (r. Miha Golob) v kategoriji stvaritev za otroke v koprodukciji Lutkovnega gledališča Klajpeda z Lutkovnim gledališčem Ljubljana – Litovsko narodno dramsko gledališče, Vilna Nagrade 12. bienala lutkovnih ustvarjalcev Slovenije: Posebna nagrada po presoji žirije za celostno in homogeno izvedbo predstave Tunel (LGL) – Miha Arh, Gašper Malnar, Barbara Kanc in Filip Šebšajevič – Lutkovno gledališče Maribor |
2019 | Namig za gib, publikacija – zbirka predlogov za delavnice ustvarjalnega giba – Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljanski festival kulturno-umetnostne vzgoje Bobri, v sodelovanju z JSKD (sodelovanje s prispevkom) Članica žirije – OPUS 1 – PLESNA MINIATURA 2019, JSKD |
2017 | Strokovna spremljevalka letnega Srečanja skupin za histrične plese, JSKD |
2016 | Članica komisije na 24. državnem tekmovanju (in predizboru) mladih plesnih ustvarjalcev – Opus 1 2016, JSKD |
2015 | Festival Gibanica, sodelovanje z dogodkom Iskanja brez naslova, Mestni muzej, Ljubljana |
2012-2016 | No!Training Lab, raziskovalni performativni laboratorij, Katja Legin in ekipa No!training Lab |
2012 | Priznanje JSKD OI Laško za uspešno kulturno ustvarjalko v letu 2012 |
2007 | Nagrada Simone Michelle za izjemne dosežke na področju koreografije v letu 2006-2007, Laban, Velika Britanija |
2006 | Dance History matters: the place and value of dance history in HE curriculum, Palantine workshop, Middlesex University, Velika Britanija Postsovhoz 6 »Human Zoo«, Art Simposium, Mooste, Estonija |
VEČ O PREDSTAVAH
Iskanja brez naslova (2014)
Bivati in biti in kam sploh iti.
»Dogodivščina se lahko začne kot čista nerodnost,« je zapisal ameriški mitolog in pisatelj Joseph Campbell. Klic k dogodivščini se pojavi, ko je znano življenjsko obzorje preseženo, ko stare zamisli, ideali in čustveni vzorci ne ustrezajo več. Sledi odhod po pokrajinah, ki jih slika samota, ki jih slika tišina, ki jih slika praznina. Preko podob, stvari, ki prehajajo in tudi minevajo. Iščejo. Avtorica Barbara Kanc nenaslovljena iskanja v trajanju pripelje neposredno pred gledalca in jih izpelje kot [izgubljeni] del naše lastne, a hkrati univerzalne biti. Iskanja kot mesta vmesnosti so delci potovanja, poslušanja, slišanja in soočenja; v samoti, tišini in praznini, ki jo nenehno prekinjajo »šumi« iz okolja, ki sprožajo prihode in odhode.
Sodelavci
Koncept: Barbara Kanc
Izvajalci in soustvarjalci: April Veselko / Katja Legin, Barbara Kanc, Samo Kutin (glasba)
Dramaturgija: Katja Legin
Kostumografija: Urška Recer
Scenografija in tehnično vodstvo: Ana Marija Kanc (tehnično vodstvo tudi Atila Boštjančič)
Oblikovanje: Luka Mancini
Izvršna producenta: Dare Pejić, Sabina Potočki
Podpora
Produkcija: Emanat
Koprodukcija: Galerija Škuc, Galerija Photon, JSKD
Finančna podpora: Ministrstvo za kulturo RS, Mestna občina Ljubljana
Kritike in medijski odzivi
Izrazito samosvoja je Barbara Kanc v Iskanjih brez naslova, kjer se igra s pomeni do absurda pripeljanih odnosov med predmeti in počasi gibajočimi se telesi v prostoru galerije in s takim pristopom odpira čisto posebno polje raziskovanja, ki mu lahko bodisi očitamo hermetičnost bodisi pozdravimo njegove nenadejane pomenske in nemalokrat humorne učinke.
22.04.2014, Maska, Praznik razlik, Pia Brezavšček
Barbara Kanc, Iskanja brez naslova, atrij Mestnega muzeja Ljubljana
Trije igralci, April Veselko, Barbara Kanc in Sama Kutina, se gibljejo in igrajo vsak v svoji časovnosti; prostor (so)naseljujejo. Lahko bi šlo za otroško igro, sanje, dogodivščino kakorkoli že, delo se odpira za različne asociacije, podobe in močno ter prav posebno pozornost med občinstvom.
Zelo zadovoljna sem s situacijo, počutim se bolj kot obiskovalka in ne toliko kot gledalka, ker mi je dovoljeno, da stvari odkrivam in opažam s svojim tempom. Moja pozornost je okrepljena, vendar ni vodena od enega dogodka do drugega, lahko tava po svoie. Izkušnja je precej edinstvena: ne spomnim se, da bi se mi med predstavo to že kdaj zgodilo.
Izjemno počasno in natančno gibanje Barbare Kanc nekako upočasni proces sprejemanja in s tem omogoči intenzivnejšo percepcijo. Ne interpretiram v celih stavkih, ampak v besedah, zvokih in barvah. Mislim si: JEMATI -ČAS NUJNO… Opazim in resnično cenim, s kakšno skrbjo in pozornostjo ie bilo vse to ustvarjeno, izbrano in položeno v prostor. Ročno izdelana papirnata svetilka, ročno izdelan kostum medveda, plesalkin kostum, glasbenikovi inštrumenti skoraj ni elementa, ki bi se zdel naključen ali običajen … V tem smislu je izbira prostora za predstavo nadvse zanimiva: nismo v sobi, ampak v avli, velikem odprtem hodniku, v medprostoru. To daje delu zelo relevanten in inteligentno humoren občutek »mimobežnosti«.
22.04.2014, Maska, Skupni kritiški dnevnik, Heicke Broeckerhorr in Marialena Marouda
Iskanje brez naslova je izjemno lepo zaokrožena celota, ki je jasna tako v konceptu kot izvedbi. Tudi obe nastopajoči do svojega materiala pristopita umirjeno, a dovolj premišljeno, da lahko v njem zaznamo njegov namen in potek. Nasprotje med Barbarino počasnostjo in medvedovo nonšalantnostjo pa dodaja pravo mero komičnosti, da se predstava ne jemlje preveč resno in ne zapade v neko pretirano sentimentalnost. K izvrstni celoti pripomore dodelanost vsakega elementa od odnosa med Kančevo in medvedom, ki v nas vzbudi naklonjenost do obeh do celovite uporabe galerijskega prostora in ponuja pravi užitek tako za prisostvovanje kot za reflektiranje.
06.01.2018, Koridor, Barbara Kanc: Iskanje brez naslova, Maša Radi
Premiera: 28.10., Galerija Škuc, Ljubljana
Ponovitve:
28.10., 29.10., 11.11. in 12.11. 2014 Galerija Škuc, Ljubljana
25.11. in 26.11.2014 Galerija Photon, Ljubljana
20.02.2015 Festival Gibanica, Mestni muzej, Ljubljana
18.12.2017 Galerjia Škuc, Ljubljana
Gostovanje:
15.12.2017 GT22, Maribor
FOTOGRAFIJE:
Waitings (2006-2011)
V času trajajoča akcija
Koncept, izvedba: Barbara Kanc
Waiting ni performans; bolj kot to, je akcija.
Ima začetek in konec?
Ali mora res vse imeti začetek
in konec?
Čeprav s koncem začnemo začetek.
Neizogibno obstajajo skoraj nevidne, majhne in počasne spremembe,
ki sčasoma pripeljejo nekam ali bolje rečeno nikamor?
Redukcija gibanja na nič v specifičnem prostoru in času.
Delanje ničesar, ali vsaj nečesa kar bi imelo konotacijo niča, se v tem delu reprezentira kot mirovanje, (neskončno) čakanje telesa-razuma, v neki dovolj naravni in razpoznavni poziciji stanja ali ležanj.
Bližanju stanja ‘no-presence’, in tako ‘absence’. Kar je lahko samo posebi za nekoga arbitrarno, saj je v vsakem trenutnku obstoja moje telo fizično prisotno. Toda ali je možno, da v redukciji samega sebe na mirovanje, vse okoli mene postane bolj očitno, s tem resnično videno in razpoznavno?
Ko se namreč nič ne zgodi, ostanem brez pričakovanj. In potem samo stojim, ko stojim in ležim, ko ležim. Na koncu ne čutim potrebe. Nič mi ni potrebno narediti. Samo po sebi je tisto kar delam v tistem trenutku dovolj.
V Waitings lahko telo postane prazno, in gledanje ‘ničesar’ lahko postane nič. Po drugi strain pa “v umetnosti [in naspoh] nič obstaja samo za tiste, ki v njega verjamejo”[i]. V ‘vsemogočni’ percepciji pa je vse spremenljivo… tišina ni nikdar tišina, kot ni nič, nič.
[1] Bismuth, P. Never believe an artist who says their work is about nothing: The culture consumer’s fear of the void
Izvajanje akcije: od 2006 naprej na različnih časovnih dolžinah in širinah
Laban, London, Velika Britanija
Slade school of fine Art, London, Velika Britanija
London (različne lokacije)
Piran, Slovenija
Ljubljana, Slovenija (različne lokacije)
Muzej Univerze Sichuan, Chengdu
FOTOGRAFIJE